215 wizyt PRACA ZDALNA – Grupa VII Żuczki, poniedziałek 27 kwietnia
Witamy Was Żuczki!
Dzisiaj proponujemy Wam aktywność przyrodniczą oraz plastyczną.
Przypominamy o codziennym wykonywaniu ćwiczeń porannych, które przygotują Was do podejmowania aktywności w ciągu dnia. W załączniku: ,,ćwiczenia’’ czeka na Was zestaw ćwiczeń na cały tydzień.
Temat kompleksowy: Mali odkrywcy
Cele:
– eksperymentowanie farbą,
– usprawnianie mięśni dłoni,
– kształtowanie precyzji ruchowej,
– rozwijanie mowy i poszerzanie słownictwa,
– kształtowanie umiejętności tworzenia pełnych odpowiedzi na pytania,
– rozwijanie umiejętności odczytywania krótkich wyrazów,
– rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,
– posługiwanie się pojęciami związanymi z następstwem czasu podczas opowiadania historyjki obrazkowej,
– dostrzeganie, że zwierzęta posiadają zdolność odczuwania, przejawianie w stosunku do nich życzliwości i troski,
– dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego: lasu, jako źródła satysfakcji estetycznej,
– posługiwanie się pojęciami przyrodniczymi związanymi z lasem i jego mieszkańcami,
-rozwijanie percepcji słuchowej,
– zaspokojenie potrzeby odpoczynku,
-wykonanie doświadczenia: ciecz nienewtonowska,
-kształtowanie umiejętności prawidłowego nakrywania do stołu,
– kształtowanie umiejętności samoobsługowych: mycie rąk, wiązanie butów.
1) Aktywność plastyczna:
Na początek propozycja ćwiczeń, które które pomogą Ci usprawnić płynność i precyzję ruchów dłoni, palców oraz nadgarstków.
„Nawlekanie koralików”- przewlekanie sznureczka, nitki przez otworki w koralikach, doskonalenie sprawności manualnych. Rodzic prezentuje różnego rodzaju kolorowe koraliki, literki z zawieszkami. Dziecko przeplata kolorowe korale przez dziurki, próbując uzyskać zamierzony efekt np. naszyjnika lub bransoletki. Jeśli nie mamy koralików, dziecko może przeplatać sznurówkę przez dziurki od buta.
„Zabawy rączek”- do tego ćwiczenia będzie nam potrzebna kolorowa kartka, flamastry lub kredki. Dziecko kładzie rączkę na kolorowej kartce i stara się odrysować dłoń, jeśli dziecko potrzebuje pomocy bardzo proszę o wsparcie Rodziców i pomoc w odrysowaniu. Flamastrami albo kredkami dziecko dorysowuje na dłoni elementy (pierścionki, bransoletki, zegarek, paznokcie). Gotową dłoń dziecko wycina za pomocą nożyczek.
„Wachlarz”- zaginanie papieru w harmonijkę, ozdabianie wachlarza. Z kolorowego papieru zaczynając od dłuższego boku zaginamy 2 cm paski raz w jedną stronę, raz w drugą. Bardzo proszę Rodziców o zaczęcie wachlarza. Następnie dziecko z pomocą Rodzica obwiązuje kawałkami wstążki jeden koniec harmonijki i zawijają kokardki. Gotowy wachlarz dziecko ozdabia według własnych pomysłów np. rysunkami, szlaczkami, naklejkami, brokatem.
A teraz propozycje prac plastycznych:
Propozycja 1:
,,Co powstanie z plamy?’’
Dzisiaj proponujemy zabawy z plamami, z których powstanie tajemnicza praca.
W tym celu nanieś łyżeczką na kartkę farby w różnych odległościach ( wystarczą trzy kolory). Powstałe plamy rozdmuchaj za pomocą słomki do napojów. Co się dzieje? Farby łączą się ze sobą i tworzy się niepowtarzalny obraz 🙂
Odłóż pracę do wyschnięcia, uporządkuj miejsce pracy. Gdy praca wyschnie spróbuj o niej opowiedzieć. Jak połączyły się farby? Co utworzyły?
