Data: 02.04.2020-czwartek
Grupa: II
Temat kompleksowy: Zdrowe odżywianie.
Rodzaj aktywności: matematyczna
Cele zajęć:

  • rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała
  • doskonalenie umiejętności przeliczania na konkretach oraz klasyfikowania wg podanej cechy
  • utrwalanie znajomości kolorów
    Potrzebne materiały: piłka, kredki, karta pracy (załącznik 1), klocki, plastelina / lub składniki potrzebne do domowej ciastoliny.
    Ranek
    Na rozpoczęcie dnia wykonajcie ćwiczenia poranne z piłką (załączone 30 marca w poniedziałek). Po gimnastyce zapraszam Was do zabawy słownikowej.
    „Co niesiesz w koszyczku?” – Rodzic turla piłkę do dziecka zadając pytanie „co niesiesz w koszyczku?”. Umawiamy się, że w koszyczku mogą znaleźć się tylko zdrowe produkty. Dziecko odpowiada np. „jabłko”. Następnie rola się odwraca i dziecko turla piłkę do rodzica zadając to samo pytanie. Zabawę można powtórzyć kilka razy.
    Zajęcia
    Drogie Biedroneczki mam ogromną nadzieję, że trzymacie się zdrowo i wszystko u Was w porządku. Dzisiaj jest czwartek – dzień matematyki w naszej grupie. Pamiętacie jakim kolorem oznaczony jest czwartek w naszym przedszkolu? – zielonym. Na dzisiejszych zajęciach będziemy liczyć, utrwalać kolory oraz klasyfikować. Na pewno będzie kolorowo – tak jak kolorowe są warzywa i owoce, o których uczymy się w tym tygodniu.
  1. ” Części ciała”
    Na hasło rodzica: Jeden! lub Dwa! dzieci wskazują pojedynczą część ciała (np. nos, brzuch, plecy, głowę, usta) lub podwójną (np. ręce, nogi, uszy, oczy).
  2. „Kolorowe kredki”
    Kładziemy przed dziećmi 3 do 5 kredek w różnych kolorach (np. czerwony, żółty, zielony, niebieski, pomarańczowy). Na początek dzieci przeliczają kredki oraz określają ich kolory. Następnie rodzic wymienia określony wyraz (np. jabłko, słońce, trawa, niebo, pomarańcza). Dziecko ma wówczas za zadanie podnieść kredkę w kolorze odpowiadającemu wyrazowi (np. trawa – dziecko podnosi zieloną kredkę oraz nazywa kolor).
  3. „Kolorowe klocki”
    Do następnego zadania potrzebne będą kolorowe klocki. Pogrupujcie je na kilka zbiorów wg kolorów. Nazwijcie swoje kolorowe zbiory oraz wskażcie gdzie znajduje się najwięcej, a gdzie najmniej elementów.
  4. „Kolorowe zadanie”
    Wykonaj kartę pracy 1. Pokoloruj obrazki zgodnie z ich rzeczywistym wyglądem. Zastanów się jakich kolorów użyjesz. Policz ile jest żółtych obrazków, a w okienku na dole narysuj tyle samo kresek ile żółtych elementów. Jeśli nie możesz wydrukować karty pracy – mamy inna propozycję. Rozejrzyj się po swoim pokoju bądź całym domku i znajdź kilka przedmiotów, które są np. zielone, czerwone lub żółte (wg pomysłu rodzica). Policz przedmioty, których masz najwięcej i wskaż na paluszkach ile ich jest.
    Trzymajcie się zdrowo! Pozdrawiam Was 🙂 P. Agata
    Popołudnie
    W czwartkowe popołudnie zachęcam Was kochani Rodzice oraz Dzieci do wykonania samemu w domu CIASTOLINY.
  5. Potrzebne nam będzie:
    -2 szklanki mąki
    -1 szklanka soli drobnoziarnistej
    -2 łyżeczki oleju kokosowego
    -1 łyżeczka kwasku cytrynowego
    -Aromat wanilinowy ( dla chętnych)
    -2 szklanki wody
    -Barwniki
    Poniżej wstawiam filmik z przygotowaniem krok po kroku
    https://www.youtube.com/watch?v=bce4JPdgIyI&feature=emb_title
    Gdy już przygotujemy swoją własną ciastolinę, zachęcam do ulepienia z niej przeróżnych warzyw oraz owoców.
    PS: Gdyby nie było w domu składników na ciastolinę, można wykorzystać po prostu plastelinę
  6. Po zakończonej zabawie proponuję trochę relaksu dla dzieci, jak i rodziców.
    Krótki masażyk, który rodzic wykonuje na pleckach Dziecka, jak i Dziecko może na plecach Rodzica.
    LIST DO CIOCI Kochana Ciociu, Masujemy plecy dziecka otwartą dłonią, następnie piszemy palcem Kropka Naciskamy plecy w jednym miejscu Piszę Ci, że Kontynuujemy pisanie Mamy w domu kotka. KROPKA. Znowu stawiamy kropkę palcem Kotek chodzi, Kroczymy palcami po plecach. Kotek skacze, „Skaczemy”, opierając dłoń na przemian na przegubie i na palcach Kotek drapie, Delikatnie drapiemy dziecko po plecach Kotek chrapie, Opieramy na nich głowę i udajemy chrapanie Składamy list Krzyżujemy ręce dziecka, Naklejamy znaczek, Dotykamy czoła wewnętrzną stroną dłoni I zanosimy na pocztę Bierzemy dziecko na ręce i spacerujemy z nim.
    Bądźcie zdrowi, p. Karolina