26.03.2020 r. Grupa VII poranek 

Drodzy Rodzice. Kochane Żuczki

poniżej przedstawiam propozycje zabaw i form aktywności na dzisiejszy dzień.

1. „Wiosenny wiatr”- ćwiczenia oddechowe: dzieci dmuchają na chmurki (wycięte z papieru) zawieszone na nitkach tak, aby wprawić je w ruch. Regulują siłę oddechu w zależności od poleceń: lekki wietrzyk, silny wiatr, wichura. 

2.”Wiosenne masażyki”- zabawa relaksująca: masażyki w parach ( rodzic i dziecko, rodzeństwo). Siedzimy w parach jedno za drugim, rysują na plecach przedmioty, zjawiska związane z wiosną, np. słońce, lekki deszczyk, wiosenną burzę, motyle. 

3. Zestaw ćwiczeń porannych :” Wiosenna gimnastyka”

” Powitanie ciała”: Dzieci tańczą indywidualnie w rytm muzyki. Do ruchu włącza się całe ciało. Kolejno tańczą : ręce , głowa, ramiona, tułów. Gdy muzyka ucichnie, np. czoło wita się z kolanem, nos wita się z dłonią. 

„Kwiaty rosną” : Dzieci naśladują kwiaty. przysiad podparty- „kwiaty zwiędły”, powolny wyprost do wspięcia na palce- „kwiaty rosną po deszczu.

„Maszeruje wiosna”: Marsz zwykły, we wspięciu na palcach, marsz na zewnętrznych i wewnętrznych krawędziach stóp. Podczas marszu dzieci śpiewają piosenkę „Maszeruje wiosna”.  

4. Czynności sanitarne i higieniczne przed i po śniadaniu. Proszę pamiętać o dokładnym myciu rąk przed posiłkiem. Zaufajcie dzieciom w domu i pozwólcie samodzielnie skomponować posiłek – np. kanapki. Kochani pamiętajcie o myciu ząbków po posiłku.

5. Aktywność gimnastyczna: joga dla dzieci.

6. Aktywność matematyczna:  

„Sklep z zabawkami”- zabawa w sklep. Dzieci kupują i sprzedają na zmianę z siostrą, bratem lub rodzicem. Rozpoznawanie i nazywanie zabawek; przeliczanie zabawek; tworzenie zbiorów ( lalki, misie, auta, klocki, książeczki). Porównywanie zabawek posługując się pojęciami :duże, małe, mniejsze, większe. Porównywanie liczebności zbiorów.Określanie jakich zabawek jest najwięcej a jakich najmniej ( szacowanie). 

Serdecznie pozdrawiam Ada Andziak