Eliza Świderek – nauczyciel kontraktowy

 

 3-latki PLAN MIESIECZNY -LISTOPAD

4-latki PLAN MIESIECZNY -LISTOPAD

5-latki PLAN MIESIĘCZNY – LISTOPAD

6-latki PLAN MIESIĘCZNY – LISTOPAD

 

 

MIESIĘCZNY PLAN PRACY – J. ANGIELSKI gr. 5- latki

MAJ 

Tydzień 1 

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’s your name?, How are you today? How old are you? Have a nice day! It’s nice to see you! How’s the weather today? See You later! Where are you? I’m sorry, Thank You,
  • utrwali słownictwo i zwroty: Happy Birthday to You! I’m so happy today! Blow the candles out! It’s your birthday! paper hat, balloons, birthday cake, candle,  How old are you?, How old is…?, Get into pairs, Do you remember…?
  • utrwali piosenkę: „I have a very special friend”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: circle, triangle, star, square, diamond, heart, rectangle, oval, star , Can you find a shape? Can you make a …?
  • pozna piosenkę: “The shape song”

 

Tydzień 2 

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’s your name?, How are you today? How old are you? Have a nice day! It’s nice to see you! How’s the weather today? See You later! Where are you? I’m sorry, Thank You,
  • utrwali słownictwo i zwroty: shape, circle, triangle, star, square, diamond, heart, rectangle, oval, star , Can you find a shape? Can you make a …?
  • utrwali piosenkę: “The shape song”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: toys, piłka, miś pluszowy, klocki, książka, puzzle, How can I help you?, I want to buy…Here you are.
  • pozna opowiadanie

 

Tydzień 3 

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’s your name?, How are you today? How old are you? Have a nice day! It’s nice to see you! How’s the weather today? See You later! Where are you? I’m sorry, Thank You,
  • utrwali słownictwo i zwroty: family, mummy, daddy , brother, sister, baby
  • pozna nowe słownictwo i zwroty:  mother, father, uncle, Mother’s Day, Father’s Day, parents
  • pozna piosenkę: My Daddy, my Mommy

 

Tydzień 4

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’s your name?, How are you today? How old are you? Have a nice day! It’s nice to see you! How’s the weather today? See You later! Where are you? I’m sorry, Thank You,
  • utrwali słownictwo i zwroty: shape, circle, triangle, star, square, diamond, heart, rectangle, oval, star , Can you find a shape? Can you make a …? toys, ball, teaddy bear, blocks, book, puzzle, How can I help you?, I want to buy…Here you are, shapes and colours
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: What do you like playing with? Who’s this? What have you got? I like playing with…This is my favourite toy.

 

 

Piosenki:

“The shape song”

Can you make a circle?

Can you make a heart, squere, diamond?

Can you make a triangle, rectangle?

Can you find a …?

ILONA WOROTYŃSKA – KRÓLIKOWSKA

MIESIĘCZNY PLAN PRACY – J. ANGIELSKI gr. 4- latki

MAJ

Tydzień 1

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry
  • utrwali zwroty i wyrażenia: I love You , kiss, hug, my family,
  • utrwali piosenkę : : „I love my daddy”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: toys, train, ball, doll, teddy
  • pozna piosenkę: „Toys for kids”

 

Tydzień 2

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry
  • utrwali zwroty i wyrażenia: : toys, train, ball, doll, teddy
  • utrwali piosenkę : „Toys for kids”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: touch and feel, lift the flap, under
  • pozna opowiadanie: „Playtime”

 

Tydzień 3

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry, see you later,
  • utrwali zwroty i wyrażenia: mom, dad, I’m happy…, I love…, big hug, blow me a kiss
  • utrwali piosenkę : „Toys for kids”, „I love my Mommy and Daddy”,
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: we wish you…, let’s dance and play, can you draw a…, look at the picture

 

 

Tydzień 4

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry
  • utrwali zwroty i wyrażenia: My toys, big, small, house, forest, little, girl
  • utrwali piosenkę : „Toys for kids”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: I like to play with…, hot, cold, bed, window
  • pozna opowiadanie: „Three little bears”

 

Piosenka:

„Toys for kids”

I have a train

I have a ball

I have a doll

I have a teddy

 

ILONA WOROTYŃSKA – KRÓLIKOWSKA

MIESIĘCZNY PLAN PRACY – J. ANGIELSKI gr. 3- latki

MAJ 

Tydzień 1

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Good morning, Hello! How are you? Thank you, I’m sorry, stand up, sit down, clap your hands, stamp your feet
  • utrwali słownictwo zwroty : circle, star, day night, I love you, sleep, play, colours, monster face, funny face, mirror
  • utrwali piosenkę „Say cheese”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: teddy bear, doll, car
  • pozna piosenkę: „My teddy bear”

 

Tydzień 2

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Good morning, Hello! How are you? Thank you, I’m sorry, stand up, sit down, clap your hands, stamp your feet
  • utrwali słownictwo i zwroty: teddy bear, doll, car
  • utrwali piosenkę: : „My teddy bear”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: jump with, dance, tiptoe, hot, cold

 

Tydzień 3

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Good morning, Hello! How are you? Thank you, I’m sorry, stand up, sit down, clap your hands, stamp your feet
  • utrwali słownictwo i zwroty: teddy bear, doll, car, jump with, dance, tiptoe, hot, cold
  • utrwali piosenkę: : „My teddy bear”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: I love my mummy, I love my daddy, morning evening
  • pozna piosenkę „Skidamarink”

 

Tydzień 4

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Good morning, Hello! How are you? Thank you, I’m sorry, stand up, sit down, clap your hands, stamp your feet
  • utrwali słownictwo i zwroty: teddy bear, doll, car, jump with, dance, tiptoe, hot, cold,  I love my mummy, I love my daddy, morning, evening,
  • utrwali piosenkę: „Skidamarink”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: my friend, loves hugs, I can clap my hands, stomp my feet, tiptoe, jump
  • pozna opowiadanie “I love hugs”

 

Piosenka:

„My teddy bear”

My teddy bear has two eyes

I love my teddy.

