210 wizyt praca zdalna gr VII Żuczki 8.04.2020r.
ŚRODA –8 kwietnia 2020 r.
Temat kompleksowy: Wielkanoc
Ranek.
Moi kochani pamiętacie jak w przedszkolu robiliśmy sami śniadania? Jestem pewna, że w domku robicie dokładnie tak samo, i pomagacie sprzątać po sobie. Ustalcie z mamą, co będzie Wam potrzebne i przyjmijcie rolę dyżurnego.
Mam dla Was zadanie daltońskie załącznik – zdjęcia
- Pokrójcie nożem kanapkę na tyle kawałków ile jest osób w Waszej rodzinie. Pamiętajcie, że nóż trzymany w prawej ręce.
- Zróbcie jedną własna dekorację wybierając jako instrukcję jedno ze zdjęć. Jak już skończycie – zróbcie własne zdjęcie i przyślijcie Pani Adzie. Zrobimy Wielkanocną Książkę Kucharską.
Załącznik: zdjęcia potraw z jajek Do dzieła!!
Aktywność: muzyczna Temat: Słuchanie piosenki „ Pisanki, pisanki”
Cel: osłuchanie się z piosenką, wprowadzenie do tradycji świat wielkanocnych, zabawy przy muzyce
Rozmowa:
Powiedzcie mi:
Jakie święta będziemy obchodzić w tym tygodniu?( Święta Wielkanocne)
Czy znacie jakieś zwyczaje świąteczne z tym związane? ( malowanie jajek, przygotowywanie koszyczka, co znajduje się w koszyczku, potrawy świąteczne: jajka, babka wielkanocna, pasztet, zwyczaje ludowy– Śmigus Dyngus)
Posłuchajcie teraz piosenki pt. „Pisanki, pisanki” raz piosenki i zapamiętajcie – Ile było w tej piosence jajek? oraz jak były pomalowane.
Teks piosenki
Pisanki, pisanki, jajka malowane
Nie ma Wielkanocy bez barwnych pisanek
Pisanki, pisanki, jajka kolorowe
Na nich malowane bajki kolorowe
Na jednej kogucik, a na drugiej słońce
Śmieją się na trzeciej laleczki tańczące
Na czwartej kwiatuszki, a na piątej gwiazdki
na każdej pisance barwne opowiastki
Czy już wiecie? Ile było zatem jajek? Jak były pomalowane? Jaka to była melodia smutna, czy wesoła?
Zabawa ruchowa: Posłuchajcie jeszcze raz piosenki i spróbujcie naśladować ruchem malowanie każdej piosenki we wzorki, które usłyszycie w piosence. https://youtu.be/OTPObfVuHCY
Zagadki słuchowe: W Waszych domach można usłyszeć wiele dźwięków. Proszę – zamknijcie teraz oczy i przez chwilkę spróbujcie zapamiętać jakie dźwięki słyszycie wokół Was. Wasza Mama w tym czasie policzy cichutko do 10. Zaczynamy! ( może ktoś chodzi po schodach, może w oddali jedzie samochód, może słychać rozmowę…itp.)
A teraz kilka ćwiczeń przy muzyce:
Karta pracy: nr 1 Wielkanocna pisanka
Przygotujemy teraz piękna wielkanocną pisankę. Wasze zadanie polega na tym, aby ozdobić ją według zaczętego wzoru. Pamiętajcie, żeby pracować nie szybko, ale dokładnie. Na koniec zaznaczcie czy to zadanie było łatwe czy trudne. Swoją pracę schowajcie do teczki.
Aktywność matematyczna: Zabawy matematyczne
Cel – przeliczanie w zakresie do 8, ćwiczenia słuchowe, ćwiczenia pamięci odtwórczej
Pomoce dydaktyczne: liczmany, które posłużą do liczenia jajeczek w zadaniu: 2 czerwone, 2 żółte, 4 zielone, kartka papieru A4
Zabawa paluszkowa „Fasolka i groszek” B. Gawrońskiej
Mama czyta, a my pokazujemy:
Wspina się fasolka na płotek, na płotek ( rączki ułożone w pięści przenoszą się jedna nad drugą coraz wyżej)
A za tą fasolką idzie w górę kotek ( palcami wskazującymi obu rąk idziemy po nogach od bioder do kolana)
Po drewnianym płotku groszek w górę pnie się (rączki ułożone w pięści przenoszą się jedna nad drugą coraz wyżej)
Za nim mały ślimak domek mały niesie ( dłonie wyprostowane na udach posuwają się do kolan ruchem zwijającym)
Zapraszam Was zatem do wiejskiej krainy.
Słuchanie „Bajki Wielkanocnej”
Posłuchajcie teraz Wielkanocnej Bajeczki i zapamiętajcie co przytrafiło się Zajączkowi.
