227 wizyt Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne – 07.04.2020r
Proponowane zabawy mają na celu:
– rozbudzanie i doskonalenie percepcji słuchowej
– rozwijanie sprawności manualnej
– rozwijanie koncentracji
– pobudzanie kreatywności
– czerpanie radości z tworzenia oraz odczuwanie przyjemności ze wspólnego
muzykowania
Do wspólnej zabawy proponuję Państwu piosenkę „Maszeruje Wiosna”, która znajduje się pod linkiem
https://www.youtube.com/watch?v=LFPthrmErcY
1.Zabawa do piosenki:
Materiały:
miski, ryż, mąka, sól, groch, makaron (co mamy w domu), plastikowe butelki np. po małej wodzie.
1. Na stole należy rozłożyć ceratę/ obrus (by nie było dużego bałaganu)
2. Położyć na niej miski z ryżem, mąką, solą
itp., butelki i lejek. Następnie wspólnie
z dzieckiem wsypujemy produkty
sypkie do butelek przez lejek, wypełniając 1/4
ich wysokości. Zadaniem rodzica jest trzymanie lejka, pozostałe zadania dziecko
wykonuje samodzielnie, posługując się dłońmi, dzięki czemu rozwija swoją
sprawność manualną
3. Podajemy dziecku następne butelki oraz miski z grochem i makaronem. Dziecko
wrzuca te produkty do butelek bez użycia lejka, ćwicząc przy tym mięśnie palców.
4. Po napełnieniu butelek do 1/4 ich wysokości pomagamy dziecku dokładnie je
zakręcić.
5. Po wykonaniu instrumentów dziecko na każdym z nich gra. Zadaniem rodzica
jest zapytanie dziecka, który instrument
gra najgłośniej, a który najciszej,
a następnie próbujemy szeregować
instrumenty w zależności od intensywności
wydawanego dźwięku.
6. Do zabawy można zaprosić wszystkich członków rodziny i wspólnie muzykować,
tworząc butelkowy akompaniament do piosenki podanej w linku lub innej
dowolnej, wszystkim znanej piosenki.
2. Zabawa
Materiały:
butelki przygotowane w poprzedniej zabawie, parawan z koca lub ręcznika
1. Przed dzieckiem należy postawić butelki i poprosić, aby dziecko na każdej z nich
zagrało. Wyjaśniając mu, że jego zadaniem jest zapamiętanie dźwięków, jakie
wydają poszczególne produkty
2. Następnie rodzic ustawia przed dzieckiem parawan. Chowa się za nim i zaczyna
grać na przygotowanych instrumentach. Zadaniem dziecka jest rozpoznanie, na
której butelce gra rodzic
3. Na koniec zamiana ról – teraz dziecko gra, a rodzic rozpoznaje dźwięki.
Życzę dobrej zabawy
mgr Paulina Małolepsza (specjalista)