My teddy bear has one nose

…two ears, two arms, two legs

 

 

 

ILONA WOROTYŃSKA – KRÓLIKOWSKA

MIESIĘCZNY PLAN PRACY – J. ANGIELSKI gr. 5- latki

MARZEC 

Tydzień 1 

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’s your name?, How are you today? Have a nice day! It’s nice to see you! How’s the weather today?See You later! Where are you? I’m sorry, Thank You
  • utrwali słownictwo i zwroty:  Do you have? What pet do you have? I have a…pet, dog, cat, mouse, bird, fish, animals from the Zoo
  • utrwali piosenkę: „I have a pet”
  • pozna  nowe słownictwo i zwroty: Can you see.., Listen, point and repeat, I want you to draw something, find a shadow of…
  • pozna opowiadanie: “I am in the Zoo”

 

Tydzień 2 

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’s your name?, How are you today? Have a nice day! It’s nice to see you! How’s the weather today?See You later! Where are you? I’m sorry, Thank You
  • utrwali liczenie do 20 oraz piosenkę “Counting Bananas”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: farm, duck, pig, horse, cow, rooster, goat, chicken, sheep, I can’t see, show me…
  • pozna piosenkę: „The animals on the farm”

 

Tydzień 3

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’s your name?, How are you today? Have a nice day! It’s nice to see you! How’s the weather today?See You later! Where are you? I’m sorry, Thank You
  • utrwali słownictwo i zwroty: farm, duck, pig, horse, cow, rooster, goat, chicken, sheep, I can’t see, show me…, utrwali nazwy pór roku
  • utrwali piosenkę: „The animals on the farm”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: What a lovely day! Do you remember.. grass, flowers, sun, rain, sky, stork, frog, Spring is coming.

 

 Tydzień 4 

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’s your name?, How are you today? Have a nice day! It’s nice to see you! How’s the weather today?See You later! Where are you? I’m sorry, Thank You
  • utrwali słownictwo i zwroty: .. grass, flowers, sun, rain, sky, stork, frog, Spring is coming.
  • utrwali piosenkę: „How is the weather?”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: Easter, Easter bunny, Easter egg, Happy Easter, Where’s my Easter egg?
  • Zapozna się z tradycją obchodzenia Świąt Wielkanocnych w krajach anglosaskich
  • pozna wierszyk: “Little bunny”

 

Piosenka:

“The animals on the farm”
The ducks on the farm say, „Quack, quack, quack.”
The mice on the farm say, „Squeak, squeak, squeak.”
The chickens on the farm say, „Cluck, cluck, cluck.”
„Quack. Squeak. Cluck.”
The pigs on the farm say, „Oink, oink, oink.”
The goats on the farm say „Meh, meh, meh.”
The sheep on the farm say „Baa, baa, baa.”
„Oink. Meh. Baa.”
The horses on the farm say, „Neigh, neigh, neigh.”
The cows on the farm say, „Moo, moo, moo.”
The roosters on the farm say, „Cock-a-doodle-doo”
„Neigh. Moo. Cock-a-doodle-doo.”
„Neigh. Moo. Cock-a-doodle-doo.”

 

Wierszyk:

„Little bunny”

I saw a little bunny come hop,hop, hop

I saw his two long ears go flop,flop, flop

I saw his little nose go twink,twink, twink

I saw his little eyes go wink,wink, wink

I said: “Little bunny won’t you stay?”

He looked at me and hopped away.

 

 MIESIĘCZNY PLAN PRACY – J. ANGIELSKI gr. 4- latki

MARZEC

Tydzień 1

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry
  • utrwali zwroty i wyrażenia: colours[jk1] , big, small, monkeys, walk, stomp, jump, what’s that?  jungle, lion, toucan, tiger, elephant utrwali piosenkę: „Walking in the jungle”, my pet, cat, dog, mouse, parrot
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: Let’s sing a song, Let’s do it again, What can you see? Do you like..? Who likes…?

 

Tydzień 2

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry
  • utrwali zwroty i wyrażenia: colours[jk2] , liczenie do 5, animals from the jungle
  • pozna nowe słownictwo i zwroty:  cat, dog, duck, pig, Let’s sing a song, Let’s do it again, What can you see? Do you like..? Who likes…?
  • pozna piosenkę : “What do you hear?”

 

Tydzień 3

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry
  • utrwali zwroty i wyrażenia: colours[jk3] , cat, dog, duck, pig, Let’s do it again, What can you see? Do you like..? Who likes…? animals in the jungle
  • utrwali piosenkę : “What do you hear?”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: Easter, Easter bunny, Easter egg, basket, Easter egg hunt
  • zapozna się z tradycją obchodzenia Swiąt Wielkanocnych w krajach anglosaskich

 

Tydzień 4

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry
  • utrwali zwroty i wyrażenia: colours[jk4] ,  What can you see? Do you like..? Who likes…? animals in the jungle, Easter, Easter bunny, Easter egg, basket, Easter egg hunt
  • utrwali piosenkę : “If You happy”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: hopped away, time for a snack, come back
  • zapozna się z opowiadaniem „Five little bunnies”

 

Piosenka:

“What do you hear?”

Listen. Listen. What do you hear?
I hear a dog, dog, dog, dog, dog.
I hear a dog.
I hear a cat.
I hear a duck.

I hear a rooster.

I hear a pig.

I hear an elephant.

 

MIESIĘCZNY PLAN PRACY – J. ANGIELSKI gr. 3- latki

MARZEC 

Tydzień 1

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry,
  • utrwali zwroty i wyrażenia: : animals, dog, cat, duck, pig, what do you hear? elephant, rooster, monkey, I see…
  • utrwali piosenkę: “What do you hear?”, “Uh – huh”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: What can you see? Who make’s that sound?

 

Tydzień 2

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry, stand up, sit down
  • utrwali zwroty i wyrażenia: : animals, colours, parts of the body, Yes / No
  • utrwali piosenkę: “one little finger”, “Uh – huh”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: What can you see? Who make’s that sound?
  • zapozna się z opowiadaniem “Jack the farmer”

 

Tydzień 3

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry, stand up, sit down
  • utrwali zwroty i wyrażenia: This is …, parts of the body, animals
  • utrwali piosenkę: “One little finger”, „What do you  hear?”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: Easter, bunny, egg
  • zapozna się z tradycją obchodzenia Świąt Wielkanocnych w krajach anglosaskich

 

Tydzień 4

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Good morning, Hello! How are you? Thank you, I’m sorry, stand up, sit down
  • utrwali zwroty i wyrażenia: This is …, parts of the body, animals, Easter, bunny, egg
  • utrwali piosenkę: “One little finger”, „What do you  hear?”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: long ears, eyes, hot, cold
  • zapozna się z rymowanką „Little bunny”

 

