MUCHOMORKI GRUPA III

PIĄTEK 17.04.2020

TEMAT: Dbam o ziemię

Cel: rozwijanie sprawności ruchowej, ćwiczenia dużych grup mięśniowych, ćwiczenia spostrzegawczości wzrokowej  oraz analizy i syntezy słuchowej, usprawnianie precyzji i płynności ruchów oraz sprawności rąk.

Dzień dobry dzieciaki! Dziś mam nadzieję, że przygotowane dla Was zajęcia bardzo Wam się spodobają, bo przygotowałam coś wyjątkowego;-) Będziecie mieć dzisiaj zadania do wykonania na komputerze lub telefon- fajnie co? Także szybciutko bierzemy się do pracy. Ponieważ mamy piątek musimy trochę poćwiczyć na zajęciach gimnastycznych, ale zanim to zrobimy to mała rozgrzewka.

1.      Rodzic wykonuje określoną sekwencję ruchów. Dziecko próbuje zapamiętać

układ ruchów oraz powtarza go np. :

-klaśnięcie, tupnięcie, klaśnięcie

-podskok, klaśnięcie, tupnięcie

       -klaśnięcie o uda, 2 x tupnięcie, podskok

2.      Teraz bardzo proszę wykonajcie zestaw zabaw ruchowych, poproście o wspólną zabawę rodzeństwo lub rodziców

                        Zestaw „W lesie”

Drzewa – ćwiczenia dużych grup mięśniowych. Dziecko stoi w miejscu– jest drzewem. Na hasło wiaterek – dziecko porusza rękami powoli, następnie rodzic mówi wichura – dziecko przechyla się, porusza całym ciałem, nie odrywając stóp od podłogi.

Idziemy między kałużami – zabawa z elementem równowagi. Dziecko swobodnie się porusza, a na hasło: Kałuża – idzie, wysoko podnosząc kolana.

Zajączki wchodzą do norki ( 2 osoby) – dzieci stają w parach. Jedno z dzieci robi mostek – norkę dla zajączka. Drugie dziecko – zajączek – chodzi na czworakach wokół norki, przechodzi pod nią, zagląda do niej, chowa się w niej. Następnie dzieci zamieniają się rolami.

Przesuwamy głaz – zabawa z elementem siłowania. Dzieci ustawione są w parach. Jedno z nich jest skałą (w klęku podpartym), a drugie stara się je przesunąć. Następnie dzieci zamieniają się rolami.

Odpoczynek na polanie – dzieci leżą na podłodze w wygodnej pozycji, słuchając muzyki – odgłosów przyrody.

3.      Kochani teraz obiecana niespodzianka przygotowałam dla Was zadania na aplikacji learningApps poproście rodziców o skopiowanie linków i wykonajcie zadania. Myślę, że Was się spodobają.

Do Poniedziałku kochani- Buziaki Pani Ania

Kochane dzieci!!! Przygotowałam dla Was ćwiczenia, które pomogą Wam usprawnić płynność i precyzję ruchów mięśni dłoni, palców oraz nadgarstków. Za sprawa tego ćwiczenia w przyszłości będziecie pięknie pisać.

„Nawlekanie koralików”- przewlekanie sznureczka, nitki przez otworki w koralikach, doskonalenie sprawności manualnych. Rodzic prezentuje różnego rodzaju kolorowe koraliki, literki z zawieszkami. Dziecko przeplata kolorowe korale przez dziurki, próbując uzyskać zamierzony efekt np. naszyjnika lub bransoletki.  Jeśli nie mamy koralików, dziecko może przeplatać sznurówkę przez dziurki od buta.

„Zabawy rączek”- do tego ćwiczenia będzie nam potrzebna kolorowa kartka, flamastry lub kredki. Dziecko kładzie rączkę na kolorowej kartce i stara się odrysować dłoń, jeśli dziecko potrzebuje pomocy bardzo proszę o wsparcie Rodziców i pomoc w odrysowaniu.  Flamastrami albo kredkami dziecko dorysowuje na dłoni elementy (pierścionki, bransoletki, zegarek, paznokcie). Gotową dłoń dziecko wycina za pomocą nożyczek.

„Wachlarz”- zaginanie papieru w harmonijkę, ozdabianie wachlarza. Z kolorowego papieru zaczynając od dłuższego boku zaginamy 2 cm paski raz w jedną stronę, raz w drugą. Bardzo proszę Rodziców o zaczęcie wachlarza. Następnie dziecko z pomocą Rodzica obwiązuje kawałkami wstążki jeden koniec harmonijki i zawijają kokardki. Gotowy wachlarz dziecko ozdabia według własnych pomysłów np. rysunkami, szlaczkami, naklejkami, brokatem.

Pozdrawiam Was- Pani Kinga