ŚRODA – 1 kwietnia 2020 r.

Temat kompleksowy: Zdrowe odżywianie

Aktywność: muzyczna Temat: Słuchanie piosenki „ Mydło lubi zabawę”

Cel: osłuchanie się z piosenką, ćwiczenia słuchowe,

Pomoce dydaktyczne: miseczka z ciepłą wodą i płynem do naczyń, rurka do picia/słomka

Kochane dzieci – dziś spróbujemy zabawić się przy piosence o myciu rąk. Z uwagi na to, że teraz musimy szczególnie dbać o higienę naszego ciała, myślę, że ta piosenka będzie nam to bardzo ułatwiała. Usiądzie teraz wygodnie i posłuchajcie:

https://g.co/kgs/Dcdz38

Teks piosenki

Mydło lubi zabawę w chowanego pod wodą

Każda taka zabawa jest wspaniałą przygodą

Kiedy dobry ma humor to zamienia się w pianę

A jak znajdzie gdzieś słomkę, puszcza banki mydlane

Ref: Mydło wszystko umyje,, nawet uszy i szyje, mydło, mydło pachnące jak kwiatki na łące  (2x)

Mydło lubi kąpiele, kiedy woda gorąca

Skacze z ręki do ręki, złapie czasem zająca

Lubi bawić się w berka, z gąbka chętnie gra w klasy

I do wspólnej zabawy wciąga wszystkie brudasy

Rozmowa:

Powiedzcie mi: Dlaczego trzeba myć ręce? Jak często należy myć ręce?  A co się stanie, jeśli nie będziemy myć rąk?

Spróbujcie wyklaskać słowo: my-dło. Ile słyszycie sylab?

A powiedzcie jaką głoskę słyszycie na początku  wyrazu mydło?  ( mmmydło ), a na końcu? (mydłooo)

Wyszukajcie inne wyrazy, które zaczynają na głoskę m ( mama, miska, miś, malina itp.)

Zabawa ruchowa: Posłuchajcie jeszcze raz piosenki i spróbujcie naśladować ruchem to, co słyszycie. Bawcie się przy tym i tańczcie wg własnych pomysłów.

ćwiczenie oddechowe:

A teraz przygotujcie razem z mamą mała miseczkę z ciepłą wodą i dolejcie teraz trochę płynu do mycia naczyń , weźcie słomkę do picia i podmuchacie teraz mocno, tak, aż powstaną bąbelki. Uważajcie, żeby nie pochlapać . Dmuchajcie raz mocniej, raz słabiej. Brawo!!

Przypominajcie sobie tę piosenkę w ciągu dnia, gdy myjecie ręce, albo idziecie się  kąpać.

Aktywność matematyczna: Zabawy matematyczne

Cel – przeliczanie w zakresie do 6, klasyfikowanie wg kolorów , utrwalanie rytmów

Pomoce dydaktyczne: reklamówka z różnymi owocami i warzywami jakie mamy w domu

Dowolne liczmany, które posłużą do liczenia przedmiotów  w wierszu, np. klocki,

Karty pracy nr 1,2,3

Ćwiczenia ruchowe wg kinezjologii edukacyjnej P. Dennisona „Spacer do sadu”

Ćwiczenia energetyzujące –punkty na myślenie

 Dzieci wybrały się do sadu, aby sprawdzić, czy owoce już dojrzały. Gdy dzieci znalazły się w sadzie, patrzyły dokładnie czy owoce już dojrzały: patrzyły w lewo, w górę, w prawo, niżej, pokazując sobie wyciągniętą raczka, aby nic nie przeoczyć (w trakcie tego ćwiczenia dzieci wykonują leniwe ósemki, czyli znak nieskończoności)

 Wysoko na drzewie zobaczyły piękne, dojrzałe jabłka. Zaczęły podskakiwać aby je zerwać (ruchy naprzemienne – ręka prawa w górę i lewe kolano  w górę, pajacyki).

