W ubiegłym tygodniu zarówno maluszki, jak i starsze przedszkolaki rozmawiały o prehistorycznych gadach. W ramach współpracy między grupami, dzieci z grupy V zaprosiły swoich młodszych rówieśników na zajęcie pokazowe ,,W świecie dinozaurów”. Zajęcie to nie było takim typowym zajęciem prowadzonym przez Panie- podczas zajęć dominowała aktywność dzieci. Starsze przedszkolaki wspólnie z Panią przygotowały makietę ,,Las jurajski”- dzieci przez cały tydzień przynosiły figurki, książki o dinozaurach. Kornel- nasz ekspert od dinozaurów, przedstawił informacje nt. czym są dinozaury, zaprezentował wybrane dinozaury- nazwał je a także krótko scharakteryzował, omówił teorie nt. przyczyn wyginięcia dinozaurów, a także powiedział, gdzie można teraz oglądać szczątki dinozaurów a także czym zajmuje się paleontolog i archeolog. Dzieci młodsze z dużym zaciekawieniem słuchały wystąpienia swojego starszego kolegi, z zainteresowaniem oglądały figurki dinozaurów. Następnie przy współpracy dzieci starszych i młodszych zaprezentowaliśmy wybuch wulkanu, który przyczynił się do wyginięcia dinozaurów- Filipek przedstawił potrzebne artykuły do wykonania wybuchu, wsypał sodę do wulkanu, natomiast Emilka wlała ocet, który przyczynił się wylania się lawy, która objęła swoim zasięgiem cały las jurajski. Wszystkie dzieci były pod wielkim wrażeniem! Następnie zabawiliśmy się w paleontologów i wykonaliśmy ślady dinozaurów na skamieniałościach. Do tego zadania potrzebna był nam masa solna. Podczas wykonywania zadania pomocą dłonią dzieci młodszych nie była ich pani tylko starsi rówieśnicy, którzy pomagali młodszym rówieśnikom w wykonaniu zadania, czuwali nad prawidłowym przebiegiem zajęcia. Dzieci młodsze swobodnie poruszały się po sali, korzystały z materiałów plastycznych, sprzątały swoje stanowisko pracy. Na zakończenie dzieci młodsze poczęstowały starszych rówieśników pysznymi chrupkami, a starszaki wręczyły kolegom i koleżankom kolorowankę ,,Dinusia”. To było niesamowite doświadczenie nie tylko dla dzieci, ale także dla Pań, które z wielką dumą patrzyły na swoje dzieci. Tym zajęciem zapoczątkowaliśmy współpracę, która jest niezbędna, gdyż kształtuje u dzieci pożądane postawy społeczne.