440 wizyt Zajęcia zdalne dla VII grupy
27.03.2020 r. piątek
Kochane Żuczki! Drodzy Rodzice!
Propozycja zabaw i form aktywności na dzisiejszy dzień. W piątki mamy aktywność muzyczną i plastyczną.
1. Zabawa pantomimiczna z elementem dramy ” Roślina chce pić”
Dzieci próbują wczuć się w rolę rośliny, której brakuje wody, Swoją mimiką , ruchem głowy, ruchem ciała pokazują, jak czuje się roślina , która usycha i potrzebuje wody.
2. Ćwiczenia oddechowo- fonacyjne .
- śpiewanie głoski o na podaną przez rodzica melodię,
- mówienie głoski o jak najdłużej , na jednym wydechu,
- mówienie, na przemian: o a o a o a o a o a …
3. Aktywność muzyczna:
„Tajemnicze dźwięki ”
Przygotowujemy sześć szklanych butelek ( może być ich więcej, w zależności od predyspozycji dziecka) lub słoików. Do dwóch wsypujemy ryż, do dwóch kolejnych- groch, dwie następne napełniamy fasolą. Następnie rozstawiamy butelki tak, aby pary z tym samym produktem zostały rozdzielone. Potrząsamy każdą butelką i prosimy, aby dziecko dopasowało butelki według dźwięku.
„A orkiestra gra”- zabawa rytmiczna.
Na hasło „gramy” dziecko rozpoczyna swój koncert i gra na wykonanych instrumentach ( słoiczki lub szklane butelki z grochem, fasolą i ryżem).
4. Aktywność plastyczna :
” Wiosenna łąka”
Pomoce dydaktyczne: farbki akwarelowe lub plakatowe, biała kartka, papier kolorowy, klej, nożyczki, ołówek, pędzelek, kubeczek, woda.
Sposób wykonania: białą kartkę dzielimy na pół i malujemy górę kartki na niebiesko, a dół na zielono. Zostawiamy do wyschnięcia. na kolorowej kartce rysujemy i wycinamy kwiatki. Można z żółtej kartki wyciąć kółeczka, które będą środkiem kwiatków oraz słoneczko. Z zielonej kartki wycinamy listki. Z niebieskiej kartki rysujemy i wycinamy chmurki. Przyklejamy na pomalowaną wcześniej kartkę i gotowe.
5. Ćwiczenia analizy i syntezy sylabowej :
- Łączenie w słowo sylab.
- Wyróżnianie sylab w wyrazie , np. za pomocą klaskania, podskoków, przysiadów ( ile sylab, tyle klaśnięć itp.).
- Wskazywanie pierwszej sylaby w wymienionych wyrazach.
- Znajdowanie wyrazów, które zaczynają się taką samą sylabą jak imię dziecka.
6. „Wiatr i trawa” ćwiczenie logopedyczne.
środki dydaktyczne: kawałek zielonej krepiny lub kartki.
Dajemy dziecku kawałek krepiny imitującej trawę.
Dmuchając w nią, porusza jej źdźbłami . Przypominamy dziecku o zachowaniu prawidłowego cyklu oddychania: wdech nosem, wydech ustami.
7. Karty pracy do wykonania KP3 strony: 52, 53, 54, 55.
Serdecznie pozdrawiam
Ada Andziak