227 wizyt PRACA ZDALNA – Grupa VI Kangurki, środa 22 kwietnia
Witamy Was Kangurki!
Jesteście zdrowi? Dzisiaj jest środa, pamiętacie jakiego koloru jest ten dzień tygodnia ? Środa jest CZERWONA. Przypomnijcie sobie także jakie kolory mają pozostałe dni tygodnia.
Proponujemy Wam dzisiaj aktywność gimnastyczną oraz przyrodniczą z rozwijaniem mowy. Wiemy, że potrzebujecie ruchu i chętnie ćwiczycie w swoich domach, zatem wykonamy kilka ćwiczeń usprawniających pracę waszych mięśni. Następnie przeniesiemy się w przeszłość do świata wynalazków, które odmieniły nasze życie.
Nasz temat kompleksowy: Mali odkrywcy
1) Aktywność gimnastyczna:
Potrzebne będą: kółka wycięte z kolorowego papieru lub kartki A4, 4 krzesła, koc
Rozgrzewka:
Dziecko maszeruje po obwodzie koła, na hasło rodzica: HOP , podskakuje. Po chwili zmieniamy hasło na : PRZYSIAD. Ćwiczenie powinno trwać około 5 minut.
Polecamy także krótką rozgrzewkę przy piosence Śpiewających Brzdąców:
Ćwiczenie 1: Marsz z wysokim unoszeniem kolan – ćwiczenie dużych grup mięśniowych.
Pomocą mogą być rozłożone na podłodze papierowe kółka, dziecko podczas marszu może przechodzić z jednego kółka na drugie. Można także rozłożyć kartki A4.
Ćwiczenie 2: Nożyce pionowe w siadzie prostym – ćwiczenie mięśni brzucha
Dziecko siedząc w siadzie prostym z rękoma opartymi z tyłu o podłogę, unosi wyprostowane nogi i wykonuje nożyce pionowe.
Ćwiczenie 3: Nożyce pionowe w leżeniu przodem – ćwiczenie mięśni pośladkowych
Dziecko w leżeniu przodem z rękoma ułożonymi pod brodą unosi wyprostowane nogi nad podłogą i wykonuje nożyce pionowe.
Ćwiczenie 4: ,,Tor przeszkód’’ -Ćwiczenie wszystkich partii mięśni brzucha, pośladków, grzbietu i ramion.
Do wykonania ćwiczenia potrzebne będą krzesła. Ustawiamy 4 krzesła w różnych odległościach – tworzymy tor przeszkód. Zadaniem dziecka jest pokonanie toru czołgając się pod krzesłami.
Można także zarzucić koc na krzesła i utworzyć tunel.
Ćwiczenie 5: ,,Omijamy przeszkody’’ – ćwiczenie mięśni brzucha.
Krzesła mogą pozostać rozstawione. Można dołożyć inne przeszkody. Dziecko siada na złożonym na pół kocyku w siadzie ugiętym z rękoma na kolanach. Ma za zadanie odpychać się stopami i przejeżdżać między przeszkodami.
Ćwiczenie 6: ,,Ślizg między przeszkodami’’ – ćwiczenie mięśni grzbietu
Dziecko kładzie się na brzuchu na kocyku, odpycha się rękami wykonując ślizg między przeszkodami.
Ćwiczenie 7: ,,Składamy kocyk stopami ‘’ – ćwiczenie stóp.
Zadaniem dziecka jest złożenie kocyka stopami tak, aby był jak najmniejszy.
,,Zasłużony odpoczynek’’ – ćwiczenie oddechowe
Dziecko w leżeniu tyłem, ugiętymi w kolanach nogami, stopami opartymi o podłogę i rękoma ułożonymi w ,,skrzydełka’’ wykonuje głębokie wdechy nosem i wydechy ustami. Ćwiczenie wykonujemy kilka razy.
2) Aktywność przyrodnicza i rozwijanie mowy
Potrzebne: portrety słynnych odkrywców np. Mikołaja Kopernika
Ćwiczenie 1: ,,Kto to jest odkrywca?’’
Dziecko wypowiada się, kogo uważa za odkrywcę, czym on się może zajmować, kto może być odkrywcą. Następnie rodzic pyta dziecko, czy też już kiedyś coś odkryło.
