27.03.2020 r. piątek

Kochane Żuczki! Drodzy Rodzice! 

Propozycja zabaw i form aktywności na dzisiejszy dzień. W piątki mamy aktywność muzyczną i plastyczną.

1. Zabawa pantomimiczna  z elementem dramy ” Roślina chce pić”

Dzieci próbują wczuć się w rolę rośliny, której brakuje wody, Swoją mimiką , ruchem głowy, ruchem ciała pokazują, jak czuje się roślina , która usycha i potrzebuje wody.

2. Ćwiczenia oddechowo- fonacyjne .

  • śpiewanie głoski o na podaną przez rodzica melodię,
  • mówienie głoski o jak najdłużej , na jednym wydechu, 
  • mówienie, na przemian: o a o a o a o a o a …

3. Aktywność muzyczna:

„Tajemnicze dźwięki ” 

Przygotowujemy sześć szklanych butelek ( może być ich więcej, w zależności od predyspozycji dziecka) lub słoików. Do dwóch wsypujemy ryż, do dwóch kolejnych- groch, dwie następne napełniamy fasolą. Następnie rozstawiamy butelki tak, aby pary z tym samym produktem zostały rozdzielone. Potrząsamy każdą butelką i prosimy, aby dziecko dopasowało butelki według dźwięku. 

„A orkiestra gra”- zabawa rytmiczna.

Na hasło „gramy” dziecko rozpoczyna swój koncert i gra na wykonanych instrumentach ( słoiczki lub szklane butelki z grochem, fasolą i ryżem).

4. Aktywność plastyczna :

” Wiosenna łąka”

Pomoce dydaktyczne: farbki akwarelowe lub plakatowe, biała kartka, papier kolorowy, klej, nożyczki, ołówek, pędzelek, kubeczek, woda.

Sposób wykonania: białą kartkę dzielimy na pół i malujemy górę kartki na niebiesko, a dół na zielono. Zostawiamy do wyschnięcia. na kolorowej kartce rysujemy i wycinamy kwiatki. Można z żółtej kartki wyciąć kółeczka, które będą środkiem kwiatków oraz słoneczko. Z zielonej kartki wycinamy listki.  Z niebieskiej kartki rysujemy i wycinamy chmurki. Przyklejamy na pomalowaną wcześniej kartkę i gotowe.

5. Ćwiczenia analizy i syntezy sylabowej :

  • Łączenie w słowo sylab.
  • Wyróżnianie sylab w wyrazie , np. za pomocą klaskania, podskoków, przysiadów ( ile sylab, tyle klaśnięć itp.).
  • Wskazywanie pierwszej sylaby w wymienionych wyrazach.
  • Znajdowanie wyrazów, które zaczynają się taką samą sylabą jak imię dziecka.

6. „Wiatr i trawa” ćwiczenie logopedyczne.

środki dydaktyczne: kawałek zielonej krepiny lub kartki.

Dajemy dziecku kawałek krepiny imitującej trawę.

Dmuchając w nią, porusza jej źdźbłami . Przypominamy dziecku o zachowaniu prawidłowego cyklu oddychania: wdech nosem, wydech ustami. 

7. Karty pracy do wykonania KP3 strony: 52, 53, 54, 55. 

Serdecznie pozdrawiam 

Ada Andziak