1.04.2020r. Środa popołudnie.

Kochani przesyłam propozycję na zajęcia popołudniowe.

Cele:

  • propagowanie wzorców kulturalnego zachowania się,
  • utrwalanie zwrotów grzecznościowe: proszę, przepraszam, dziękuję,
  • Stwarzanie dziecku możliwości do działania kulinarnego.

1.Proszę rodziców o odczytanie wiersza dzieciom i zadanie kilku pytań, dzięki którym maluchy zrozumieją jak ważne jest używanie zwrotów grzecznościowych. Dzieci proszę o uważne słuchanie 🙂
 

„Naprawimy misia”   Cz. Janczarskiego

Kto misiowi urwał ucho?
No, kto? – pytam.
Cicho, głucho…
Nikt się jakoś
Nie przyznaje.
Może jechał miś tramwajem?
Może upadł, biegnąc z górki?
Może go dziobały kurki?
Może Azor go tarmosił, urwał ucho,
Nie przeprosił?!
Igła, nitka,
Rączek para.
Naprawimy szkodę zaraz!
O już sterczą uszka oba.
Teraz nam się miś podoba!
Pytania dotyczące wiersza:                                                                                                                                                       

  • Kto mógł urwać ucho misiowi?
  • Co powinno powiedzieć dziecko które wyrwało ucho misia?
  • Co zrobić, żeby uniknąć sytuacji konfliktowych?
  • W jaki sposób można prosić o zabawkę?

Domowe gofry

przepis na około 14 sztuk.

Składniki:

  • 3 szklanki mąki
  • 4 jajka
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1i 3/4 szklanki wody gazowanej
  • 1/2 szklanki oleju
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia Wykonanie : Oddzielamy żółtko od białka. Białko ubijamy na sztywno z odrobiną soli. Żółtka mieszamy z cukrem w innym naczyniu po czym dodajemy olej, wodę i miksujemy. Następnie dodajemy wcześniej zmieszane ze sobą /; mąkę, sól, i proszek do pieczenia. Całość razem miksujemy. Ubite białko dodajemy do całej masy delikatnie mieszając ręcznie do uzyskania jednolitej konsystencji. Pieczemy 7 minut bez otwierania gofrownicy w trakcie pieczenia.

Piosenka i bajki edukacyjne o zwrotach grzecznościowych:

Serdeczne pozdrowienia Ada Andziak.