418 wizyt praca zdalna grupa III 15.04.20201
GRUPA III- MUCHOMORKI
ŚRODA 15. 04. 2020
TEMAT TYGODNIA: dbam o przyrodę
Dzień dobry dzieciaki! Tęskniliście troszeczkę? Bo my bardzo. Dziś mamy środę dlatego zaczynamy od muzyki. Pamiętacie piosenkę o leśnych duszkach? Dzisiaj poćwiczymy waszą pamięć, więc proszę nauczcie się jej powtarzając słowa piosenki za rodzicami
1.Żyją w lesie małe
duszki,
które czyszczą leśne dróżki.
Mają miotły i szufelki
i do pracy zapał wielki.
Ref. Duszki, duszki, duszki leśne
wstają co dzień bardzo wcześnie
i ziewając raz po raz
zaczynają sprzątać las.
2. Piorą liście, myją szyszki,
aż dokoła wszystko błyszczy.
Muchomorom piorą groszki,
bo te duszki to czyścioszki.
Ref. Duszki, duszki, duszki leśne…
3. Gdy ktoś czasem w lesie śmieci,
zaraz duszek za nim leci.
Zaraz siada mu na ręce,
grzecznie prosi: – Nie śmieć więcej!
Ref. Duszki, duszki, duszki leśne…
Instrumenty muzyczne-to kolejne zadanie dla was- wykonajcie dowolny instrument muzyczny z dostępnych w domu materiałów, spróbuj wyszukać muzyki w przedmiotach domowych. Zachęcamy do wykorzystania materiałów naturalnych i recyklingowych. Wykonując to zadanie rozwiniecie swoją kreatywność i umiejętności manualne, skorzystajcie z pomysłów Marysi.
Zabawa ruchowa „Ziemia, woda”- pamiętacie tą zabawę bardzo ją lubicie; potrzebujecie tylko przedmiot który będzie waszą ziemią (może być to dywan, poduszka, kocyk…) rodzice wypowiadają hasła: Ziemia i woda, a wy musicie szybciutko reagować i na hasło ziemia wskoczyć na nasza ziemię (czyli koc, dywan) a na hasło woda zeskoczyć na podłogę. Pamiętajcie, że musicie reagować bardzo szybko!
„Znajdź taki sam przedmiot”- zabawa dydaktyczna, wyszukiwanie przedmiotów tworzących pary. Przed dzieckiem na dywanie rozkładamy rzeczy codziennego użytku, naturalnie występujące w parach i inne dowolne. Rodzic zwraca uwagę dziecka na rzeczy, których przydatność jest związana z występowaniem w parach: buty, skarpetki, kolczyki, klipsy, rękawiczki oraz na fakt, że z chwilą kiedy ginie jedna część pary, druga traci swą przydatność. Następnie zadaniem dziecka jest połączenie tych przedmiotów w pary, wskazanie różnic jeśli jest coś do siebie podobne.
Pozdrawiamy Was serdecznie Pani Ania i Pani Kinga