Nagle jabłko spadło z drzewa i kołysało się chwile na trawie(dzieci są jabłuszkami, które upadły, wykonują kołyskę).

Dzieci podniosły jabłka, zjadły, a że bardzo im smakowały gładziły się po brzuszkach (masujemy brzuszki).

Zabawa dydaktyczna „Worek niespodzianek” ( reklamówka/worek)
Dziecko   siedzi, a obok leży worek , w którym schowane są różne owoce i warzywa, które mamy w domu pod ręką ( ziemniak, jabłko, banan, cytryna, itp.) Zadaniem dziecka jest wyjęcie  z zamkniętymi oczyma owocu /warzywa i podanie jego  nazwy.

Zabawa matematyczna „Owocowe rachunki”: ( liczmany, np. klocki)
Słuchanie wiersza B. Pająk „Kosz owoc. Zabawa matematyczna „Owocowe rachunki”:
 
Nad jesiennym barwnym sadem
wędrowało słonko złote
i pytało przedszkolaków:
– Kto na  jabłko ma ochotę?
Dzieci lubią jeść owoce,
choć są jeszcze małe,
więc do sadu się wybrały
po 2 jabłka dojrzałe. ( kładziemy 2 klocki)
Gdy 2 jabłka były w koszu

śliwa zaszumiała
i do kosza przedszkolakom
3 śliweczki dała.( kładziemy 3 klocki)
Ciężki koszyk z owocami
dzieci niosły z sadu,
a tu grusza 1 gruszkę (kładziemy 1 klocek)
zrzuciła im na dół.

Kochani – ile razem macie owoców? Dzieci liczą liczmany/ klocki  ( 6 )

Zabawa słowna „Tak czy nie”:

Czytanie zdania, a dzieci odpowiadają tak, jeżeli zdanie jest prawdziwe lub nie, jeśli zdanie jest fałszywe. Przykłady zdań:
 
Gruszki rosną na śliwie
Jabłka są niebieskie
W sadzie rosną drzewa owocowe
Kompot gotuje się z owoców
Szarlotkę robi się z gruszek

Ćwiczenia słuchowe „Jaki to owoc?”:

Synteza sylabowa (składanie wyrazów z sylab): Co słyszycie? gru – szka, ( gruszka)  jabł – ko, śliw – ka , k-o-sz ( kosz),

10. Zabawa dydaktyczna „Owocowe rytmy”

Układamy w szeregu owoce/warzywa, które mieliśmy w woreczku/reklamówce
Kontynuowanie podanego rytmu np. jabłko, banan, ziemniak…; prosimy by dzieci powtórzyły to dwukrotnie, trzykrotnie itd. Np. jabłko, jabłko, banan, banan, , ziemniak, ziemniak , itd. Można dorzucać inne przedmioty, najważniejsze aby dzieci powtarzały rytm.

zabawy matematyczne (praca  z wykorzystaniem karty pracy  ):

 W naszym dużym zbiorze są owoce i warzywa różnych kolorów. Obok macie trzy puste zbiory. Proszę narysujcie lub przenieście narysowaną  strzałką do trzech obok zbiorów takie warzywa i owoce, które maja taki sam kolor. Każdy zbiór będzie zatem innego koloru: jeden będzie żółty, drugi czerwony, a trzeci zielony. Do dziełaJ

Praca z wykorzystaniem karty pracy nr 2

Pogubiły się owoce i warzywa. Trzeba je policzyć. Proszę narysujcie tyle kropek ile widzicie owoców/warzyw na obrazku. Kto umie już pisać cyferki może samodzielnie to napisać.

Praca z wykorzystaniem karty pracy nr 3

Proszę abyście dorysowały brakujący element w narysowanym rytmie.  Powodzenia J

Pamiętajcie, aby wszystkie karty pracy schować do Waszej teczki, a potem przynieść do przedszkola, gdy już będziemy mogli się spotkać.

Pozdrawiam: Danuta Adamczyk