Czwartek 30.04.2020

Temat: Mali odkrywcy w świecie i Internecie.

Cel: doskonalenie umiejętności starannego wykonanie pracy, doskonalenie umiejętności prawidłowego trzymanie mazaka, rozwijanie umiejętności samodzielnego wycinania, usprawnienie narządów artykulacyjnych.

Kochane dzieci!!! Dziś czeka nas praca plastyczna, ale za nim zaczniemy tworzyć pięknego węża  z rajstopy na początek zabawa logopedyczna „Skoczny języczek”.

Rodzic opowiada i demonstruje poszczególne ćwiczenia. Dziecko powtarza, a rodzic kontroluje poprawność wykonania ćwiczeń: Języczek, kiedy nie śpi, nie chce siedzieć spokojnie. Ale tym razem zaczęła żuchwa- chciała, by zęby kłapały jak najgłośniej (opuszczenie żuchwy i podnoszenia, zęby uderzają o siebie). Spodobało się to Języczkowi. On też chciał skakać- z górnej wargi na dolną (przenoszenie języka z górnej wargi na dolna). A teraz na boki (przenoszenie języka z prawego kącika ust do lewego, język nie opiera się na wardze). Potem z ząbka na ząbek (dotykanie czubkiem języka każdego ząbka- najpierw na górze, potem na dole). Jeszcze mu mało podskoków (uderzanie czubkiem języka o podniebienie górne). Na koniec- zjeżdżalnia (przesuwanie języka środkiem podniebienia, do górnych zębów jak najdalej w kierunku gardła). Co to? Koniec zabawy? Zęby nie chcą go przepuścić? Przeciśnie się jakoś! (przeciskanie języka między zbliżonymi zębami górnymi i dolnymi). Koniec- buzia się zamyka (zakładanie wargi górnej na dolną, dolnej na górną). Odpocznij, Języczku…. (uśmiech ze złączonymi wargami, odciąganie kącików ust).

A teraz kiedy Języczek odpoczywa zaczniemy nasza prace plastyczną do naszego węża będą nam potrzebne: rajstopa, wata, oczy do przyklejenia zrobione z kartek białego papieru i czarnego, klej, nożyczki, mazaki.

Rodzic daje dziecku jedną nogawkę rajstopy (rajstopa może być w różnych kolorach). Dziecko wypycha ją watą. Na końcu nogawki rodzic zawiązuje supełek, który będzie emitował język węża. Dziecko dokleja oczy i rajstopowy wąż jest gotowy. Można także pozwolić dziecku pomalować węża mazakami, np. dorysować zygzaki. Ja już zrobiłam swojego węża przesyłam zdjęcia.

Witam Was kochani w czwartkowe popołudnie.

Przedstawiam propozycje zabaw na spędzenie ciekawie czasu.

1. Na początek zapraszam do zabawy przy piosence

2. „Lustro”

Rodzic siada po turecku naprzeciwko dziecka. Dziecko naśladuje ruchy mamy („wkręcanie żarówki,

kiwanie na boki głową, rysowanie w powietrzu kółek rękami). A potem zmiana ról. Zabawę możecie

sobie urozmaicić według własnych pomysłów.

Znakomicie. Jesteście wspaniali

3. Wytnij i ułóż obrazki 2 historyjek. Możesz nakleić je na kartce. Spróbuj je opowiedzieć mamie,

tacie czy rodzeństwu. (załączniki)

Ściskamy Was mocno!!! Pani Kinga i Pani Kasia.