Powiedzcie teraz: Co się stało Zajączkowi?( zgubił jajeczka)
Kto pomagał Zajączkowi znaleźć jajeczka? ( kurka, kurczak, baranek)
Jak skończyła się bajka? Gdzie znaleźli zagubione jajeczka? ( w kurniku) Jak one wyglądały? ( kurczaczki wykluły się pomalowane jak pisanki)
Zabawa
matematyczna „Zadanie tekstowe”:
( liczmany, np. klocki
2 czerwone, dwa żółte, 4 zielone, kartka papieru A4)
Mama
dała Ani dwa żółte jajeczka i poprosiła, aby wrzuciła je do
koszyczka. ( Żółte
liczmany, kartka papieru) Ile
jajeczek jest w koszyczku? (2)
Potem Tomek położył swoje dwa czerwone jajeczka do koszyczka. Ile było teraz jajeczek w koszyczku? ( 4)
Mama pomalowała swoje jajka na zielono i też umieściła je w koszyczku. Ile razem było jajek w koszyczku? (8)
Których jajek było najwięcej? ( zielonych -4)
Których było najmniej? ( i żółtych i czerwonych – 2)
Których jajek było tyle samo? ( też Żółtych i czerwonych – po 2)
O
ile więcej było jajek zielonych od żółtych i czerwonych? ( o 4)
– dzieci porównują
liczmany kładąc je w rzędach
Ćwiczenia słuchowe „Co jest w koszyczku?”:
Synteza sylabowa (składanie wyrazów z sylab): Co słyszycie? Pi-san-ka, ( pisanka) , ile słyszycie sylab? , ba-ra-nek ( baranek) , ile słyszycie sylab?, na jaką głoskę zaczyna się słowo baranek? Jakie znacie jeszcze inne słowa zaczynające się na głoskę b?, co znajduje się na końcu wyrazu sól?
Praca z wykorzystaniem karty pracy nr 2
Policz, ile jajeczek znajduje się w koszyczku? Zamaluje właściwą odpowiedź.
Praca z wykorzystaniem karty pracy nr 3
Policzcie jajeczka o wpiszcie odpowiednia cyfrę lub ilość kropeczek Powodzenia
Pamiętajcie, aby wszystkie karty pracy schować do Waszej teczki, a potem przynieść do przedszkola, gdy już będziemy mogli się spotkać.
Pozdrawiam: Danuta Adamczyk
popołudnie
Zabawy konstrukcyjne to nic innego, jak zabawy klockami. Zabawy te uczą orientacji przestrzennej oraz precyzji, rozwijaj wyobraźnię przestrzenną oraz logiczne myślenie. Dzieci poprzez takie uczą się
zależności przestrzennych oraz nowych pojęć z nimi związanych, takich jak: góra, dół , z tyłu,
z przodu, na, pod, a także wewnątrz i na zewnątrz. Co więcej, budowanie naprawdę
złożonych i dużych obiektów świetnie ćwiczy zmysł równowagi i dotyku, usprawnia także
koordynację ruchową. Zabawy z klockami , zabawy konstrukcyjne rozwijają wyobraźnię, kreatywność oraz inwencję twórczą dzieci.
Przykłady zabaw konstrukcyjnych:
Korale
Któż z nas nie robił w dzieciństwie korali z makaronu? Jest to niezastąpiona zabawa do
trenowania zdolności motorycznych, a do tego dająca ogrom radości, kiedy dziecko nosi na
szyi własnoręcznie zrobiony naszyjnik.
Do tej zabawy będziesz potrzebować sznurek/sznurowadło oraz makaron typ rurki. Przewlecz
pierwszy makaron i zawiąż na końcu supeł. Pokaż dziecku jak nawlekać makaron na nitkę.
Łączenie elementów
Z grubego kolorowego kartonu powycinaj podstawowe kształty (kwadraty, trójkąty itp.) lub
kształty zwierząt czy przedmiotów (np. auto). Używając dziurkacza, który robi pojedyncze
dziurki, zrób w kartonowych wykrojach dziurki w dowolnych miejscach, uważając, by nie
były zbyt blisko siebie czy krawędzi. Przełóż sznurówkę przez pierwszą dziurkę i zamocuj ją,
wiążąc na supełek, by nie uciekała dziecku w trakcie zabawy. Dobrze, by kolor sznurówki
kontrastował z wykrojem. Pokaż dziecku, jak przewlekać sznurowadło przez dziurkę, i
następnie pozwól mu trenować samodzielnie. Jest to wspaniałe ćwiczenie do nauki
nawlekania oraz wiązania butów. Wystarczy odpowiedni wykrój w kształcie stóp.
Robimy ciasto
Dzieci uwielbiają zabawy w kuchni. Pozwól dziecku, by pomogło Ci przygotować ciasto.
Będziecie potrzebować: 1 szklankę soli, 4 szklanki mąki, 1 szklankę ciepłej wody. W misce
wymieszajcie sól z mąka i dodajcie wodę. Ugniataj ciasto, aż będzie miękkie. Zachęć dziecko
do ugniatania ciasta i tworzenia różnych kształtów.
Taka zabawa rozwija precyzyjne zdolności motoryczne. Po zakończonej zabawie, ciasto włóż
do szczelnie zamykanego pojemnika.
Pozdrawiam Ada Andziak
karta pracy 1 karta pracy 2 karta pracy 3 zdjecia 1 zdjecia 2