MUCHOMORKI GRUPA III- PRACA ZDALNA

WTOREK 7 KWIETNIA

Temat: Wielkanocne zwyczaje

Kochane Dzieci!!! Jak zapewne wiecie dziś mamy wtorek czyli  matematykę, a więc będziemy rozwijać orientacje przestrzenna oraz myślenie przyczynowo- skutkowe.

Zapraszam do zabawy!!

1.      „Gdzie jest pisanka”- Dziecko otrzymuje od Rodzica pisankę. Rodzic stoi plecami do dziecka. Kątem oka kontroluje wykonywane ćwiczenia. Najpierw prosi, aby dziecko pokazało, co znajduje się przed nim i poturlało przed siebie pisankę. Zanik dziecko podejdzie i podniesie pisankę, rodzic zwraca uwagę, że jajko jest przed nim: jajko jest przed Tobą z przodu. Po podniesieniu pisanki dziecko unosi je nad głową. Tu rodzic również akcentuje, że jajko jest teraz na górze, a kiedy dziecko je opuszcza na wysokość kolan, to mocno podkreśla, że teraz znajduje się na dole. Następnie rodzic prosi, by dziecko położyło obie ręce na klatce piersiowej i wyczuły bijące serce, czyli wskazały stronę lewą stronę ciała i podniosły lewą rękę (można założyć dziecku frotkę), po czym wskazały lewą nogę, kolano, stopę i położyły pisankę po lewej stronie swojego ciała. Następnie postępujemy tak samo z prawą stroną. Po kilkukrotnym wykonaniu poleceń dziecko siada i wskazuje gdzie rodzic kładzie pisankę. Posługując się przy tym określeniami: na górze, na dole, obok, pod, na.

2.       „Wykluwanie pisklaka”- w załączniku znajduje się historyjka obrazkowa jak wykluwa się pisklak z jajka. Dziecko układa obrazki przed siebie, ogląda, wspólnie z rodzicem opisują każdy z nich, w przypadkowej kolejności. Rodzic zwraca się do dziecka: Proszę zastanów się, który obrazek ma być pierwszy, który drugi, trzeci i ostatni…. Układamy obrazki we właściwej kolejności. Następnie proponuje, żeby dziecko, patrząc na obrazki, opowiedziało historyjkę o wykluciu się pisklaka.

3.      „Szukamy zająca”– zabawa tropiąca ciepło- zimno. Na początku zabawy należy pokazać dziecku , co zamierzamy schować  (np. zajączka, kurczaka, pisankę), po czym poprosić, aby zamknęło oczy i ukryć daną zabawkę. Kiedy szukające dziecko zbliża się do przedmiotu, rodzic mówi: Ciepło, cieplej…., a gdy już jest przy przedmiocie, mówi: Gorąco, parzy! I odwrotnie, gdy się oddala, mówi: Chłodno, zimno, lodowato…..

Zadanie na popołudnie.

Dzieciaki! Zbliżają się święta! Święta z barankiem, zającem i kurczaczkami, z pięknymi malowanymi jajkami, wiosennymi kwiatami.  Postarajcie się o to, aby w waszych domach pojawiły się świąteczne ozdoby. Możecie wymyślić dowolną dekorację, a my z Marysią proponujemy posiać rzeżuchę i owies oraz zrobienie skarpetkowego zajączka. Poniżej znajdziecie instrukcje. Liczymy na Wasze kreatywne pomysły, czekamy na ciekawe zdjęcia!

W załączeniu znajdziecie również wielkanocne karty pracy, wykonajcie je proszę!

Pozdrawiamy: Pani Ania i Pani Kinga