Proponowane zabawy mają na celu:

– rozbudzanie i doskonalenie percepcji słuchowej

– rozwijanie sprawności manualnej

– rozwijanie koncentracji

– pobudzanie kreatywności

– czerpanie radości z tworzenia oraz odczuwanie przyjemności ze wspólnego

  muzykowania

Do wspólnej zabawy proponuję Państwu piosenkę „Maszeruje Wiosna”, która znajduje się pod linkiem

https://www.youtube.com/watch?v=LFPthrmErcY

1.Zabawa do piosenki:

Materiały:

miski, ryż, mąka, sól, groch, makaron (co mamy w domu), plastikowe butelki np. po małej wodzie.

1.  Na stole należy rozłożyć ceratę/ obrus (by nie było dużego bałaganu)

2.  Położyć na niej miski z ryżem, mąką, solą itp., butelki i lejek. Następnie wspólnie
     z dzieckiem wsypujemy produkty sypkie do butelek przez lejek, wypełniając 1/4  

     ich wysokości. Zadaniem rodzica jest trzymanie lejka, pozostałe zadania  dziecko 

     wykonuje samodzielnie, posługując się dłońmi,  dzięki czemu rozwija swoją   

     sprawność manualną

3.  Podajemy dziecku następne butelki oraz miski z grochem i makaronem. Dziecko   

     wrzuca te produkty do butelek bez użycia lejka, ćwicząc przy tym mięśnie palców.

4.  Po napełnieniu butelek do 1/4 ich wysokości pomagamy dziecku dokładnie je

     zakręcić.

5.  Po wykonaniu instrumentów dziecko na każdym z nich gra. Zadaniem  rodzica

      jest zapytanie dziecka, który instrument gra najgłośniej, a który najciszej,
     a następnie próbujemy szeregować instrumenty w zależności od intensywności 

     wydawanego dźwięku.

6.  Do zabawy można zaprosić wszystkich członków rodziny i wspólnie muzykować,

     tworząc butelkowy akompaniament do piosenki podanej w linku lub innej  

     dowolnej, wszystkim znanej piosenki.

2. Zabawa

Materiały:

butelki przygotowane w poprzedniej zabawie, parawan z koca lub ręcznika

1.  Przed dzieckiem należy postawić butelki i poprosić, aby dziecko na każdej z nich

     zagrało. Wyjaśniając mu, że jego zadaniem jest zapamiętanie dźwięków, jakie  

     wydają poszczególne produkty

2.  Następnie rodzic ustawia przed dzieckiem parawan. Chowa się za nim i zaczyna

     grać na przygotowanych instrumentach. Zadaniem dziecka jest rozpoznanie, na

     której butelce gra rodzic

3.  Na koniec zamiana ról – teraz dziecko gra, a rodzic rozpoznaje dźwięki.

                                                                         Życzę dobrej zabawy

mgr Paulina Małolepsza (specjalista)