Propozycja 2:
,,Ukryty świat’’
Potrzebne będą: farby, pędzel, biała kartka, świeca lub kredki świecowe
Za pomocą świecy lub białej kredki świecowej wykonaj wzory na kartce według własnego pomysłu. Stwórz swój wymarzony świat. Następnie zamaluj kartkę farbami. Czy twój świat się pojawił?
Pomocą może być film:
Propozycja 3:
Stwórz wiosenną kompozycję z materiałów dostępnych w domu. Mogą to być: nakrętki, słomki, fragmenty materiałów. Nasza propozycja, to ,,Kwiaty z nakrętek i słomek’’. Aby przykleić nakrętki do kartki, użyj plasteliny – zdjęcie w załączniku.
2) Aktywność przyrodnicza i rozwijanie mowy:
Propozycja na dziś to wirtualny spacer po lesie.
Odpowiedz na pytania:
1. Co to jest las?
2. Kto oprowadził Cię po lesie?
3. Jak nazywamy grupę roślin i zwierząt?
4. Co znajduje się na parterze lasu?
5. Przed kim uciekają mieszkańcy lasu?
6. Kto ciężko i zgodnie pracuje?
7. Czyje jaja były w gnieździe?
8. Jak nazywa się najwyższa warstwa lasu?
9. Czego nie wolno robić w lesie?
A teraz zabawa ruchowa- Pokaż warstwę lasu:
Ściółka – klękamy i dłońmi dotykamy podłogi
Runo leśne – kucamy i pokazujemy kształt grzyba
Podszyt – wstajemy
Korony drzew – wspinamy się najwyżej jak się da – stajemy na palcach i pokazujemy korony drzew – unosimy ręce wysoko i machamy.
Zabawę powtórz kilka razy 🙂
Ćwiczenie 1: Opowiedz historyjkę obrazkową dotyczącą sadzenia drzewka ( załącznik ,,sadzenie rośliny’’)
Ćwiczenie 2: Spróbuj rozwiązać krzyżówkę (załącznik – krzyżówka).
Popołudnie:
Na początek relaksacja przy dźwiękach lasu:
Zamknij oczy, przyjmij swoją ulubioną, najwygodniejszą pozycję i wsłuchaj się w dźwięki lasu:
Polecamy także zabawę dla odkrywców: ,,Odszukiwanie ukrytych skarbów’’
Wykonanie: Do dużej miski lub plastikowego pojemnika wsyp mąkę ziemniaczaną. Stopniowo dolewaj ciepłą wodę, do momentu uzyskania ,,magicznej cieszy’’. Możesz zabarwić swoją masę dodając barwnik spożywczy lub sok owocowy. Poproś rodzica aby ukrył tam skarby np. z kinder niespodzianek. Odszukaj ukryte skarby 🙂
Gdy odszukasz już wszystkie , spróbuj pobawić się swoją masą. Sprawdź co stanie się gdy włożysz powoli rękę, a co gdy zaczniesz szybko uderzać o powierzchnię swojej masy. Załączamy zdjęcia.
W razie trudności z odpowiednią proporcją składników, obejrzyj film:
A teraz sprawdźmy:
Po pierwsze: Czy potrafisz już wiązać buty? W załączniku dostępne przydatne wskazówki.
Po drugie: Czy zawsze pamiętasz o myciu rąk?
Aby zawsze o tym pamiętać proponujemy wykonać „Mydełka – przypominajki” – odciskanie pomalowanej farbą dłoni na arkuszu papieru. Wycięcie jej w kształcie owalu. Zadaniem dziecka jest przywiązanie do mydełka sznureczka i powieszenie go w widocznym miejscu w łazience, by przypominało o dbaniu o higienę.
Po trzecie: Czy prawidłowo nakrywasz do stołu? W załączniku ,,nakrywanie do stołu’’ czeka kilka zabaw 🙂
Miłego dnia! Panie: Iza i Ola
cwiczenia Nakrywanie do stołu NAUKA-WIZANIA-BUTÓW Sadzenie rośliny