Dzień dobry kochane Kangurki 🙂

Poniżej przedstawiamy wam grafik zajęć tygodnia, tak jak odbywały się w przedszkolu. Według tego grafiku będą zamieszczane materiały do zajęć.

Zachęcamy was do gromadzenia wykonanych prac np. w teczkach – chętnie je obejrzymy , gdy się spotkamy.

Grafik zajęć aktywności dzieci w poszczególnych dniach w tygodniu:

·Poniedziałek: mowa i przyroda, aktywność plastyczna;

·Wtorek: aktywność matematyczna, aktywność muzyczna;

·Środa: gimnastyka, mowa i przyroda;

·Czwartek: aktywność matematyczna, aktywność muzyczna;

·Piątek: gimnastyka, aktywność plastyczna.

W tym tygodniu zaczynamy nowy temat : ,,Zdrowe odżywianie’’ , a ponieważ mamy dzisiaj poniedziałek, będziemy rozwijać słownictwo oraz wykonamy pracę plastyczną.

Pamiętajcie o porannej gimnastyce, dostępnej w załączniku 1.

1. Dzisiaj chciałybyśmy zapoznać was z piramidą żywienia. W tym celu zapraszamy do obejrzenia krótkiego filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=ltr6xhuHvO4

Odpowiedzcie na pytania na końcu filmu oraz porozmawiajcie z rodzicami na temat zdrowego stylu życia. Wybierzcie z filmu słowa, które chcecie podzielić na sylaby. Możecie też z pomocą rodziców zapisać je oraz spróbować odczytać. Poniżej przedstawiamy propozycję ćwiczeń w rozróżnianiu głosek:

Ćwiczenie 1: Co słyszysz na początku słowa WODA , SER, RYBY, SOK ?

Ćwiczenie 2: Co słyszysz na końcu słowa MASŁO, BUŁKA, JAJO ?

2. W załączniku 2 oraz 3 zamieszczamy wam piramidę zdrowia do samodzielnego wykonania. Jeżeli będziecie mieli problem z wydrukiem, proponujemy narysować piramidę i uzupełnić ją wycinkami z gazetek sklepowych, bądź samodzielnie narysować produkty.

3. Po południu zachęcamy was do zrobienia „Owocowych szaszłyków” z waszych ulubionych owoców z zachowaniem rytmu oraz rozdrabnianie owoców za pomocą noży. Będzie to kolorowa, zdrowa i smaczna przekąska.

Do tej zabawy będą nam potrzebne: owoce, nożyki, deska do krojenia, miseczki i patyczki do szaszłyków. Na początek kroimy owoce na mniejsze kawałki, po przygotowaniu owoców nadziewamy je na patyczki do szaszłyków, tworząc rytm, np. banan, winogrono, pomarańcza. Gotowe szaszłyki skrapiamy sokiem z cytryny, żeby nie zrobiły się ciemne.

Następną zabawą podczas robienia sałatki może być „Nos nie od parady” – rozpoznawanie owoców za pomocą węchu. Rodzic zasłania dziecku oczy chustą i prosi, aby za pomocą samego węchu rozpoznało, jaki owoc trzyma w ręku rodzic. Uwaga: Owoce powinny być przekrojone, żeby intensywniej pachniały.

Miłej zabawy i smacznego.

Pozdrawiamy pani Iza i Kinga