Spektakle teatralne

Ze względu na ograniczenia spowodowane pandemią nie możemy gościć w naszym przedszkolu aktorów ani muzyków. Dlatego w naszej sali możemy oglądać występy on-line z udziałem prawdziwych artystów.


Dbamy o ptaszki !

Krasnoludki znając zagrożenia przyrody, kiedy nastają chłodne dni rozpoczęły dokarmianie ptaków w karmnikach, tak by wiedziały, gdzie czeka na nich jedzonko. W ten sposób rozwijamy w dzieciach troskę o środowisko przyrodnicze oraz wrażliwość na dobro zwierząt.


Biedronki dbają o ptaki

Maluszki z grupy II podczas jednych z grudniowych zajęć zapoznały się z tematem dokarmiania ptaków. Najmłodsi  dowiedzieli się, że zima to trudny czas dla ptaków, dlatego należy im pomagać. Wykonały wcześniej także prace z instrukcją  „Karmnik dla ptaków”, a nawet wykonały kulki dla ptaków, w których znalazły się ptasie przysmaki. Dzieci zgodnie obiecały, że podczas zimowych spacerów będą systematycznie uzupełniać zapasy w karmniku, który został umieszczony w przedszkolnym ogrodzie.

Dokarmiając ptaki dzieci uświadamiają sobie, że bez ich pomocy wiele ptaków mogłoby nie przeżyć trudnych zimowych warunków. Jest to również doskonała okazja do kształtowania u dzieci poczucia odpowiedzialności oraz wrażliwości na losy zwierząt.


Krasnoludki na jadalni

Dzieci już są coraz bardziej samodzielne: pełnią dyżury oraz same odnoszą zastawę po zjedzonym posiłku. Podczas pełnienia dyżurów dzieci ustawiają talerze kubki oraz sztućce na stołach oraz dbają o porządek po posiłku.


Teatr on-line

Grupa V wie jak należy zachować się w trakcie spektakli teatralnych oraz koncertów, w których chętnie uczestniczyła on-line. Dzieci pamiętały także o odświętnym stroju.


Praca z instrukcją- Tygryski

Tygryski lubią wykonywać prace z instrukcją. Dzięki instrukcji wiedzą jakie czynności po kolei należy wykonać, aby osiągnąć wyznaczony cel.



Jak ciekawie spędzać czas?

W ramach alternatywnego spędzania czasu wolnego, Biedronki przygotowywały i ze smakiem zajadały gofry. Dodatkowo wykonały ścieżkę sensoryczną w sali, na której można poćwiczyć i atrakcyjnie spędzić czas.


Praca z instrukcją, gr. II

Prace z instrukcją wcale nie są takie łatwe, jednak bardzo lubimy je wykonywać, bo efekt końcowy daje nam wiele radości.


Samodzielność w szatni gr IV

Z każdym dniem jesteśmy coraz bardziej samodzielni. Ćwiczymy samoobsługę oraz dbamy o porządek na naszych półkach. Potrafimy sami założyć poszczególne części garderoby z pomocą instrukcji. Kiedy trzeba – pomagamy sobie wzajemnie.


Praca z instrukcją; gr IV

Bardzo lubimy wykonywać prace plastyczne w oparciu o instrukcję. Dzięki instrukcji znamy poszczególne etapy wykonania pracy i potrafimy doprowadzić ją do końca.


Dyżury w gr. III

Dyżurni w przedszkolu to działanie, dzięki któremu nasze przedszkolaki uczą się pomagać i pełnić funkcje społeczne. Dla dziecka potrafi to być duże wyróżnienie i odpowiedzialność.

W naszej grupie mamy dyżurnych od: kącika zabawek, kącika czytelniczego, kącika plastycznego, dyżurnego od łazienki oraz jadalni. Jak również dyżurnych od zadań specjalnych tzw. prawa ręka.


Praca z instrukcją

Jest to narzędzie, które krok po kroku przeprowadza dziecko przez proces wykonywania zadania . Dziecko samo decyduje kiedy wykona pracę, pracując samodzielnie. W razie problemów może skorzystać z pomocy kolegi z grupy oraz nauczyciela.



Dyżury, współpraca

Grupa V potrafi już samodzielnie planować dzień oraz dyżury. Dzieci chętnie wykonują powierzone im zadania, prace z instrukcją i odpowiedzialnie pełnią dyżury. Potrafią nakrywać do stołu, chętnie robią porządki w sali. Dzieci chętnie podejmują współpracę, jak na przykład podczas wspólnego tworzenia gry planszowej w sali.


Współpraca

Praca  według planu daltońskiego zaspokaja potrzebę dziecięcej aktywności, rozwija kreatywność, samodzielność, poczucie odpowiedzialności i umiejętność współpracy.


Zabawy z tablicą

Tablica multimedialna w naszej sali ma kilka funkcji-służy do oglądania przedstawień i koncertów, nauki i zabawy. Dzieci bardzo lubią czas, który mogą spędzić na zabawach z wykorzystaniem jej. Jednak pamiętają, że należy ograniczać czas przeznaczony na tego typu środki i wiedzą kiedy należy zakończyć tego typu zabawy.


Ścieżka sensoryczna

Podczas pobytu w ogrodzie przedszkolnym Biedronki lubią zabawy na ścieżce sensorycznej. Można po niej biegać, chodzić, skakać. Zabawa na takiej ścieżce daje m