231 wizyt PRACA ZDALNA: Grupa VI i VII, poniedziałek 20 kwietnia
Drodzy Rodzice, Kochane Dzieci!
Dzisiaj jest poniedziałek, więc proponujemy Wam pracę plastyczną z instrukcją: ,,Odkrywamy kolory tęczy’’ , pracę nad umiejętnością sylabizowania oraz wyróżniania początkowych i końcowych głosek w wyrazach. Mamy dla was także eksperyment oraz ciekawe zabawy.
Temat kompleksowy: Mali odkrywcy
Na początek, na rozbudzenie zapraszamy do wykonania ćwiczeń porannych, dostępnych w załączniku – ćwiczenia poranne.
1) Aktywność plastyczna:
Potrzebne materiały: gąbeczka kuchenna, farby, pędzel, biała kartka papieru.
Wykonanie:
Krok 1: Rozłóż potrzebne farby, w kolejności jak w wierszyku:
Kolory tęczy
Kolory tęcza różne ma:
Czerwony na szczycie,
Efektów dużo jej zawsze da.
Kolor, który daje życie.
Kolor pomarańczowy
Jest zaraz pod czerwienią.
Jest tak śliczny jak różowy.
Można pomyśleć, że się rumienią.
Kolor żółty jak słoneczko
Jest taki urodziwy,
Szkoda, że go nie masz biedroneczko,
Bo to jest kolor szczęśliwy.
Kolor zielony jak tamta trawa,
Pozazdrości mu szary.
Taka jest teraz sprawa,
Że wiosną przyroda zielona staje się cała.
Kolor jest też niebieski.
Gdy jest jasny nazywa się błękitny,
Bo to jest kolor niebios – królewski.
Gdy ciemniejszy – granatowy…
A na koniec fioletowy!
I tęczowy pejzaż gotowy…
Krok 2: Weź gąbeczkę i namaluj na niej paski, używając kolorów, w takiej kolejności jak wystąpiły w wierszu.
Krok 3: Obróć gąbkę, przyłóż na początek kartki, z lewej strony.
Krok 4: Przesuń gąbkę po całej powierzchni kartki, utworzysz wtedy pas barwnej tęczy.
Krok 5: Ozdób pracę według własnego pomysłu.
W razie trudności, zerknijcie za załączone zdjęcia 🙂
2) Rozwijanie mowy i pamięci:
Ćwiczenie 1: Podzielcie na sylaby wybrane wyrazy z wiersza o kolorach tęczy. Czy potraficie wskazać jakie głoski znajdują się na początku wymienionych w wierszu kolorów? A jakie głoski słyszycie na końcu?
Ćwiczenie 2: Czy potraficie z pamięci, bez podglądania wymienić wszystkie kolory, w kolejności takiej jak w wierszu?
Ćwiczenie 3: Zabawa w kolory z piłką – utrwalenie nazwiska i adresu zamieszkania
Podajemy do siebie piłkę, mówimy kolor, próbujemy złapać. Jeśli złapiemy piłkę ,,czarną” lub ,,białą” , to naszym zadaniem jest przedstawienie się oraz podanie adresu zamieszkania. Zabawę powtarzamy, do momentu, gdy dziecko poda prawidłowo swój adres 🙂
Popołudnie:
W załączniku o nazwie popołudnie zamieszczamy Wam propozycje zabaw i tęczowy eksperyment.
Miłej zabawy! Pozdrawiamy Was, Panie: Iza i Ola