W ubiegłym tygodniu naszym motywem przewodnim były zwierzęta żyjące w różnych środowiskach. W ramach zajęć przypomnieliśmy sobie oraz poznaliśmy nazwy wybranych zwierząt egzotycznych, leśnych, żyjących na wsi, na łące i w stawie. Dowiedzieliśmy się po co są lasy oraz, jak należy zachowywać się znajdując się w lesie. Oglądaliśmy przeróżne fotografie zwierząt oraz słuchaliśmy ciekawostek nt. wybranych gatunków zwierząt, ich środowiska życia; dzieliliśmy ich nazwy na sylaby. Wybrane dzieci opisywały swoje przeżycia związane z wizytą w zoo. Przez cały tydzień przynosiliśmy do przedszkola figurki zwierząt oraz książki przyrodnicze opisujące wybrane zwierzęta. Każdego dnia słuchaliśmy opowiadań oraz bawiliśmy się figurkami. W ramach zajęć doskonaliliśmy umiejętność współpracy. Przypomnieliśmy sobie, jak należy współpracować, pracować w grupie. Dzieci zostały podzielone na małe zespoły i zadaniem każdej grupy było wykonanie zagrody dla zwierząt. Dzieci świetnie ze sobą współpracowały i utworzyły przepiękne zagrody. W ramach zajęć z edukacji matematycznej segregowaliśmy zwierzęta ze względu na gatunek i środowisko życia a także  przeliczaliśmy zwierzęta w zbiorach, dodawaliśmy i odejmowaliśmy zwierzęta w zagrodach. Umieszczaliśmy pod zbiorem tyle patyczków, ile jest zwierząt. W tym tygodniu ćwiczyliśmy także sprawność swoich paluszków- wydzieraliśmy małe kawałki kolorowego papieru i wyklejaliśmy nimi wybraną przez siebie sylwetę zwierzęcia. W tym tygodniu największą popularność zdobył bardzo lubiany przez dzieci koń. To był bardzo pracowity, ale pełny pozytywnych wrażeń tydzień (nasze zabawy nie miały końca). Na pewno pozostanie on w naszej pamięci!