217 wizyt PRACA ZDALNA – Grupa VI Kangurki, czwartek 16 kwietnia
DRODZY RODZICE, KOCHANE DZIECI!
Dzisiaj mamy czwartek, więc będzie matematycznie i muzycznie.
Jeśli chcieliby Państwo o czymś porozmawiać, bądź poprosić o wyjaśnienie zadań, jestem do dyspozycji. Proszę wówczas o wysłanie wiadomości na pocztę służbową, odpowiem najszybciej jak to możliwe.
Mój e-mail: i.sokolowska-kot@pm8kg.pl
Nasz temat kompleksowy: Wiemy jak dbać o przyrodę
1) Aktywność matematyczna:
Ćwiczenie 1: Ułóżcie historyjki obrazkowe, dotyczące dbania o przyrodę. Wybierzcie jedną lub dwie ( historyjka 1, 2, 3 i 4 ).
Ćwiczenie 2: Chciałabym abyście poćwiczyli znajomość podstawowych modeli monet i banknotów.
W tym celu zamieszczam plansze z polską walutą (waluta 1 i 2). Czy wiecie jak się ona nazywa? Tak, nasza waluta to ZŁOTY. Możecie poprosić mamę lub tatę o pokazanie prawdziwej monety lub banknotu. A może macie swoje oszczędności? Możecie je przeliczyć.
Gdy zapoznacie się już z wizerunkami polskich pieniędzy, to z pomocą waszych rodziców wykonajcie załączoną kartę pracy. Na utrwalenie polecam wspólną zabawę w sklep, podczas której poćwiczycie mowę oraz nazwy poszczególnych monet i banknotów, utrwalicie także liczenie.
Miłej zabawy 🙂
2) Aktywność muzyczna:
Ćwiczenie 1: Posłuchaj odgłosów natury i powiedz, które są dla ciebie przyjemne, a które mniej przyjemne.
Ćwiczenie 2: Zamknij oczy i wsłuchaj się w dźwięki płynące z otoczenia. Co słyszysz? Może wiatr…a może czyjeś kroki…? Ja słyszałam dźwięk jadącego autobusu, szum wiatru oraz śmiech moich dzieci 🙂
Ćwiczenie 3: Utrwalenie piosenek ,,Jeden pstryk’’ oraz ,,Nasza planeta’’ . Możecie wykonać taniec do piosenek oraz klaskać do ich rytmu.
Zadanie na popołudnie
Kochane dzieci dziś przygotowałyśmy dla Was świetną zabawę- wykonanie masażu relaksacyjnego Rodzicom, następnie zamiana rolami. Podczas masażu rozwijamy twórcze myślenie oraz doskonalimy zmysł dotyku i słuchu. Prosimy Rodziców o przeczytanie tekstu:
Idzie Pani, wietrzyk wieje.
Idzie Pani: tup, tup ,tup (dziecko zwrócone do nas plecami, naprzemiennie stukamy w plecy opuszkami palców wskazujących)
dziadek z laską: stuk, stuk, stuk (delikatnie stukamy zgiętym palcem)
skacze dziecko: hop, hop, hop (naśladujemy dłonią skoki, na przemian opierając je na przegubie i na palcach)
żaba robi długi skok (z wyczuciem klepiemy dwie odległe części ciała dziecka: stopy i głowę)
wieje wietrzyk: fiu, fiu, fiu (dmuchamy w jedno i drugie ucho dziecka)
kropi deszczyk: puk, puk, puk (delikatnie stukamy w plecy wszystkimi palcami)
deszcz ze śniegiem: chlup, chlup, chlup (klepiemy dziecko po plecach dłońmi złożonymi w „miseczki”)
a grad w szyby: łup, łup, łup (lekko stukamy dłońmi złożonymi w pięści)
Świeci słonko (gładzimy wewnętrzną stroną dłoni ruchem kolistym)
wieje wietrzyk (dmuchamy we włosy dziecka)
pada deszczyk (stukamy opuszkami palców o plecy)
Czujesz dreszczyk? (leciutko szczypiemy w kark)
Miłej relaksacji!!! Wasze Panie: Iza i Kinga 🙂