195 wizyt PRACA ZDALNA – Grupa 6 Kangurki, poniedziałek 30.03
Dzień dobry kochane Kangurki 🙂
Poniżej przedstawiamy wam grafik zajęć tygodnia, tak jak odbywały się w przedszkolu. Według tego grafiku będą zamieszczane materiały do zajęć.
Zachęcamy was do gromadzenia wykonanych prac np. w teczkach – chętnie je obejrzymy , gdy się spotkamy.
Grafik zajęć aktywności dzieci w poszczególnych dniach w tygodniu:
·Poniedziałek: mowa i przyroda, aktywność plastyczna;
·Wtorek: aktywność matematyczna, aktywność muzyczna;
·Środa: gimnastyka, mowa i przyroda;
·Czwartek: aktywność matematyczna, aktywność muzyczna;
·Piątek: gimnastyka, aktywność plastyczna.
W tym tygodniu zaczynamy nowy temat : ,,Zdrowe odżywianie’’ , a ponieważ mamy dzisiaj poniedziałek, będziemy rozwijać słownictwo oraz wykonamy pracę plastyczną.
Pamiętajcie o porannej gimnastyce, dostępnej w załączniku 1.
1. Dzisiaj chciałybyśmy zapoznać was z piramidą żywienia. W tym celu zapraszamy do obejrzenia krótkiego filmu:
Odpowiedzcie na pytania na końcu filmu oraz porozmawiajcie z rodzicami na temat zdrowego stylu życia. Wybierzcie z filmu słowa, które chcecie podzielić na sylaby. Możecie też z pomocą rodziców zapisać je oraz spróbować odczytać. Poniżej przedstawiamy propozycję ćwiczeń w rozróżnianiu głosek:
Ćwiczenie 1: Co słyszysz na początku słowa WODA , SER, RYBY, SOK ?
Ćwiczenie 2: Co słyszysz na końcu słowa MASŁO, BUŁKA, JAJO ?
2. W załączniku 2 oraz 3 zamieszczamy wam piramidę zdrowia do samodzielnego wykonania. Jeżeli będziecie mieli problem z wydrukiem, proponujemy narysować piramidę i uzupełnić ją wycinkami z gazetek sklepowych, bądź samodzielnie narysować produkty.
3. Po południu zachęcamy was do zrobienia „Owocowych szaszłyków” z waszych ulubionych owoców z zachowaniem rytmu oraz rozdrabnianie owoców za pomocą noży. Będzie to kolorowa, zdrowa i smaczna przekąska.
Do tej zabawy będą nam potrzebne: owoce, nożyki, deska do krojenia, miseczki i patyczki do szaszłyków. Na początek kroimy owoce na mniejsze kawałki, po przygotowaniu owoców nadziewamy je na patyczki do szaszłyków, tworząc rytm, np. banan, winogrono, pomarańcza. Gotowe szaszłyki skrapiamy sokiem z cytryny, żeby nie zrobiły się ciemne.
Następną zabawą podczas robienia sałatki może być „Nos nie od parady” – rozpoznawanie owoców za pomocą węchu. Rodzic zasłania dziecku oczy chustą i prosi, aby za pomocą samego węchu rozpoznało, jaki owoc trzyma w ręku rodzic. Uwaga: Owoce powinny być przekrojone, żeby intensywniej pachniały.
Miłej zabawy i smacznego.
Pozdrawiamy pani Iza i Kinga