Jak mieszają się kolory.

Postanowiliśmy zbadać, w jaki sposób mieszają się kolory podstawowe, tak aby uzyskać kolory pochodne.W tym celu użyliśmy szściu szklanych naczyń, papierowego ręcznika i barwinków .Dwa naczynia po bokach napełniliśmy w całości ciepłą wodą, a środkowenaczynie  pozostawiliśmy puste.Następnie do jednego naczynia  wlaliśmy barwnik żółty, a do drugiego niebieski.

Do napełnionych wodą naczyń włożyliśmy zwinięty jeden listek ręcznika papierowego, a drugi koniec włożyliśmy do pustego naczynia.Woda wspinała się po ręczniku, aż pusta szklanka napełniła się do połowy i powstał kolor zielony. Podobnie zrobiliśmy z kolorem czerwonym i niebieskim, z którego powstał fioletowy.Teraz już wiemy, jak powstają kolory pochodne.

Mieszanie się płynów-eksperyment z atramentem.

Wykonaliśmy doświadczenie polegające na tym, że do jednej szklanki z zimną wodą dolaliśmy kilka kropel atramentu i do szklanki z gorącą wodą też kilka kropel atramentu.Atrament w zimnej wodzie nie rozpuścił się, a w gorącej zniknął całkowicie.Okazało się, że ciepła woda, a jeszcze lepiej gorąca przyspiesza dyfuzję atramentu w wodzie i barwnik atramentu traci kolor .Żeby powrócił kolor wystarczy wodę schłodzić, dolewając zimnej, a ocet czy inny słaby kwas proces ten przyspiesza i  też schładza.My dolaliśmy octu, a atrament pojawił się ponownie.

Pływająca igła.

Wykonaliśmy doświadczenie, dzięki któremu dowiedzieliśmy się, co to jest napięcie powierzchniowe.Napięcie powierzchniowe jest zjawiskiem, które powoduje, że powierzchnia cieczy zachowuje się jak napięta błonka.Dzięki napięciu powierzchniowemu małe owady mogą. biegać po powierzchni wody nie zanurzając się,małe przedmioty o gęstości większej od gęstości wody(szpilka, żyletka, igła) mogą pływać po jej powierzchni, a pająk topik może zbierać pod wodą powietrze w dzwonie zrobionym z pajęczyny.Tak to wygląda w naszym wykonaniu