Grupa: Biedronki

Temat kompleksowy: Wiosna w Kołobrzegu

Rodzaj aktywności: aktywność ruchowa

Cel zajęć: Kształtowanie sprawności fizycznej, zwinności i koordynacji wzrokowo – ruchowej podczas ćwiczeń gimnastycznych i zabaw ruchowych,

RANEK

 Drodzy Rodzice i Dzieci

Piątek był dniem w przedszkolu, kiedy przychodził czas na gimnastykę. Ten dzień zaczynaliśmy od piosenki

1.      Na dzień dzisiejszy propozycja nauki nowej piosenki, przy której wykonujemy ćwiczenia https://www.youtube.com/watch?v=4T9mvzAZhD8.

Mam nadzieję, że jak w końcu wrócimy do przedszkola wszyscy razem będziemy ją śpiewać i przy niej ćwiczyć J

2.      Następnie bawiliśmy się przy opowieści ruchowej, ale najpierw musi być krótka rozgrzewka J  

Propozycja rozgrzewki w linku

 To teraz możemy przejść do kolejnej propozycji dla dzieci i rodziców. Rodzic czyta opowiadanie, a dziecko obrazuje za pomocą ruchów.

Wyszło dziecko na spacerek, idzie ścieżką pośród łąki, na której wysoko rosła trawa./dziecko maszeruje w miejscu, wysoko podnosząc kolana, ręce poruszają się na przemian wzdłuż tułowia/

Szukało oznak wiosny rozglądając się wokół siebie – raz w prawo, raz w lewo, znów w prawo i w lewo./dłoń do czoła i obrót w odpowiednią stronę/

Na ścieżce leżało zwalone drzewo, dziecko musiały je przekroczyć. /dziecko kolejno przechodzi nad jakąś przeszkodą (może to być poduszka)/

Wtem zerwał się gwałtowny wiatr i zakołysał koronami nieopodal rosnących drzew./dziecko zatrzymuje się i naśladuje ruch drzew na polecenie rodzica raz wolno, raz szybko/

Wiatr tak zgiął gałęzie drzew, że dziecko musiały iść na kolanach pod nimi. / czworakowanie

Spadł deszcz i powstały kałuże. Zadowolone dziecko przeskakiwało je ze śmiechem. /dziecko skacze obunóż /

Zmęczone dziecko wróciły do domu i usiadło na dywanie w kółeczku w siadzie skrzyżnym.

3.      To teraz czas na napicie się wody i odpoczynek J

Serdecznie pozdrawiam, Karolina Kiełbasińska

ZAJĘCIA NA POPOŁUDNIE

Drodzy rodzice oraz dzieci dziś po południu będziemy utrwalać wiosenne zwiastuny oraz pojęcia: na, obok, pod.

1. Na początek proponuję muzyczną zabawę, podczas której dzieci mają za zadanie naśladować czynności wymyślone przez rodzica/opiekuna. Chodzi o dokładne odwzorowanie przez dzieci ruchów wykonanych przez dorosłego.

2. Po rozgrzewce zapraszam do zabawy, w której przydadzą nam się kolorowe klocki.

Umieszczanie przedmiotów wg instrukcji

Zadaniem dziecka jest ułożenie klocków wg poleceń rodzica/opiekuna. Np. połóż żółty klocek przed sobą, obok żółtego klocka połóż zielony klocek. Na zielonym klocku połóż czerwony klocek itd.

3. Do kolejnej zabawy możemy wykorzystać plastikowe nakrętki, klocki, fasolki, kamyczki oraz tym podobne rzeczy. Zadanie polega na tym, aby wypełnić kontury obrazków powyższymi przedmiotami. Zadanie to uczy koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz cierpliwości i precyzji ruchów. Załączam szablony, jednak możecie Państwo użyć własnych wg pomysłu.

4. Na zakończenie proponuję ciekawy film o Bocianach dla naszych najmłodszych.

https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,przylecialy-bociany,39687

Pozdrawiam wszystkie Biedroneczki,

Agata Maszkało