Temat kompleksowy: Lubimy książki.

Kochane Dzieci!!! Dziś mamy zajęcia gimnastyczne,  powtarzamy zestaw gimnastyczny  „Bajkowa gimnastyka” z wykorzystaniem gazet; doskonalenie sprawności fizycznej, sygnalizowanie potrzeby odpoczynku . Następnie będziemy wykonywać pracę plastyczną  Czerwony Kapturek i Wilk z wykorzystaniem papierowego talerzyka; zwrócenie uwagi na estetyczne wykonanie pracy, dbanie o porządek na stanowisku pracy.

Bajkowa gimnastyka:

1. Marsz po obwodzie koła w rytm tamburyna( lub klaskanie w dłonie) z gazetą w ręce, w momencie przestania klaskanie Rodzica, dziecko staje na baczność z gazetą na głowie, na jednej nodze, z gazetą  między  kolanami.
2.,,Czytanie gazety” – siad skrzyżny w kręgu, skręty głowy w lewo, w prawo. Przesuwanie gazety położonej na parkiecie stopą do Rodzica. (powtórzenie kilka razy).
3. Kwiaty kwitną i więdną  na łące – dzieci w pozycji kucznej, głowy schowane, powoli podnoszą się, rozprostowują ręce, nogi, tułów i wyciągają ramiona w górę i wracają do pozycji kucznej.
4. „Motyle i bączki ”- dziecko (motyle) porusza się na dźwięk tamburyna, na przerwę w muzyce, sfruwają na kwiatki – gazetę, Rodzic(bączki )porusza się na dźwięk kołatki(tupanie o podłogę), na przerwę w muzyce sfruwają do swoich domków.

5. „Piłeczki” – zgniecenie gazety w kulkę, wesoło podrzucanie jej prawą ręka, lewą ręką, oburącz, przerzucanie z ręki do ręki.
6. „Tocz się tocz piłeczko” – dziecko siedząc w siadzie klęcznym i próbuje przesuwać  kulkę do przodu przez  dmuchanie na nią.
7. „Raki ” – czworakowanie z gazetą na brzuchu.

8. „Spacer najedzonych przedszkolaków” – dziecko wkłada gazetę pod koszulki, bo się bardzo najadło i powoli spaceruje w rytm muzyki.

9. „Stonoga” – dziecko stoi za Rodzicem, kulki gazetowe nadal pod koszulkami, podczas zabawy dzieci starają się nie zgubić kulki.

10. „Rzuć  do celu” – wrzucanie kulek z gazet do kosza.

„Czerwony Kapturek i Wilk”- do wykonania pracy będą nam potrzebne: papierowy talerzyk, klej, nożyczki, blok techniczny, marker, oczy, kredki, druciki kreatywne, mazaki, wełna.

Z czerwonego talerzyka wycinamy całą postać( jeżeli mamy biały talerzyk malujemy go farbami na czerwono). U góry robimy okrągły otwór (twarz) pod który podklejamy wełniane włosy i jasny papier. Ozdabiamy buzię, z drucików kreatywnych robimy ręce i nogi (lub z papieru). Z zielonych kartonów wycinamy trawę. Rysujemy kredkami głowę wilka i umieszczamy z boku kartonu. Kolorujemy karton mazakami. Wycinamy z nich kępki krzaków. Doklejamy. Amelka zrobiła już swoją pracę przesyłam Wam zdjęcie, chętnie zobaczę Wasze prace prześlijcie je do mnie lub Pani Izy. Pozdrawiam Pani Kinga

Popołudnie:

Propozycja 1:

Poproś rodzica o przeczytanie bajki dostępnej w załączniku :

„Jak chłopiec, który żył na ulicy, wzbił się wysoko w powietrze”

Odpowiedz na pytania pojawiające się w bajce.

Propozycja 2:

,,Malujemy nadzieję’’- ćwiczenie z zakresu definiowania połączone z malowaniem

Co znaczy słowo „nadzieja”? Przeprowadź z rodzicami rozmowę na ten temat.

Czy miałeś/aś kiedyś na coś nadzieję?

My mamy nadzieję, że niedługo się zobaczymy 🙂

Przy pomocy różnych dostępnych narzędzi plastycznych namaluj lub narysuj na kartce, jak wyobrażasz sobie nadzieję.

Propozycja 3: ,,Co to są wartości?’’

Przeczytaj wiersz dostępny w załączniku. Następnie powiedz jakie wartości są dla ciebie najistotniejsze.

Propozycja 4:

Pamiętasz jakie święta obchodziliśmy drugiego i trzeciego maja? Przypomnij sobie w jakim mieście mieszkasz, w jakim państwie się ono znajduje, jaka jest stolica naszego państwa oraz jakie mamy symbole narodowe. Pamiętaj aby je szanować. Dla przypomnienia obejrzyj film :

Propozycja 5:

,,Proszę, przepraszam, dziękuję – magiczne słowa stosuję’’

Potrafisz wymienić wszystkie zwroty grzecznościowe? Stosujesz je?

Aby zawsze o nich pamiętać przeczytaj wiersz dostępny w załączniku. Czeka tam także zabawa 🙂

Życzę Wam miłego dnia, Pani Iza 🙂