277 wizyt Praca zdalna 31.03.20 r. Grupa VII
31.03.2020r. – wtorek
Grupa VII Żuczki
Temat kompleksowy : Zdrowe odżywianie.
Wtorek to dzień aktywności gimnastycznej oraz rozwijania mowy.
Cele:
- Inicjowanie zabaw konstrukcyjnych.
- Pobudzanie wyobraźni.
- Ćwiczenia sprawności manualnej.
- Kształtowanie sprawności fizycznej.
- Kształtowanie prawidłowej postawy ciała.
- Wzbogacanie słownictwa dzieci.
- Rozwijanie pamięci.
- Doskonalenie umiejętności rozpoznawania emocji.
- Zabawy konstrukcyjno- manipulacyjne na dywanie różnorodnymi klockami. Dajmy dzieciom swobodę w zabawie.
- Zestaw ćwiczeń gimnastycznych. Pobawmy się razem z naszymi dziećmi. Sport to zdrowie. https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8
- Nauka wiersza na pamięć metodą ze słuchu. Załącznik nr 1. Wiersz J. Brzechwa.
- Radzenie sobie z emocjami Karty pracy w Załączniku. Karty pracy nr 1,2,3.
- „Wyścig żółwi”: Zabawa, przy której jest sporo śmiechu, a dzieci lubią ją powtarzać i bić swoje rekordy. Nazwa może bardziej Wam się skojarzyć z grą planszową, ale tym razem to nie to! Pamiętacie ze szkolnych zajęć gimnastycznych woreczki z grochem? Będziecie ich potrzebowali! Bardzo łatwo je uszyć, ale jeśli jednak z igłą i nitką Wam nie po drodze, wsypcie groch lub kaszę do woreczka na mrożonki. A teraz reguły gry! Na mecie ustawia się jedno lub więcej dzieci w pozycji na czworaka (mama czy tata również mogą). Każdy zawodnik na plecach ma balast w postaci woreczka. Każdy porusza się na czworaka najszybciej jak potrafi. Gdy woreczek spadnie zaznaczamy od miejsca dokąd żółw dotarł. Dzieci lubią poprawiać swój rekord i próbować dojść za każdym razem dalej.I tak zabawa może trwać naprawdę długo.
- Stemple z warzyw -„WIOSNA” Załącznik nr 2. Potrzebujemy: końcówki/obierki z warzyw, pędzelek, kartki papieru, farbki, kubeczek z czystą wodą do płukania pędzelka. Wykonanie: Pędzelek zanurzamy w farbie i smarujemy niż wybrane warzywo/obierkę. Przykładamy do kartki i mocno dociskamy. Co możemy uzyskać?: – różyczki brokuła lub kalafiora – korony drzew, kwiaty bzu – końcówki marchewki, pietruszki – koła samochodu, okna łodzi podwodnej, płatki kwiatów,tułów biedronki/żuka, słoneczko, – końcówka selera naciowego – kwiat róży, – kawałki przywiędłych liści sałat/ kapust – liście do naszych pieczątkowych kwiatów, – twarde kawałki poszczególnych liści kapusty pekińskiej – tych bliżej głąba- łodygi, kwiatowe – głąb kalafiora/ brokuła po odcięciu tzw. „różyczek”- małe chmurki, – długie obierki marchwi/pietruszki – pnie drzew.
Miłej pracy kochani! Pozdrawiamy Pani Ada i Ola.