30.03.2020- poniedziałek

Grupa III

Temat: Zdrowe odżywianie

Kochane dzieci!

Dziś zaczynamy bardzo ważny temat jakim jest zdrowe odżywiane, a ponieważ mamy dziś poniedziałek to będziemy rozwijać naszą mowę i myślenie.

Chciałabym abyście uświadomili sobie jak duży wpływ ma odżywianie i ruch na  nasze zdrowie.

1.      Aby przybliżyć Wam ten temat zachęcam do obejrzenia i wysłuchania krótkiej piosenki oraz do obejrzenia  ilustracji przedstawiających piramidę żywienia.

Porozmawiajcie teraz z rodzicami na temat produktów zamieszczonych na poszczególnych piętrach piramidy. Może spróbujesz z rodzicami stworzyć własną piramidę żywienia??? Możesz skorzystać z dołączonych materiałów lub z produktów wyciętych ze sklepowych gazetek. Zobaczcie również zdjęcia jak my wykonałyśmy to z Marysią.

2.      „Burza mózgów”- przygotujcie plakat „zasady zdrowego odżywiania się”. Pamiętajcie o zdrowych produktach, częstotliwości posiłków, nawadnianiu organizmu.

3.      Wykonajcie ćwiczenia grafomotoryczne– pamiętajcie, że aby nauczyć się pięknie pisać musicie teraz ćwiczyć swoją rączkę, dlatego proszę wykonajcie to zadanie bardzo dokładnie- rysowanie po śladzie konturów owoców.

ODPOCZNIJCIE TROCHĘ, POBAWCIE SIĘ, MOŻE ZJEDZCIE DRUGIE ŚNIADANIE;-)

Na popołudnie przygotowałam dla was kilka zabaw dzięki którym utrwalicie sobie nazywanie i rozpoznawanie emocji.

1.      Zabawa dydaktyczna z elementem dramy – odzwierciedlenie uczuć poprzez mimikę.

Pokaż jak się czujesz gdy:

·         rodzice cię chwalą,

·         ktoś sprawi ci przykrość

·         jesteś głodny

·         dostaniesz prezent

·         ktoś przyłapie cię na kłamstwie

·         boli cię ząb

·         boisz się dużego psa

2.  zabawa dokończ zdanie:

Jestem zły gdy …

Cieszę się gdy …

Jestem smutny gdy …

Jestem zdziwiony gdy…

3.      wykonajcie kartę pracy– należy połączyć jednakowe emocje, nazwijcie je i określcie czy są pozytywne czy negatywne.

4. Na koniec spróbujcie nazwać emocje które na zdjęciach pokazuje dla Was Marysia.

Do jutra. Ściskam mocno! Pani Ania.