738 wizyt 1.04.2020r. Środa popołudnie.
1.04.2020r. Środa popołudnie.
Kochani przesyłam propozycję na zajęcia popołudniowe.
Cele:
- propagowanie wzorców kulturalnego zachowania się,
- utrwalanie zwrotów grzecznościowe: proszę, przepraszam, dziękuję,
- Stwarzanie dziecku możliwości do działania kulinarnego.
1.Proszę rodziców o odczytanie
wiersza dzieciom i zadanie kilku pytań, dzięki którym maluchy
zrozumieją jak ważne jest używanie zwrotów grzecznościowych.
Dzieci proszę o uważne słuchanie 🙂
„Naprawimy misia” Cz. Janczarskiego
Kto
misiowi urwał ucho?
No, kto? – pytam.
Cicho,
głucho…
Nikt się jakoś
Nie przyznaje.
Może
jechał miś tramwajem?
Może upadł, biegnąc z górki?
Może
go dziobały kurki?
Może Azor go tarmosił, urwał ucho,
Nie
przeprosił?!
Igła, nitka,
Rączek para.
Naprawimy
szkodę zaraz!
O już sterczą uszka oba.
Teraz nam się
miś podoba!
Pytania
dotyczące wiersza:
- Kto mógł urwać ucho misiowi?
- Co powinno powiedzieć dziecko które wyrwało ucho misia?
- Co zrobić, żeby uniknąć sytuacji konfliktowych?
- W jaki sposób można prosić o zabawkę?
Domowe gofry
przepis na około 14 sztuk.
Składniki:
- 3 szklanki mąki
- 4 jajka
- 1/4 łyżeczki soli
- 1/2 szklanki cukru
- 1i 3/4 szklanki wody gazowanej
- 1/2 szklanki oleju
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia Wykonanie : Oddzielamy żółtko od białka. Białko ubijamy na sztywno z odrobiną soli. Żółtka mieszamy z cukrem w innym naczyniu po czym dodajemy olej, wodę i miksujemy. Następnie dodajemy wcześniej zmieszane ze sobą /; mąkę, sól, i proszek do pieczenia. Całość razem miksujemy. Ubite białko dodajemy do całej masy delikatnie mieszając ręcznie do uzyskania jednolitej konsystencji. Pieczemy 7 minut bez otwierania gofrownicy w trakcie pieczenia.
Piosenka i bajki edukacyjne o zwrotach grzecznościowych:
Serdeczne pozdrowienia Ada Andziak.