Następnie można pokazać dziecku portrety słynnych odkrywców, np. Krzysztofa Kolumba – słynnego podróżnika, odkrywcę Ameryki, Mikołaja Kopernika – słynnego astronoma, który odkrył, że Ziemia krąży wokół Słońca. Dziecko wraz z rodzicem może wskazać Amerykę na globusie lub mapie. Można także pokazać, jak Ziemia obraca się wokół własnej osi i Słońca ( Słońcem może być duża piłka trzymana przez dziecko).
Ćwiczenie 2: Zadaniem dziecka jest przejść się po domu i wskazać przedmioty, wynalazki, które zmieniły życie na lepsze. Dziecko powinno wskazać np. żarówkę, telefon, czajnik elektryczny itp.
Zwracamy uwagę na uzasadnienie wyborów, dlaczego akurat te przedmioty twoim zdaniem zmieniły życie na lepsze? Jak by wyglądało nasze życie bez nich?
Prosimy aby dziecko podzieliło na sylaby nazwy wynalazków, które wybrało.
Ćwiczenie 3 : ,,Mamo, tato, jak było kiedyś?’’
Zadaniem rodzica jest opowiedzieć dziecku jak było kiedyś. Można opowiedzieć, jakie były zabawki, gry, jak ludzie radzili sobie zanim wynaleziono przedmioty, które mamy dzisiaj.
Ćwiczenie 4: Dziecko wybiera sobie jakiś wynalazek, którym chciałoby być i opowiada jak wygląda, co myśli, co czuje jako ten wynalazek.
Ćwiczenie 5: A może samodzielnie wykonasz telefon lub stworzysz swój wynalazek?
Nasza propozycja: „Zapałkowy telefon” – konstruowanie prostego telefonu
Potrzebujemy: 2 pudełka po
zapałkach, sznurek (nitka, wstążka)
Wykonanie: jeden koniec sznurka mocujemy do dna szufladki jednego pudełka,
drugi do drugiego. Oba pudełka zasuwamy i gotowe. Wystarczy naciągnąć nitkę aby
porozmawiać z drugą osobą jak przez telefon.
Polecamy serię bajek edukacyjnych ,, Byli sobie wynalazcy’’:
Popołudnie:
Proponujemy Wam dzisiaj zabawę ,,Chodzenie’’
Rodzic recytuje kolejne zwrotki wiersza, a dziecko ilustruje ruchem sposób poruszania się bohaterów wiersza:
Sunie wąż, sunie. Chodzić nie umie. Bo choćby chciał, to nie ma nóg: czołganie się na brzuchu.
Za to stonoga na swych stu nogach w ziemi zbudować chce, ze sto dróg: chodzenie na stopach
i dłoniach.
Na jednej nodze sunie po drodze ślimak z chałupką swoją na plecach: podskoki na jednej nodze. Rak jak to rak chodzić chce wspak. I swoją modę wszystkim poleca: chodzenie do tyłu.
A ja powiem wam, że dwie nogi mam! Bo każdy ma tyle nóg by bez kłopotu ruszać się mógł!: podskoki z nogi na nogę.
A teraz kilka zagadek dotyczących wynalazków:
- Wcale się nie czuję staro, choć mam więcej niż 100 lat, czekam wciąż pod pełną parą, by po torach ruszyć w świat.
- Zamontowany w łazience pod wanną, kiedy go użyjesz udaje fontannę.
- Możesz mieć lekki i chłodny wiatr, choć jest upalne lato. Włącz do kontaktu urządzenie co nazywa się …
- Szybszy niż orzeł, szybszy niż sokół. Żaden ptak nie lata tak wysoko…
- To za sprawą pana Bella może dziś rozmawiać Ela na odległość z Zuzią L. Czy wiesz co wynalazł Bell?
- Zaczynam gorące podróże lecz niedalekie, bo jestem na sznurze.
- Na gumowej siedzi rurze szczotka, która zjada kurze. Co w pokoju twoim sprząta wszystkie kurze w czterech kątach?
- Krótka rurka, w niej dwa szkiełka. Patrzysz w rurkę – nie do wiary! Stała się olbrzymem pchełka. To są chyba jakieś czary.
- Co to za maszyna, chyba wiecie dzieci, wrzucasz tam owoce, a soczek już leci.
Zachęcamy również do wykonania ćwiczeń dostępnych w załącznikach.
Życzymy miłego dnia! Pani Iza i Pani Ola 🙂