Grupa II, praca zdalna (03.04.2020) piątek

Data: 03.04.2020-piątek

Grupa: II

Temat kompleksowy: Zdrowe odżywianie.            

Rodzaj aktywności: Aktywność ruchowa

Cele zajęć:

-rozwijanie sprawności fizycznej

-kształtowanie nawyku prawidłowej postawy

-reagowanie na polecenia

– przypomnienie i utrwalenie piosenki pt ,,Gimnastyka na wesoło”

Potrzebne materiały: warzywa/owoce, wykałaczki, zabawki

Ranek

Drodzy Rodzice i Drogie Dzieci,

Pamiętajmy, że aktywność ruchowa jest bardzo ważna w życiu dziecka, zatem na początek zapraszam do zabawy ,,Sałatka owocowa”

Następnie bardzo proszę rodzica o przeczytanie, krótkiego wierszyka, natomiast dzieci wykonują polecenia 😉

Wierszowanki – pokazywanki

Ręce w dole, ręce w górze,

Rysujemy koło duże,

Skok do góry, ręce w bok,

Teraz w przód zrób jeden krok,

Skok do tyłu, skok na jednej nodze,

Teraz usiądź na podłodze.

Zachęcam także do przypomnienia i utrwalenia sobie piosenki z zeszłego tygodnia.

Dla urozmaicenia czasu, który spędzamy teraz w domach proponuje w ramach aktywności fizycznej zrobić dziecku tor przeszkód z dostępnych przedmiotów w domu. Będzie to zapewne świetna zabawa dla dziecka, ale również będzie formą ćwiczeń sprawnościowych.

Serdecznie pozdrawiam, p.Karolina

Popołudnie

1. Piątkowe popołudnie rozpoczniemy wierszykiem oraz zagadkami:

„Zdrowe odżywianie”

Nie jest dobrze jeść zbyt dużo,
nie jest dobrze też się głodzić,
ale mądrze się odżywiać-
o to naszej mamie chodzi.
Mało tłuszczu, mało cukru,
Za to wapń i witaminy.
Głównie nabiał owoce
Jedzą chłopcy i dziewczyny.
A więc jajka i jogurty
Plus jarzyny i morele,
Czasem mięso, często serek-
Będzie zdrowiej i weselej!
Nie wystarczy jeść do syta
Lecz odżywiać się należy,
bo zawczasu zadbać trzeba,
żeby życie zdrowo przeżyć.
Zdrowo przeżyć i przetańczyć,
Być odważnym i wesołym,
W sprawnym ciele światły umysł,
Od przedszkola aż do szkoły!

Zagadki:

 – W żółtą skórkę ubrany,

podłużny owoc,

co przez małpy jest lubiany. / banan

– Kulista jest, pomarańczowa,

soczysta i bardzo zdrowa.

Z soków dobrze wszystkim znana,

do cytrusów zaliczana.  / pomarańcza

– Plasterek w herbacie żółty pływa,

jak się owoc ten nazywa? / cytryna

– Co to za warzywo:
łupina brązowa i w ziemi się chowa.
Gdy mama go obierze,
trafi wnet na nasze talerze.  / ziemniak

– Pomarańczowy korzonek, zielony warkoczyk,
gdy mocno pociągniesz, wnet z ziemi wyskoczy.   / marchewka

2. „Co zniknęło?”  Rodzic ustawia obok siebie 3-5 owoców/warzyw. Dziecko zapamiętuje poszczególne  elementy oraz zamyka oczy. Rodzic chowa 1 wybrany owoc lub warzywo. Dziecko udziela odpowiedzi na pytanie: co zniknęło? W razie braku odpowiedniej ilości warzyw czy owoców zabawę można wykonać z użyciem różnorodnych zabawek.

3.  „Na działce” – zabawa ruchowa. Dzieci mają za zadanie pozbierać rozsypane z koszyczka owoce (rolę owoców mogą pełnić klocki, maskotki itp.)

4. „Zdrowe koreczki” – zachęcamy do przygotowania z dziećmi owocowych lub warzywnych koreczków. Przydadzą się wykałaczki oraz ulubione owoce lub warzywa. Warzywne koreczki można uzupełnić serkiem, wędliną lub chlebkiem. Smacznego 🙂

Pozdrawiam i ściskam, Agata Maszkało