3 056 wizyt GR. II BIEDRONKI CIEKAWE DOŚWIADCZENIA
W dniu 16.03.2015r. wykonywaliśmy wspólnie doświadczenia. Pierwsze doświadczenie które wykonaliśmy to „Bańki mydlane” każdy z nas miał kiedyś styczność z kupionymi w sklepie Bańkami, a my postanowiliśmy że wykonamy je sami. By zrobić jeziorko tej cieczy musieliśmy do dużej miski wlać wody, a następnie wlać większą ilość płynu do naczyń. Oj wiele radości sprawiło nam wykonanie tego doświadczenia więc po zajęciu wyszliśmy do ogrodu przedszkolnego i tam puszczaliśmy bańki, które łapaliśmy na wietrze. Drugim doświadczeniem był „Zgubiony przedmiot” głowiliśmy się Jak wyjąć metalową kuleczkę ze szklanki z wodą bez dotykania jej i wody?. Podawaliśmy przeróżne możliwości. Wystarczyło tylko przyłożyć magnes do ścianki szklanki i wyciągnęliśmy zanurzony przedmiot bez dotykania go. To wszystko dzięki przyciąganiu magnesu o którym już wcześniej na kole ekologicznym rozmawialiśmy. Teraz wiemy że siła przyciągania magnesu działa także przez szkło i wodę. Pienisty potwór „Wulkan” to kolejne nasze doświadczenie do którego wykonania potrzebne nam były: butelka napełniona do połowy octem, trochę płynu do mycia naczyń, sody oczyszczonej. Butelkę ustawiliśmy na środku miski, wsypaliśmy 3 łyżeczki sody oczyszczonej. Po kilku minutach z butelki wydobywała się piana. „Drożdżowy balon” wykonaliśmy z drożdży które zalaliśmy 50ml. ciepłej wody, następnie dodaliśmy cukier i całość wymieszaliśmy. Na otwór butelki nałożyliśmy balon. Przez resztę dnia obserwowaliśmy wzrost drożdży, podczas którego wydzielał się dwutlenek węgla. Gaz dostawał się do balonika powodując jego powiększanie. Przygotowaliśmy „Ciecz nieniutonowską” nazywana czasami również płynem nienewtonowskim, to niesamowita substancja, która w zależności od siły z jaką na nią działamy zachowuje się albo jak ciecz, albo ciało stałe. Samodzielnie wykonaliśmy doświadczenie przy stolikach „Wir na mleku” który większości z nas podobał się najbardziej ponieważ efekt był kolorowy. Na koniec wykonaliśmy „Kwiat lotosu” dzięki odpowiedniemu składaniu papierku w kształcie kwiatka, wrzuciliśmy do wody i obserwowaliśmy zachowanie się kwiatka z papierku na wodzie.