 MIESIĘCZNY PLAN PRACY – J. ANGIELSKI gr. 5- latki

LUTY 

Tydzień 1 -2 

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’s your name?, How are you today? Have a nice day! It’s nice to see you! How’s the weather today? See You later! Where are you? I’m sorry, Thank You, Please
  • utrwalenie poznanych obszarów tematycznych: członkowie rodziny, kolory, liczby, nazwy ubrań, części ciała, warzywa I owoce, pomieszczenia w domu, pogoda
  • utrwalenie poznanych piosenek i wierszyków podczas zabaw i gier

 

Tydzień 3 

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’s your name?, How are you today? Have a nice day! It’s nice to see you! How’s the weather today?See You later! Where are you? I’m sorry, Thank You
  • utrwali słownictwo i zwroty: This is…These are… I like…I love…
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: animals, elephant, kangaroo, monkey, penguins, snake, polar bear, jump like, stomp like, waddle like, swing like, dance, swim,  let’s go,
  • pozna piosenkę : „Let’s go to the Zoo”
  • pozna opowiadanie: „At the Zoo”

 

Tydzień 4 

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’s your name?, How are you today? Have a nice day! It’s nice to see you! How’s the weather today?See You later! Where are you? I’m sorry, Thank You
  • utrwali słownictwo i zwroty: This is… I like…animals, elephant, kangaroo, monkey, penguins, snake, polar bear, jump like, stomp like, waddle like, swing like, dance, swim
  • utrwali piosenkę : „Let’s go to the Zoo”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: Do you have? What pet do you have? I have a…pet, dog, cat, mouse, bird, fish
  • pozna piosenkę: „I have a pet” oraz historyjkę obrazkową „The farm”

 

Piosenki

“Let’s go to the Zoo”

Stomp like elephants! [
Let’s go to the zoo.
And stomp like the elephants do.
Let’s go to the zoo.
And stomp like the elephants do.

Jump like kangaroos.
Swing like monkeys

Waddle like penguins

Slither like snakes.

Swim like polar bears

Let’s go to the zoo.
And dance like the animals do.

 

“I have a pet”

Do you have a pet?
Yes, I have a dog.
I have a pet.
He is a dog.
And he says, „Woof, woof, woof, woof, woof. Woof woof.”

I have a cat. I have a mouse. I have a bird. I have a fish I have a lion.

ILONA WOROTYŃSKA – KRÓLIKOWSKA

MIESIĘCZNY PLAN PRACY – J. ANGIELSKI gr. 4- latki

LUTY

Tydzień 1- 2

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry
  • utrwalenie poznanych obszarów tematycznych: stany emocjonalne, członkowie rodziny, kolory, liczby, części ciała, warzywa i owoce
  • utrwalenie poznanych piosenek i wierszyków podczas zabaw ruchowych

 

Tydzień 3

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry
  • utrwali zwroty i wyrażenia: colours[jk1] , big, small, monkeys, walk, stomp, jump, what’s that?
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: jungle, lion, toucan, tiger, elephant
  • pozna piosenkę: „Walking in the jungle”
  • pozna opowiadanie: „Noisy animals”

 

Tydzień 4

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry
  • utrwali zwroty i wyrażenia: colours[jk2] , big, small, monkeys, walk, stomp, jump, what’s that?  jungle, lion, toucan, tiger, elephant
  • utrwali piosenkę: „Walking in the jungle”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: my pet, cat, dog, mouse, parrot

 

Piosenki:

“Walking in the Jungle”
Walking in the jungle. Walking in the jungle.
We’re not afraid. We’re not afraid.
Walking in the jungle. Walking in the jungle. We’re not afraid. We’re not afraid.
One step. Two steps. Three steps forward.
One step. Two steps. Three steps back.

Stop. Listen. What’s that?
It’s a frog!
We’re not afraid!

Let’s stomp.
It’s a monkey!
We’re not afraid! Let’s jump.
It’s a toucan!
We’re not afraid! Let’s skip.

It’s a tiger! RUN!

 

MIESIĘCZNY PLAN PRACY – J. ANGIELSKI gr. 3- latki

LUTY 

Tydzień 1 – 2

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry
  • utrwalenie poznanych obszarów tematycznych: członkowie rodziny, kolory, liczby, części ciała, warzywa i owoce,
  • utrwalenie poznanych piosenek i wierszyków podczas zabaw ruchowych

 

Tydzień 3

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry
  • utrwali zwroty i wyrażenia: I can clap my hands, stomp my feet, jump
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: animals, dog, cat, duck, pig, what do you hear?, I hear a…
  • pozna piosenkę: “What do you hear?”

 

Tydzień 4

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry
  • utrwali zwroty i wyrażenia: : animals, dog, cat, duck, pig, what do you hear?
  • utrwali piosenkę: “What do you hear?”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: elephant, rooster, monkey, I see…

 

Piosenki:

“What do you hear?”

Listen. Listen. What do you hear?
I hear a dog, dog, dog, dog, dog.
I hear a dog.
I hear a cat.
I hear a duck.

I hear a rooster.

I hear a pig.

I hear an elephant.

 MIESIĘCZNY PLAN PRACY – J. ANGIELSKI gr. 5- latki

STYCZEŃ 

Tydzień 1 

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’s your name?, How are you today? Have a nice day! It’s nice to see you! How’s the weather today? See You later! Where are you? I’m sorry, Thank You, Please
  • utrwali słownictwo i zwroty: Merry Christmas, snowman, reindeer, Santa, We wish you a Merry Christmas, This is…These are… under, tree, over there, over where, Is that you?, left, right, what’s in the mystery box?
  • utrwali piosenkę „Hello, Reindeer”, „Goodbye, Snowman”, „Santa, where are you?” oraz wierszyk „Santa Claus”, “Decorate the Christmas Tree”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: Did all your dreams come true? Do you remember…? How many…Thank You Santa… buttons, look at me,  It’s cold
  • pozna piosenkę “I’m a little snowman”

 

Tydzień 2 

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’s your name?, How are you today? Have a nice day! It’s nice to see you! How’s the weather today? See You later! Where are you? I’m sorry, Thank You
  • utrwali słownictwo i zwroty: buttons, look at me,  It’s cold, hat, jacket, scarf, boots, This is…These are…
  • utrwali piosenkę “I’m a little snowman”, „Put on yor shoes”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: mittens, What do you put on? Children, wave, friend, falling, My friend…
  • zapozna się z książką: „Friendly Snowman”

 

