211 wizyt PRACA ZDALNA – Grupa VI Kangurki, poniedziałek 6 kwietnia
Dzień dobry Grupo VI 🙂
W załączniku 1 czekają na was ćwiczenia poranne.
Rozpoczynamy kolejny tydzień pracy zdalnej. Przed nami nowy temat kompleksowy:
Wiemy jak dbać o przyrodę.
Zatem nasza propozycja na dziś to aktywność przyrodnicza – gromadzenie informacji na temat segregacji odpadów oraz aktywność plastyczna -praca pt. ,,Nasz Świat’’.
1) Aktywność przyrodnicza:
Zadanie 1: Odpowiedz na pytania (Zachęcamy dziecko do odpowiedzi całym zdaniem, do budowania wypowiedzi złożonych):
– Co to są odpady? Jakie są ich rodzaje?
– Jak myślisz dlaczego należy segregować odpady?
– Co według ciebie oznacza pojęcie ,,recykling’’? Podziel na sylaby to słowo.
Zadanie 2: Obejrzyj krótką bajkę edukacyjną o segregacji odpadów:
Po obejrzeniu bajki, spróbuj podać jak najwięcej odpowiedzi na pytanie: Co by było gdyby nie istniała segregacja odpadów?
Zamieszczam także plansze edukacyjne dotyczące segregacji odpadów pod nazwą : plansza edukacyjna 1 itd.
Zadanie 3: Wykonaj karty pracy dostępne w załącznikach 2 i 3. Jeśli nie ma możliwości wydruku, można narysować pojemniki do segregacji oraz wyciąć z gazety lub narysować jakie odpady wrzucamy do odpowiednich pojemników.
2) Aktywność plastyczna:
Potrzebne materiały : Biała kartka papieru A3 lub A4, kredki ołówkowe, bądź farby.
Podziel kartkę A4 lub A3 na dwie równe części. Po lewej stronie narysuj kredkami, bądź namaluj farbami świat , w którym segregowane są odpady, po prawej zaś narysuj/namaluj świat , gdzie nikt z mieszkańców nie segreguje odpadów i niekoniecznie pamięta o wrzucaniu ich do pojemnika.
W którym świecie czułbyś/czułabyś się lepiej ? Dlaczego? Odpowiedź uzasadnij.
Popołudnie:
Zapraszamy Was drogie Kangurki do zabawy „Omiń niespodziankę”.
Rodzic rozkłada na podłodze zabawki, między którymi będą poruszały się dzieci:
-wąska dróżka- do przejścia stopa za stopą- między samochodzikami,
-murki o wysokości 20-30 cm z klocków plastikowych,
-drabinka z klocków drewnianych- dzieci idą między szczebelkami itp.
Dzieci maszerują po pokoju, pokonując przeszkody w ustalony sposób.
„Kosz na śmieci”- wysłuchaj uważnie wiersza W. Broniewskiego, zachęcającego do korzystania z kosza na śmieci. Prosimy Rodziców o przeczytanie wiersza.
Kosz na śmieci
Jestem sobie kosz na śmieci
Do mnie, do mnie chodźcie dzieci!
Stoję sobie przy tym świerku
Pełno chciałbym mieć papierków.
Rodzic zadaje pytania:
-Gdzie stoi kosz na śmieci?
-Na co czeka?
-Dlaczego trzeba wrzucać papiery do kosza?
-Czy zawsze o tym pamiętamy?
-Jak wygląda kosz na śmieci, czy łatwo go znaleźć i rozpoznać?
Po rozmowie dzieci rysują ilustrację z wiersza- las, choinki i kosz na śmieci przy drzewie.
Życzymy duuużo zdrowia i udanej zabawy – Pani Iza i Pani Kinga 🙂