Drodzy rodzice od 25 marca zadania dla dzieci będziemy prezentować właśnie w takiej formie, aby realizować podstawę programową wychowania przedszkolnego. Prosimy, aby w miarę możliwości przygotowane zadania realizować z dziećmi w domu. Zdjęcia prac można wysyłać drogą e-mail lub zatrzymać je w domu i przynieść do przedszkola po skończonej kwarantannie. Jeśli ktoś miałby kłopot w realizacji tych zadań (np. problem z drukarką)  prosimy o wiadomość zwrotną na służbową pocztę a.maszkalo@pm8kg.pl

Pozdrawiam serdecznie, pani Agata

Zajęcia na czwartek – ranek

Temat kompleksowy: Wiosna w Kołobrzegu.

Aktywność matematyczna

Drodzy rodzice oraz dzieci dziś nauczymy się liczyć do 3 i odróżniać pojęcia: na, obok, pod.

1. Na początek zachęcam do wykorzystania paluszkowej rymowanki, która będzie miłym wprowadzeniem do liczenia.

Mam pięć paluszków

Mam pięć paluszków u ręki lewej i pięć paluszków u ręki prawej

(Ręce zaciskamy w piąstki a następnie prostujemy palce – kilka razy na przemian)

Pięć to niedużo, ale wystarczy do każdej pracy i do zabawy.

(Machamy palcem oraz wykonujemy gest prawą dłonią a następnie lewą)

Kciuk, wskazujący, potem środkowy, po nim serdeczny, na końcu mały.

(Ręce w piąstki i po kolei prostujemy palce wymieniając ich nazwy)

Pierwszy i drugi, trzeci i czwarty, na końcu piąty – trochę nieśmiały.

(Ręce w piąstki i po kolei prostujemy palce wymieniając kolejność.

2. Jeśli rozgrzaliście już rączki sięgnijcie po trzy swoje ulubione pluszaki (jeśli dziecko wykaże duże zainteresowanie liczeniem sięgnijcie po 5 misiów). Postawcie je obok siebie i policzcie dotykając każdego paluszkiem. Na końcu udzielcie odpowiedzi na pytanie: Ile jest misiów? Jeśli dziecko nie odpowiada wcale lub udziela złej odpowiedzi, liczy ponownie. Zabawę można rozwinąć zabierając jednego misia/lub dodając kolejne.

3. Teraz zaproszę Was do kolejnej zabawy, w której będzie potrzebny Wasz 1 ulubiony miś. Popatrzcie na przygotowane niżej obrazki i spróbujcie sami ułożyć Waszego misia według instrukcji wypowiedzianej przez rodzica np. – Połóż misia na stole. Połóż misia obok stołu. Połóż misia pod stołem. Do tej zabawy możecie wykorzystać nie tylko stół i misia, ale każdy inny przedmiot codziennego użytku np. krzesło i piłkę, jabłko i miskę.

4. Na pewno świetnie poradziliście sobie z zadaniami. Na zakończenie utrwalcie piosenkę „Maszeruje Wiosna”.  Możecie maszerować w rytm muzyki oraz sami tworzyć swoje improwizacje ruchowe.

Miłego dnia,

Agata Maszkało