Tydzień 3 

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’s your name?, How are you today? Have a nice day! It’s nice to see you! How’s the weather today? See You later! Where are you? I’m sorry, Thank You
  • utrwali słownictwo i zwroty: buttons, look at me,  It’s cold, hat, jacket, scarf, boots, This is…These are…
  • utrwali piosenkę “I’m a little snowman”, „Put on yor shoes”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: My house, living room, kitchen, bedroom, bathroom, inside, outside

 

Tydzień 4 

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’s your name?, How are you today? Have a nice day! It’s nice to see you! How’s the weather today? See You later! Where are you? I’m sorry, Thank You
  • utrwali słownictwo i zwroty: This is…These are… My house, living room, kitchen, bedroom, bathroom, inside, outside, children, My friend…, my family, mommy, daddy, brother, sister, baby, utrwali piosenkę “Head and shoulders”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: Who is this…This is my…  Grandma, Grandpa, I love you, kiss for you, watch out, ran out of…
  • pozna bajkę : „Little Red Riding Hood”
  • pozna wierszyk „Grandparents”

 

Piosenki, wierszyki

“I’m a little snowman”

I’m a little snowman, look at me.
These are my buttons, 1 2 3.
These are my eyes and this is my nose.
I wear a hat and scarf. Brrr…it’s cold!

 

“Grandparents”

My Dear Grandma,

My Dear Grandpa

Please let me kiss Your face

I want You to be happy

Today and for all days!!!

ILONA WOROTYŃSKA – KRÓLIKOWSKA

 

MIESIĘCZNY PLAN PRACY – J. ANGIELSKI gr. 4- latki

STYCZEŃ

Tydzień 1

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry
  • utrwali zwroty i wyrażenia: Christmas, snowman, reindeer, Santa, holidays, Christmas tree, Christmas baubles, Candy cane, stocking, decorate the Christmas tree, present, red, green, blue, yellow, What colour is this?
  • utrwali piosenkę „Hello, Reindeer” piosenkę “Decorate the Christmas Tree”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: hat, scarf, buttons, look at me, eyes, It’s cold
  • pozna piosenkę “I’m a little snowman”

 

Tydzień 2

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry
  • utrwali zwroty i wyrażenia: red, green, blue, yellow, What colour is this?, liczenie do 5
  • utrwali piosenkę “Five little Monkeys”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: head, nose, hand, sky, snowflake, falling
  • pozna piosenkę “Little Snowflake”

 

Tydzień 3

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry
  • utrwali zwroty i wyrażenia: head, nose, hand, sky, snowflake, falling, colours (red, green, blue, yellow)
  • utrwali piosenkę: “Little Snowflake”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: winter, It’s cold, snowing, white

 

Tydzień 4

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry
  • utrwali zwroty i wyrażenia: head, nose, hand, It’s cold, colours (red, green, blue, yellow), winter, snowing, my family, mummy, daddy, brother, sister, baby
  • utrwali piosenkę: “Little Snowflake”, “The fingers family”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: Grandma, Grandpa, I love you, kiss for you
  • pozna wierszyk „Grandparents”

 

WIERSZYKI I PIOSENKI

“Little snowflake”

Snowflake, snowflake, little snowflake.
Little snowflake falling from the sky.
Snowflake, snowflake, little snowflake.
Falling, falling, falling, falling, falling,
falling, falling, falling, falling…

Falling on my head.
Falling on my nose.
Falling in my hand.

 

„Grandparents”

Grandma, Grandma,

I love You!

I have a little

Kiss for You!

Grandpa, Grandpa

I love You!

I have a little

Kiss for You!

 

ILONA WOROTYŃSKA – KRÓLIKOWSKA

MIESIĘCZNY PLAN PRACY – J. ANGIELSKI gr. 3- latki

STYCZEŃ 

Tydzień 1

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry
  • utrwali zwroty i wyrażenia: Christmas, snowman, reindeer, Santa, Christmas tree, Christmas baubles, Candy cane, present, red, green, blue, What colour is this?
  • utrwali piosenkę „Hello, Reindeer” piosenkę “Decorate the Christmas Tree”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: point to, count the presents, bring presents, under the tree

 

Tydzień 2

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry
  • utrwali zwroty i wyrażenia: head, nose, liczenie do 3, colours (red, blue, green)
  • utrwali piosenkę “One little finger”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty:  hand, sky, snowflake, falling
  • pozna piosenkę “Little Snowflake”

 

Tydzień 3

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry
  • utrwali zwroty i wyrażenia: head, nose, hand, sky, snowflake, falling, colours (red, green, blue, yellow)
  • utrwali piosenkę: “Little Snowflake”, „One little finger”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: winter, It’s cold, snowing, white

 

Tydzień 4

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry
  • utrwali zwroty i wyrażenia: head, nose, hand, It’s cold, colours (red, green, blue, yellow), winter, snowing, my family, mummy, daddy, brother, sister, baby
  • utrwali piosenkę: “Little Snowflake”, “Rain, rain go away”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: Grandma, Grandpa, I love you, kiss for you
  • pozna wierszyk „Grandparents”

 

“Little snowflake”

Snowflake, snowflake, little snowflake.
Little snowflake falling from the sky.
Snowflake, snowflake, little snowflake.
Falling, falling, falling, falling, falling,
falling, falling, falling, falling…

Falling on my head.
Falling on my nose.
Falling in my hand.

 

„Grandparents”

Grandma, Grandpa

I love You!

I have a little

Kiss for You!

 

ILONA WOROTYŃSKA – KRÓLIKOWSKA

 MIESIĘCZNY PLAN PRACY – J. ANGIELSKI gr. 5- latki

GRUDZIEŃ

Tydzień 1

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’s your name?, How are you today? Have a nice day! Thank you and goodbye! How’s the weather today? See You later!
  • utrwali zwroty i wyrażenia : : my family, mommy, daddy, sister, brother, baby,  finger, I have got a brother/sister
  • utrwali piosenkę “Family finger”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: Christmas, snowman, reindeer, Santa, holidays, sock, chimney, glue, scissors, crayons: We wish you a Merry Christmas, This is…These are…
  • zapozna się z tradycją obchodzenia Świąt Narodzenia Pańskiego w krajach anglosaskich
  • zapozna się z piosenką „Hello, Reindeer”, „Goodbye, Snowman”

 

Tydzień 2

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’s your name?, How are you today? Have a nice day! Thank you and goodbye! How’s the weather today? See You later!
  • utrwali słownictwo i zwroty: Christmas, snowman, reindeer, Santa, holidays, We wish you a Merry Christmas, This is…These are…
  • utrwali piosenkę „Hello, Reindeer” „Goodbye, Snowman”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: fat, long, beard, boots, he wears, letter, draw the…, colour the present
  • pozna wierszyk „Santa Claus”

 

Tydzień 3

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’s your name?, How are you today? Have a nice day! It’s nice to see you! How’s the weather today? See You later! Where are you?
  • utrwali słownictwo i zwroty: Christmas, snowman, reindeer, Santa, holidays, We wish you a Merry Christmas, This is…These are…fat, long, beard, boots, he wears
  • utrwali piosenkę „Hello, Reindeer” „Goodbye, Snowman” oraz wierszyk „Santa Claus”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: under, tree, sleigh, roaftop, over there, over where, Is that you? chimney, window, find things that are different,  circle them
  • pozna piosenkę “Santa, where are you?”

