MUCHOMORKI- GRUPA III

PIĄTEK-03.04.2020

GIMNASTYKA

KOCHANE DZIECI! Dzisiaj gimnastyka, a więc będziemy rozwijać swoją sprawność fizyczną, rozwijać kontakty z rodzicami podczas wspólnych zabaw, aktywnie i chętnie współdziałać z innymi….także Powodzenia!

1.       „ Jarzynowa gimnastyka”- Rozgrzewka do piosenki- w rytm muzyki robimy skłony, przysiady, podskoki, wymachy rąk, marsz.

2.      Zestaw ćwiczeń prowadzony metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne z udziałem rodziców

Rozwijanie świadomości własnego ciała i przestrzeni

♦ dzieci z rodzicami w parze witają się kolanem, dłonią, stopą, brzuchem, uchem itp.

♦ „Foteliki” – w parach rodzic obejmuje dziecko i kołysze je na boki, lub jak fotel bujany – w przód i w tył (muzyka z kasety – kołysanka)

Ćwiczenia oparte na relacji „z”.

♦ „Mumia” – turlanie z boku na bok dziecka (zmiana ról);

♦„Przeszkoda” – leżenie przodem, nogi i ręce szeroko rozłożone, ostrożne obchodzenie osoby leżącej w pozycji pionowej (zmiana ról);

♦ „Prowadzenie” – dziecko zamyka oczy i jest oprowadzane przez rodzica po sali (zmiana ról)

Relaks

♦ „Kołysanie” – siad skulny, twarzą do siebie, przechylanie ciała w przód i w tył podczas muzyki;

♦ „Masażyk” – wykonują masaż pleców dziecko dorosłemu i potem zmiana podczas rymowanki

„Pisze pani na maszynie A, B, kropka, przecinek” – naśladują pisanie;

 „idą konie, stado koni” – masaż otwartą dłonią„

idą słonie, stado słoni” – masaż piąstkami

 „płynie wije się rzeczka” – z góry, na dół fala po plecach

 „idzie pani na szpileczkach” – paluszkami

„zaświeciły dwa słoneczka” – całą dłonią rysujemy słonka

„pada drobniutki deszczyk” – delikatnie opuszkami palców na całych plecach

 „czujesz dreszczyk” – chwytamy dłonią za szyję.

3.      „ zdrowe- niezdrowe”- klasyfikowanie produktów spożywczych ( wykorzystanie ulotek ze sklepów)

CZAS NA ZASŁUŻONY ODPOCZYNEK!!!

Kochane dzieci dziś na zajęciach popołudniowe przygotowałam dla Was kilka zabaw. Temat, który poruszymy jest bardzo ważny, ale myślę, że rodzice pomogą Wam zrozumieć o czym jest mowa. Na początek czy wiecie co to jest empatia? Empatia- czyli wrażliwość na sytuację, myśli, uczucia i zachowanie drugiego człowieka. Zaczynamy:

1. Spróbuj wykonać te czynności:

– namaluj słonia za pomocą farbek i pędzelka trzymanego w ustach,

-podnieś ręcznik stopami, przenieś go z łazienki do pokoju,

-czy potrafisz zagrać coś na nosie?

-przesuń jabłko z jednego miejsca na drugie na stole za pomocą języka,

-czy potrafisz odkręcić butelkę wody nie używając palców?

2. Słońce sukcesów- narysuj słońce , a na każdym promyku umieść coś, co zrobiliście sami dla siebie, z których jesteście dumni i za które chcecie sobie podziękować.

3.Emocjonujące zdania-  twórzcie zdania na podstawie przykładu np.: Złość to ważna emocja, bo pomaga mi w zauważaniu,  że coś mi się nie podoba i chcę czegoś innego. Czuję ją, kiedy ktoś każe mi robić coś szybciej. Radość to ważna emocja, bo pomaga mi zauważyć co dla mnie dobre, co lubię. Czuję radość gdy słońce grzeje mnie w plecy.

Na koniec „Rozsypane owoce i warzywa” -zapraszam Was do ułożenia obrazka owoców i warzyw w całość. W załączniku znajdują się obrazki jabłka, gruszki i papryki.  Waszym zadaniem jest je pokolorować , rozciąć nożyczkami na paseczki, a następnie złożenie i przyklejenie całości na kartkę.

Powodzenia!!!

 DO PONIEDZIAŁKU!  PANI ANIA I PANI KINGA;-)