Temat: Mali odkrywcy w świecie i Internecie.  

Dzień dobry, kochane dzieci. Dziś mamy zajęcia muzyczne.

Zbliża się bardzo ważne święto  02.05 – Dzień  Flagi oraz 03.05 – Święto Konstytucji 3 Maja. Oto kilka propozycji zabaw dla was.

Ranek

Na początek  Fruzia poprowadzi  rozgrzewkę. Jeśli zdrowym chcesz być, to od rana z Fruzią ćwicz.

Po takiej rozgrzewce usiądź wygodnie i posłuchaj „ Polak Mały” opowie ci o naszym kraju.

1. „Cicho – głośno”

Zadaniem dziecka jest rozpoznanie na obrazkach symboli patriotycznych, nazwanie ich i wypowiedzenie ich nazwy: głośno, gdy rodzic uniesie rękę w górę, a cicho, gdy rodzic przykłada palec do ust. (Załączniki: Flaga, Godło, Mapa Polski, Hymn, Waluta, Stolica Polski  itp.).

2. „Zgadnij, co nie zadźwięczało”

Potrzebne nam będą: piszcząca gumowa zabawka, grzechotka, szklanka, woreczek z grochem, plastikowa butelka, miseczka. 

Rodzic prezentuje dziecku odgłosy kilku przedmiotów z pomocą łyżki (na przykład szklanka, piszcząca gumowa zabawka, grzechotka, woreczek z grochem, plastikowa butelka czy miseczka). Wyjaśnia dziecku, że jego zadaniem jest rozpoznanie dźwięków, które wydają przedmioty i wskazanie tych, które nie wydały dźwięku, czyli nie zostały wykorzystane w zagadce. Dziecko ma zasłonięte oczy chustką  lub odwraca się.

3. „Biel i czerwień”. Dziecko tańczy  przy akompaniamencie piosenki : https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM Na przerwę w muzyce rodzic podaje nazwę koloru: biały lub czerwony. Zadaniem dziecka jest  podbiec do czegoś czerwonego lub białego znajdującego się w otoczeniu. Przy kolejnych powtórzeniach zabawy dziecko dotyka przedmioty inną częścią ciała, np.: dłonią, palcem wskazującym, łokciem, czołem.

Zadanie na popołudnie przygotowane przez Panią Kingę.

Bardzo proszę o przeczytanie wiersza „O ludziku podróżniku”  przez Rodziców. Rodzic prosi dziecko żeby  uważnie wysłuchało wiersza, gdyż potem będzie zadawał pytania dotyczące treści. Ponieważ utwór jest dość długi , można go urozmaicić poprzez zilustrowanie treści.

O ludziku podróżniku

Mieszkał pod lasem nieduży Ludzik,

lecz się pod lasem tym strasznie nudził.

Dość miał już zwykłych polskich pejzaży

i o wojażach bez przerwy marzył.

Z mapą Afryki siadł więc przy stole:

– Chyba się wreszcie w podróż wybiorę!

Będę na słoniu lub na wielbłądzie

od jutra jeździł po Czarnym Lądzie.

I żeby czasu już nie marnować,

niezbędne rzeczy zaczął pakować.

Więc: namiot, śpiwór, trąbkę blaszaną,

koc, dwie poduszki razem z piżamą,

stół, cztery krzesła, łóżko polowe,

szalik, gumowce, czapkę na głowę,

ponton dmuchany w razie powodzi

(a nuż się nagle klimat ochłodzi?!)

i – aby czytać miał co w podróży –

wierszy dla dzieci tomik nieduży.

Bardzo się zmęczył, strasznie się spocił,

Lecz w pół godziny dom ogołocił.

A kiedy stwierdził, że to już wszystko,

W te pędy pobiegł był na lotnisko.

– Aż tyle waliz?! – zawołał tragarz. –

Będzie pan musiał płacić nadbagaż!

Samych pakunków jest ze trzydzieści.

W żaden samolot to się nie zmieści!

Zmartwiony wrócił do domu Ludzik:

„Znowu pod lasem będę się nudził…”.

– Lecz nic to! – klasnął. – Właściwie wolę

w cieniu posiedzieć pod parasolem.

No i przy takiej pięknej pogodzie

rozbiję sobie namiot w ogrodzie.

Palma z salonu, fotel bujany…

Ech, już nie muszę zwiedzać Gujany!

Że nie miał w domu zwierza niestety,

zdjęcie tygrysa wyciął z gazety

i tak zawołał radosnym głosem:

– Własną Afrykę mam! Tu! Pod nosem!

 Po przeczytaniu wiersza Rodzic pyta dziecko:

– Kto marzył o dalekich podróżach?

– Gdzie chciał wyjechać nieduży Ludzik i dlaczego?

– Co spakował do walizki?

– Czy Ludzik potrzebował tych wszystkich rzeczy? Które z nich mogły się mu przydać, a które nie?

Dzieci odpowiadają na pytania. Jeśli nie pamiętają, co Ludzik spakował do walizek, Rodzic czyta fragment wiersza mówiący o zawartości bagażu.

Kochane dzieci teraz zapraszam Was do zabawy rozwijające koordynację wzrokowo- ruchową, uzupełnienie karty pracy. Dziecko rysuje po śladzie wyspę, znajdującą się na niej palmę kokosową. Na zakończenie dorysowują na ilustracji to, co chciałyby na bezludnej wyspie odkryć. (załącznik)

 Po zabawach zachęcamy Was do ułożenia razem z rodzicem mapy POLSKI. https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/krajobrazy/228038-mapa-polski

Powodzenia !

 Dbajcie o siebie kochani.  Pozdrowienia Pani Kinga i Pani Kasia.