 

Tydzień 4

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’s your name?, How are you today? Have a nice day! It’s nice to see you! How’s the weather today? See You later! Where are you?
  • utrwali słownictwo i zwroty: Merry Christmas, snowman, reindeer, Santa, We wish you a Merry Christmas, This is…These are… under, tree, over there, over where, Is that you?, left, right, what’s in the mystery box?
  • utrwali piosenkę „Hello, Reindeer”, „Goodbye, Snowman”, „Santa, where are you?” oraz wierszyk „Santa Claus”,
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: Christmas tree, Christmas baubles, Candy cane, Christmas chain, decorate the Christmas tree
  • pozna piosenkę “Decorate the Christmas Tree”

PIOSENKI I WIERSZYK:

“Hello, reindeer”

Hello, reindeer.
Hello, snowman.
Hello, Santa.
Happy holidays.

1 2 3, 4 5 6, 7 8 9 10.
Merry Christmas, everyone.
Let’s sing it once again.

 

“Goodbye, snowman”

Goodbye, snowman.
Goodbye, reindeer.
Goodbye, Santa.
Happy holidays.

We wish you a Merry Christmas. We wish you a Merry Christmas.
We wish you a Merry Christmas.

Let’s sing it again

 

Santa Claus”

Santa Claus is big and fat

He wears black boots

And a long red hat

His nose is red

Beard is white

He ho ho ho’s

From his head to his toes.

Santa, where are you?

It’s Christmas Eve.
Where is Santa?
Santa, Santa, where are you?
Santa, Santa, where are you?

Are you under the tree?
Are you in your sleigh?
Are you on the rooftop?
Santa, where are you?

Look. Look. Over there.
Look. Look. Over where?
Look. Look. Over there!
Santa, is that you?
No, it’s Daddy…Santa, is that you?
Santa?

“Decorate the Christmas tree”

Decorate the Christmas tree.
Fa la la la la, la la la la.

Candy canes for you and me.
Fa la la la la, la la la la.

Hang the stockings, 1, 2, 3.
Fa la la, la la la, la la la.

Wrap the presents happily.
Fa la la la la, la la la la.

 

 MIESIĘCZNY PLAN PRACY – J. ANGIELSKI gr. 4- latki

GRUDZIEŃ 

Tydzień 1

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry
  • utrwali zwroty i wyrażenia: my family, mommy, daddy, sister, brother, baby,  finger, where are you?, Here I am! oraz piosenkę “Family finger”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: Christmas, snowman, reindeer, Santa, holidays
  • zapozna się z piosenką „Hello, Reindeer”

 

Tydzień 2

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry
  • utrwali zwroty i wyrażenia: Christmas, snowman, reindeer, Santa, holidays
  • utrwali piosenkę „Hello, Reindeer”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: Christmas tree, Christmas baubles, Candy cane, stocking, decorate the Christmas tree, present
  • pozna piosenkę “Decorate the Christmas Tree”

 

Tydzień 3

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry
  • utrwali zwroty i wyrażenia: Christmas, snowman, reindeer, Santa, holidays, Christmas tree, Christmas baubles, Candy cane, stocking, decorate the Christmas tree, present
  • utrwali piosenkę „Hello, Reindeer” oraz “Decorate the Christmas Tree”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: red, green, blue, yellow, What colour is this?

 

Tydzień 4

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry
  • utrwali zwroty i wyrażenia: Christmas, snowman, reindeer, Santa, holidays, Christmas tree, Christmas baubles, Candy cane, stocking, decorate the Christmas tree, present, red, green, blue, yellow, What colour is this?
  • utrwali piosenkę „Hello, Reindeer” piosenkę “Decorate the Christmas Tree”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: hat, scarf, buttons, look at me, eyes, It’s cold
  • pozna piosenkę “I’m a little snowman”

PIOSENKI

“Hello, reindeer”

Hello, reindeer.
Hello, snowman.
Hello, Santa.
Happy holidays.

1 2 3, 4 5 6, 7 8 9 10.
Merry Christmas, everyone.
Let’s sing it once again.

 

“Decorate the Christmas tree”

Decorate the Christmas tree.
Fa la la la la, la la la la.

Candy canes for you and me.
Fa la la la la, la la la la.

Hang the stockings, 1, 2, 3.
Fa la la, la la la, la la la.

Wrap the presents happily.
Fa la la la la, la la la la.

 

“I’m a little snowman”

I’m a little snowman, look at me.
These are my buttons, 1 2 3.
These are my eyes and this is my nose.
I wear a hat and scarf. Brrr…it’s cold!

GRUDZIEŃ – 3-latki 

Tydzień 1

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali powitanie i pożegnanie Hello, goodbye
  • utrwali udzielanie odpowiedzi na pytanie What’s your name? I’m…
  • utrwali zwroty i wyrażenia: family, Mommy, Daddy, Brother, Sister, Baby oraz piosenkę „Rain, rain go away”
  • pozna nowe zwroty i wyrażenia: Christmas, snowman, reindeer, Santa, holidays
  • zapozna się z piosenką „Hello, Reindeer”

 

Tydzień 2

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali powitanie i pożegnanie Hello, goodbye
  • utrwali udzielanie odpowiedzi na pytanie What’s your name? I’m…
  • utrwali zwroty i wyrażenia: Christmas, snowman, reindeer, Santa, holidays
  • utrwali piosenkę „Hello, Reindeer”
  • pozna nowe zwroty i wyrażenia: Christmas tree, Christmas baubles, Candy cane, stocking, present
  • pozna piosenkę “Decorate the Christmas Tree”

 

Tydzień 3

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry
  • utrwali zwroty i wyrażenia: Christmas tree, Christmas baubles, Candy cane, present
  • utrwali piosenkę „Hello, Reindeer” , “Decorate the Christmas Tree”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: red, green, blue, What colour is this?

