229 wizyt Materiał dla grup: I, II, III, IV.
WTOREK 28 KWIETNIA
Temat: Mali odkrywcy w świecie i Internecie.
Kochane Dzieci !!! Dziś mamy zajęcia matematyczne zajmiemy się dzisiaj segregowaniem śmieci ze względu na materiał z jakiego zostały wykonane, będziemy rozwijać umiejętności klasyfikowanie według jednej cechy(plastik, szkło, metal, papier), wyszukiwać przedmiotów identycznych, podobnych-wskazanie różnicy oraz badaniem zachowania papierowych samolotów w powietrzu, określenia i porównywania wysokości.
Potrzebne nam będą różne surowce wtórne: butelki, puszki, gazety,
1. „Rady na odpady” – zabawa dydaktyczna, uświadomienie konieczności segregowania odpadów ze względu na materiał, z jakiego zostały wykonane. Rodzic ustawia na podłodze pojemniki, kosze lub pudła oznaczone napisami: plastik, szkło, papier, puszki. Odczytuje kolejno napis, wskazując pojemnik, dzieci zapamiętują ich ustawienie. Informujemy teraz dzieci, że będą teraz segregować odpady. Z dużego worka dziecko wyjmuje po jednym przedmiocie, określając, z jakiego materiału każda rzecz jest zrobiona i wkładając do odpowiedniego pojemnika . Zabawa trwa do momentu opróżnienia worka.
2. Wysoko- wyżej, nisko- niżej- zabawa dydaktyczno badawcza z wykorzystaniem papierowych samolotów, badanie ich zachowania w powietrzu, określenie i porównywanie wysokości. Przed dzieckiem leży gotowy samolot papierowy, kuli papieru, kartki z bloku i bibuła. Zastanawiamy się wspólnie który z tych przedmiotów poleci wysoko, który wyżej, a który najwyżej, a który najszybciej spadnie. Po wysunięciu hipotez dziecko porównuje zachowanie papierowych przedmiotów w powietrzu. Podrzuca je i obserwuje, co poleciało wysoko, co niżej, a co najniżej. Rodzic zwraca uwagę na szybkość spadania zwykłej kartki, papierowej kuli zrobionej z tej samej kartki oraz delikatnej bibuły. Przedszkolak próbuje wyciągnąć wnioski. Na koniec puszczamy z jednej linii samoloty i wskazujemy który samolot leci wyżej, a który niżej.
Zadanie na popołudnie przygotowane przez Panią Kasię.
Witajcie kochani. Dziś piękne wtorkowe popołudnie. Czy pamiętacie, jakim kolorem zaznaczamy ten dzień? Tak, to
właśnie kolor niebieski. Brawo!
Na początek sprawdź, czy potrafisz.
Jeden palec, drugi, trzeci,
tak umieją liczyć dzieci,
czwarty, piąty palec mam.
Widzisz? Umiem liczyć sam.
Świetnie sobie poradziliście!
Zapraszam Was do wspólnego spędzenia czasu , będzie dużo śmiechu i dobrej zabawy.
1. „Skoki przez drabinkę” – Rodzicu wykonaj drabinkę razem z dzieckiem, np. z gazety. Wystarczy pociąć ją na 5-
centymetrowe paski, które ułożycie na ziemi na wzór drabinki. Zadanie dziecka polega na sprawnym przeskakiwaniu
kolejnych szczebelków oraz przeliczenie ich.
2.„Skoki przez linkę” – Do tej zabawy potrzebna jest linka, sznurek lub wełna, którą rodzic musi zamocować do
dwóch krzeseł stojących naprzeciw siebie – na wysokości 25–30 cm. Zadaniem dziecka jest przeskoczyć przez linkę
oraz przeliczyć jej długość swoimi krokami.
3.„Kto wyżej” – Rodzic stoi z ołówkiem lub markerem przy futrynie, a dziecko podchodzi z wyciągniętą jedną rączką
do góry. W miejscu dziecko podskakuje 3 razy najwyżej, jak umie. Wszystkie wyniki muszą być zaznaczone. Poproś
rodzica o zmierzenie najwyższego podskoku.
4.„Spacerek” – Rodzicu puść dziecku jego ulubioną muzykę i rzucaj mu różne polecenia: „Zrywamy kwiatki!”, a wtedy
dziecko udaje, że je zrywa z podłogi; „Gonimy motyle!” – dziecko podbiega i łapie niewidoczne motylki; „Zrywamy
jabłka!”, a dziecko musi podskakiwać i symulować obrywanie z gałęzi jabłek itd.
Pozdrawiamy: Pani Kinga i Pani Kasia!!!