DRODZY RODZICE, KOCHANE DZIECI!

Dzisiaj mamy czwartek, więc będzie matematycznie i muzycznie.

Jeśli chcieliby Państwo o czymś porozmawiać, bądź poprosić o wyjaśnienie zadań, jestem do dyspozycji. Proszę wówczas o wysłanie wiadomości na pocztę służbową, odpowiem najszybciej jak to możliwe.

Mój e-mail: i.sokolowska-kot@pm8kg.pl

Nasz temat kompleksowy: Wiemy jak dbać o przyrodę

1) Aktywność matematyczna:

Ćwiczenie 1: Ułóżcie historyjki obrazkowe, dotyczące dbania o przyrodę. Wybierzcie jedną lub dwie ( historyjka 1, 2, 3 i 4 ).

Ćwiczenie 2: Chciałabym abyście poćwiczyli znajomość podstawowych modeli monet i banknotów.

W tym celu zamieszczam plansze z polską walutą (waluta 1 i 2). Czy wiecie jak się ona nazywa? Tak, nasza waluta to ZŁOTY. Możecie poprosić mamę lub tatę o pokazanie prawdziwej monety lub banknotu. A może macie swoje oszczędności? Możecie je przeliczyć.

Gdy zapoznacie się już z wizerunkami polskich pieniędzy, to z pomocą waszych rodziców wykonajcie załączoną kartę pracy. Na utrwalenie polecam wspólną zabawę w sklep, podczas której poćwiczycie mowę oraz nazwy poszczególnych monet i banknotów, utrwalicie także liczenie.

Miłej zabawy 🙂

2) Aktywność muzyczna:

Ćwiczenie 1: Posłuchaj odgłosów natury i powiedz, które są dla ciebie przyjemne, a które mniej przyjemne.

Ćwiczenie 2: Zamknij oczy i wsłuchaj się w dźwięki płynące z otoczenia. Co słyszysz? Może wiatr…a może czyjeś kroki…? Ja słyszałam dźwięk jadącego autobusu, szum wiatru oraz śmiech moich dzieci 🙂

Ćwiczenie 3: Utrwalenie piosenek ,,Jeden pstryk’’ oraz ,,Nasza planeta’’ . Możecie wykonać taniec do piosenek oraz klaskać do ich rytmu.

Zadanie na popołudnie

Kochane dzieci dziś przygotowałyśmy dla Was świetną zabawę- wykonanie masażu relaksacyjnego Rodzicom, następnie zamiana rolami. Podczas masażu rozwijamy twórcze myślenie oraz doskonalimy zmysł dotyku i słuchu. Prosimy Rodziców o przeczytanie tekstu:

Idzie Pani, wietrzyk wieje.

Idzie Pani: tup, tup ,tup (dziecko zwrócone do nas plecami, naprzemiennie stukamy w plecy opuszkami palców wskazujących)

dziadek z laską: stuk, stuk, stuk (delikatnie stukamy zgiętym palcem)

skacze dziecko: hop, hop, hop (naśladujemy dłonią skoki, na przemian opierając je na przegubie i na palcach)

żaba robi długi skok (z wyczuciem klepiemy dwie odległe części ciała dziecka: stopy i głowę)

wieje wietrzyk: fiu, fiu, fiu (dmuchamy w jedno i drugie ucho dziecka)

kropi deszczyk: puk, puk, puk (delikatnie stukamy w plecy wszystkimi palcami)

deszcz ze śniegiem: chlup, chlup, chlup (klepiemy dziecko po plecach dłońmi złożonymi w „miseczki”)

a grad w szyby: łup, łup, łup (lekko stukamy dłońmi złożonymi w pięści)

Świeci słonko (gładzimy wewnętrzną stroną dłoni ruchem kolistym)

wieje wietrzyk (dmuchamy we włosy dziecka)

pada deszczyk (stukamy opuszkami palców o plecy)

Czujesz dreszczyk? (leciutko szczypiemy w kark)

Miłej relaksacji!!! Wasze Panie: Iza i Kinga 🙂

historyjka 1 historyjka 2 historyjka 3 historyjka 4