 

Tydzień 4

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you, I’m sorry
  • utrwali zwroty i wyrażenia: Christmas, snowman, reindeer, Santa, Christmas tree, Christmas baubles, Candy cane, decorate the Christmas tree, present, red, green, blue, What colour is this?
  • utrwali piosenkę „Hello, Reindeer” piosenkę “Decorate the Christmas Tree”
  • pozna nowe słownictwo i zwroty: point to, count the presents, bring presents, under the tree

 

 

PIOSENKI

“Hello, reindeer”

Hello, reindeer.
Hello, snowman.
Hello, Santa.
Happy holidays.

1 2 3, 4 5 6, 7 8 9 10.
Merry Christmas, everyone.
Let’s sing it once again.

 

“Decorate the Christmas tree”

Decorate the Christmas tree.
Fa la la la la, la la la la.

Candy canes for you and me.
Fa la la la la, la la la la.

Hang the stockings, 1, 2, 3.
Fa la la, la la la, la la la.

Wrap the presents happily.
Fa la la la la, la la la la.

 

ILONA WOROTYŃSKA – KRÓLIKOWSKA

MIESIĘCZNY PLAN PRACY  J. ANGIELSKI gr. 5- latki          

LISTOPAD

 Tydzień 1

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’s your name?, How are you today?
  • utrwali przeliczanie w zakresie 1-10 , nazwy pór roku, show me, what colour is t?, how’s the weather?
  • utrwali zwroty i wyrażenia: witch, ghost, cowboy, pirate, monster, spider, bat, I’m happy to see you, trick – or- treating, knock – knock
  • utrwali piosenkę „Hello my friends“
  • pozna nowe słownictwo: apple, pear, orange, tomato, carrot, potato, Look what I have got?, I have got…, fruit, vegetables, I’ve got…in my box / in my basket, guess what …Can you see…see you later, next time, Do you like? Yes I do, No, I don’t. I like…I don’t like..
  • pozna piosenkę „See You later Alligator”

Tydzień 2

Cele:

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’s your name?, How are you today?
  • utrwali zwroty i wyrażenia: what colour is it?, how’s the weather? apple, pear, banana, orange, tomato, carrot, potato, fruit, vegetables, I’ve got…in my box / in my basket, guess what …Can you see…see you later, next time
  • utrwali piosenkę „See You later Alligator”
  • pozna nowe zwroty i wyrażenia : shoes, jacket, scarf, hat, put on, hurry up, cold, warm, hot, too big, too small
  • pozna piosenkę „Put on your shoes”

Tydzień 3

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’s your name?, How are you today? Have a nice day! Thank you and goodbye! How’s the weather today?
  • utrwali zwroty i wyrażenia : shoes, jacket, scarf, hat, put on, hurry up, blue , red, green, yellow, pink, purple, pór roku, cold, warm, hot, too big, too small
  • cold, warm, hot, too big, too small
  • utrwali piosenkę „Put on your shoes”
  • pozna nowe słownictwo: head, shoulders, knees, toes, eyes, ears, mouth, nose , scissors, cut, colour, crayons oraz piosenkę “Head and shoulders”

Tydzień 4

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’s your name?, How are you today? Have a nice day! Thank you and goodbye! How’s the weather today?
  • utrwali zwroty i wyrażenia : head, shoulders, knees, toes, eyes, ears, mouth, nose oraz piosenkę “Head and shoulders”, open your eyes, close your eyes
  • pozna nowe słownictwo : my family, mommy, daddy, sister, brother, baby,  finger, where are you?, Here I am! : How many…? Have you got…? I’ve got a big/little brother/sister.
  • pozna piosenkę “Family finger”

 

PIOSENKI, WIERSZYKI

One potato

One potato, two potatoes, three potatoes, four.

Five potatoes, six potatoes, seven potatoes, more!

 

See You Later, Alligator Lyrics and Actions

Goodbye, goodbye.
It’s time to go.
Goodbye, goodbye.
I don’t want to go.
See you later.
Alligator.
Bye bye bye.
Butterfly.
Goodbye!

 

Put on your shoes

Put on your shoes, your shoes, your shoes.
Put on your shoes.
Let’s go outside.

Hurry up. Hurry up. Hurry hurry up!

Put on your jacket, Put on your scarf, Put on your hat.

 

Head and shoulders

Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.
Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.
And eyes and ears and mouth and nose.
Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.

 

Family Finger

Daddy finger, daddy finger, where are you?
Here I am, here I am. How do you do?

Mommy finger…
Brother finger…
Sister finger…
Baby finger…

 

ILONA WOROTYŃSKA – KRÓLIKOWSKA

 MIESIĘCZNY PLAN PRACY – J. ANGIELSKI gr. 4- latki

LISTOPAD 

Tydzień 1

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you?
  • utrwali zwroty i wyrażenia:  rain, autumn, spider, bat, witch, I’m happy to see you
  • utrwali piosenkę „Hello my friends“ i przeliczanie w zakresie 1-5
  • pozna zwroty i wyrażenia : apple, plum, carrot, potato, garden, fruits, vegetables
  • pozna piosenkę „After a while crocodile”

Tydzień 2

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you
  • utrwali zwroty i wyrażenia : apple, plum, carrot, potato, garden, fruits, vegetables
  • utrwali piosenkę „After a while crocodile”
  • pozna nowe zwroty i wyrażenia: I like…I don’t like… What is inside ?
  • pozna piosenkę „Mystery box”

Tydzień 3

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you
  • utrwali zwroty i wyrażenia : apple, plum, carrot, potato, garden, fruits, vegetables, I like…I don’t like…
  • utrwali piosenkę „Mystery box”
  • pozna nowe zwroty i wyrażenia: wash, hair, feet, face, knees, shoulders, toes, hands, nose I can wash my…can you wash your…? oraz piosenkę „The Bath Song”

 

Tydzień 4

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you? Thank you
  • utrwali zwroty i wyrażenia :  wash, hair, feet, face, knees, shoulders, toes, hands, nose oraz piosenkę „The Bath Song”
  • pozna nowe zwroty i wyrażenia: my family, mommy, daddy, sister, brother, baby,  finger, where are you?, Here I am!
  • pozna piosenkę “Family finger”

PIOSENKI

See You later, Alligator

Goodbye, goodbye.
It’s time to go.
Goodbye, goodbye.
I don’t want to go.
See you later.
Alligator.
Bye bye bye.
Butterfly.
Goodbye!

 

Mystery box

Mystery box, mystery box. What’s inside the mystery box?
Mystery box, mystery box. What’s inside the mystery box?

Mystery box, mystery box. What’s inside the mystery box?
Mystery box, mystery box. What’s inside the mystery box?

 

The bath song

Can you wash your hair?
I can wash my hair.

Can you wash your feet?
I can wash my feet.

Can you wash your face?…

Can you wash your knees? …

I can wash my hair.
I can wash my feet.
I can wash my face.
I can wash my knees.

This is the way we take a bath.

Can you wash your shoulders? …toes…, hands…, nose…, shoulders…

This is the way we take a bath.

 

Family Finger

Daddy finger, daddy finger, where are you?
Here I am, here I am. How do you do?

Mommy finger…
Brother finger…
Sister finger…
Baby finger…

 

ILONA WOROTYŃSKA – KRÓLIKOWSKA

MIESIĘCZNY PLAN PRACY – J. ANGIELSKI gr. 3 – latki

LISTOPAD 

Tydzień 1

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali powitanie i pożegnanie Hello, bye,
  • utrwali udzielanie odpowiedzi na pytanie What’s your name?I’m…
  • utrwali wierszyk „Eensy Weensy Spider”
  • utrwali zwroty i wyrażenia: rain, go away, play, day, spider, up, down
  • pozna nowe zwroty i wyrażenia: apple, plum, carrot, potato

Tydzień 2

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali powitanie i pożegnanie Hello, bye,
  • utrwali udzielanie odpowiedzi na pytanie What’s your name? I’m…
  • utrwali zwroty i wyrażenia: apple, plum, carrot, potato
  • pozna nowe zwroty i wyrażenia: Are you hungry? Yes, I am. Me, too. I’m full.
  • pozna piosenkę „Are You hungry?”

 

Tydzień 3

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali powitanie i pożegnanie Hello, goodbye
  • utrwali udzielanie odpowiedzi na pytanie What’s your name? I’m…
  • utrwali zwroty i wyrażenia: apple, banana, carrot, potato, Are you hungry? Yes, I am. Me, too. I’m full, up, down
  • pozna nowe zwroty i wyrażenia: finger, nose, chin, arm, leg, foot  oraz piosenkę „One little finger”

 

Tydzień 4

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali powitanie i pożegnanie Hello, goodbye
  • utrwali udzielanie odpowiedzi na pytanie What’s your name? I’m…
  • utrwali zwroty i wyrażenia: finger, nose, chin, arm, leg, foot , play, rain, go away oraz piosenkę „One little finger”
  • pozna nowe zwroty i wyrażenia: family, Mommy, Daddy, Brother, Sister, Baby oraz piosenkę „Rain, rain go away”

PIOSENKI

Are you hungry?

Are you hungry? (Are you hungry?)
Yes, I am. (Yes, I am.)
Are you hungry? (Are you hungry?)
Yes, I am. (Yes, I am.)
Mmmmm, an apple!
Yum, yum, yum, yum, yum, yum, yum, yum, yum!

Are you hungry? ….

… a banana, a carrot, a potato.

One little finger

One little finger, one little finger, one little finger.
Tap tap tap.
Point your finger up.
Point your finger down.
Put it on your foot. Foot!
Put it on your leg. Leg!
Put it on your arm. Arm!
Put it on your chin. Chin!
Put it on your nose. Nose!
Put it on your head. Head!
Now let’s wave goodbye. Goodbye!

 

Rain rain go away

Rain, rain,go away.
Come again another day.
DADDY wants to play.
Rain, rain, go away.

…Mommy…, Brother…, Sister…, Baby

ALL THE FAMILY wants to play.
Rain, rain, go away.

 

 

MIESIĘCZNY PLAN PRACY J. ANGIELSKI gr. 5- latki

 PAŹDZIERNIK

 TYDZIEŃ 1

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : Hello, How are you?I’m hungry, I’m happy, I’m sad, I like…
  • utrwali liczenie do 20
  • utrwali piosenkę „Counting Bananas”
  • utrwali zwroty: banana, to the left, to the right, take a bite, peel off
  • rozumie zwrot: where is…, go and touch the picture, yummy
  • pozna nowe zwroty: It is for me, It is not for you
  • pozna pory roku po angielsku : spring summer, autumn, winter
  • pozna nowe wyrażenia i zwroty: try to match, out of the bag, chestnut, flower, shovel, glove
  • pozna wyrażenie: which season do you like?

TYDZIEŃ 2

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’s your name?, How are you?
  • utrwali przeliczanie w zakresie 1-20 , nazwy pór roku
  • pozna zwroty i wyrażenia: sunny, rainy, cloudy, snowy
  • pozna piosenkę: „How’s the weather?”
  • pozna nowe wyrazenia i zwroty: look outside, how’s the weather?

 

TYDZIEŃ 3

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’s your name?, How are you today?
  • utrwali przeliczanie w zakresie 1-20 , nazwy pór roku, show me, pick up, what colour is t?, how’s the weather?
  • pozna nowe słownictwo: apple, pear, plum, grapes, orange, cabbage, beetrot, carrot, potato, Look what I have got?, I have got…, fruit, vegetables
  • pozna nowe wyrażenia: I’ve got…in my box / in my basket, guess what …Can you see…see you later, next time
  • pozna piosenkę „After a while crocodile”

 

TYDZIEŃ 4

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’s your name?, How are you today?
  • utrwali zroty i wyrażenia: what colour is t?, how’s the weather? apple, pear, plum, grapes, orange, cabbage, beetrot, carrot, potato, fruit, vegetables, I’ve got…in my box / in my basket, guess what …Can you see…see you later, next time
  • utrwali piosenkę „After a while crocodile”
  • pozna nowe zwroty i wyrażenia : shoes, jacket, scarf, hat, put on, hurry up
  • pozna piosenkę „Put on your shoes”
  • rozbudza zainteresowania poznawcze innymi krajami
  • pozna zwyczaje towarzysząc Halloween
  • pozna nowe zwroty i wyrażenia: witch, ghost, cowboy, pirate, monster, spider, bat, I’m happy to see you, trick – or- treating, knock – knock
  • pozna piosenkę „Hello my friends”

 

PIOSENKI

How’s The Weather

How’s the weather?
How’s the weather?
How’s the weather today?
Is it sunny?
Is it rainy?
Is it cloudy?
Is it snowy?
How’s the weather today?

Let’s look outside.
How’s the weather?
Is it sunny today?

Is it rainy today?

Is it cloudy today?

Is it snowy today?

 

After a while, crocodile.

See you later, alligator.
After a while, crocodile.
Bye bye, butterfly.
See you again next time.

See you later, alligator.
After a while, crocodile.
Bye bye, butterfly.
See you again next time.
See you again next time.

 

Put on your shoes

Put on your shoes, your shoes, your shoes.
Put on your shoes, your shoes, your shoes.
Put on your shoes.
Let’s go outside.
Hurry up. Hurry up. Hurry hurry up!
Put on your jacket, your jacket, your jacket.

Put on your scarf, your scarf, your scarf.

Put on your hat, your hat, your hat.

Put on your shoes.
Your jacket.
Your scarf.
And your hat.
Hurry up. Hurry up. Hurry hurry up!

 

Hello, my friends.

Hello, my friends.
I’m so happy to see you.
Hello, my friends.
Let’s go trick-or-treating.

Witches and ghosts. Cowboys, pirates, and monsters.
Spiders and bats.Let’s go trick-or-treating.

Hello, my friends.
I’m so happy to see you.
Hello, my friends.
Let’s go trick-or-treating.
Let’s go trick-or-treating

 

MIESIĘCZNY PLAN PRACY – J. ANGIELSKI gr. 4- latki

PAŹDZIERNIK

TYDZIEŃ 1

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you?
  • utrwali zwroty i wyrażenia: monkey, bumped head, fell off, doctor
  • utrwali piosenkę „Five little Monkeys”
  • utrwali przeliczanie w zakresie 1-5
  • pozna nowe zwroty i wyrażenia: You are sleeping, Let’s count, sing, music, goodbye

 

TYDZIEŃ 2

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you?
  • utrwali zwroty i wyrażenia: monkey, bumped head, fell off, doctor
  • utrwali piosenkę „Five little Monkeys”
  • utrwali przeliczanie w zakresie 1-5
  • pozna zwroty i wyrażenia : rainny, autumn, walk, tiptoe, sleepy, fall down
  • pozna piosenkę „We all fall down”

 

TYDZIEŃ 3

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi: Hello! How are you?
  • utrwali zwroty i wyrażenia: rainny, autumn, walk, tiptoe, sleepy, fall down
  • utrwali piosenkę „We all fall down” i przeliczanie w zakresie 1-5
  • pozna zwroty i wyrażenia : apple, plum, carrot, potato, garden, fruits, vegetables
  • pozna piosenkę „After a while crocodile”

 

TYDZIEŃ 4

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali posługiwanie sie zwrotami grzecznościowymi : What’s your name?, How are you today?
  • utrwali zwroty i wyrażenia : apple, plum, carrot, potato
  • rozbudza zainteresowania poznawcze innymi krajami
  • pozna zwyczaje towarzysząc Halloween
  • pozna nowe zwroty i wyrażenia: witch, ghost, cowboy, pirate, monster, spider, bat, I’m happy to see you, trick – or- treating
  • pozna piosenkę „Hello my friends”

 

PIOSENKI

 

We all fall down

Walk around the circle.
Walk around the circle.
Walking walking.
We all fall down.
Gallop…
Shh… Let’s tiptoe.

I’m so sleepy!

Come on, we’re going to hop!
Hop around the circle. ..
Let’s twirl!
Let’s hop AND twirl!

 

After a while, crocodile

See you later, alligator.
After a while, crocodile.
Bye bye, butterfly.
See you again next time.

See you later, alligator.
After a while, crocodile.
Bye bye, butterfly.
See you again next time.
See you again next time.

 

Hello, my friends.

Hello, my friends.
I’m so happy to see you.
Hello, my friends.
Let’s go trick-or-treating.

Witches and ghosts. Cowboys, pirates, and monsters.
Spiders and bats.Let’s go trick-or-treating.

Hello, my friends.
I’m so happy to see you.
Hello, my friends.
Let’s go trick-or-treating.
Let’s go trick-or-treating

 

 

MIESIĘCZNY PLAN PRACY  J. ANGIELSKI gr. 3 latki

PAŹDZIERNIK

 

TYDZIEŃ 1

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali powitanie i pożegnanie Hello, bye, poznane piosenki „Make a circle”, „Uh – huh”
  • potrafi udzielić odpowiedzi na pytanie What’s your name?I’m…
  • utrwali zwroty big, small, up, down
  • pozna nowe wyrażenia i zwroty: Goodbye, I can clap my hands, I can stamp my feet, one hand up
  • pozna piosenkę „Bye , bye goodbye”

 

TYDZIEŃ 2

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali powitanie i pożegnanie Hello, bye,
  • utrwali udzielanie odpowiedzi na pytanie What’s your name?I’m…
  • utrwali nowe wyrażenia i zwroty: Goodbye, I can clap my hands, I can stamp my feet, one hand up
  • utrwali piosenkę „Bye , bye goodbye”
  • pozna nowe zwroty i wyrażenia: rain, umbrella, go away, play, day,
  • pozna piosenkę „Rain rain go away”

TYDZIEŃ 3 

Cele

w czasie zajęć dziecko:

  • utrwali powitanie i pożegnanie Hello, bye,
  • utrwali udzielanie odpowiedzi na pytanie What’s your name?I’m…
  • utrwali piosenkę „Rain rain go away”
  • utrwali zwroty i wyrażenia: rain, umbrella, go away, play, day,
  • pozna nowe zwroty i wyrażenia: apple, plum, carrot, potato

 

TYDZIEŃ 4

Cele

w czasie zajęć dziecko:

utrwali zwroty grzecznościowe Hello, bye,

  • utrwali udzielanie odpowiedzi na pytanie What’s your name?I’m…
  • utrwali zwroty i wyrażenia: apple, plum, carrot, potato
  • rozbudza zainteresowania poznawcze innymi krajami
  • pozna zwyczaje towarzysząc Halloween
  • pozna nowe zwroty i wyrażenia: witch, ghost, spider, trick – or – treating
  • pozna wierszyka „Eency, Weency Spider”

 

 PIOSENKI

Bye bye. Goodbye.

Bye bye. Goodbye.
Bye, bye, bye, bye. Goodbye.

I can clap my hands.
I can stamp my feet.
I can clap my hands.
I can stamp my feet.

Bye bye. Goodbye.
Bye, bye, bye, bye. Goodbye.

GOODBYE!

 

Rain, rain go away.

Rain, rain, go away.
Come again another day.
Little Johnny wants to play.
Rain, rain, go away.

 

WIERSZYK

Eensy, Weensy Spider

Eensy, Weensy Spider,

Climbed the water spout.

Down came the rain

And washed the spider out.