190 wizyt PRACA ZDALNA – Grupa VI Kangurki, środa 15 kwietnia
DZIEŃ DOBRY! 🙂
Jak minęły wam Święta? Mam nadzieję, że w zdrowiu. Dzisiaj środa, więc zajęcia zaczynamy gimnastyką. Następnie, wykonamy kodeks obrońcy przyrody. Do dzieła!
Temat kompleksowy: Wiemy jak dbać o przyrodę
1) Aktywność gimnastyczna:
Dzisiaj proponuję poćwiczyć z panem Andrzejem:
2) Aktywność przyrodnicza i wspomaganie mowy:
Ćwiczenie 1 : Wykonaj następujące zabawy:
„Wiatr” – naśladujemy szum wiatru „szszsz” – język znajduje się za górnymi zębami, zęby są przybliżone, usta tworzą ryjek.
„Burza na morzu” – „szuszu” (ułożenie warg, języka, zębów j.w.)
„Wąż” – naśladujemy syczenie węża „sssss” ( język znajduje się za dolnymi zębami, zęby są przybliżone, usta rozciągają się w uśmiechu).
„Pszczoła” – naśladujemy bzyczenie „bzzz” (jw.)
Ćwiczenie 2: Czy pamiętacie piosenkę o Naszej Planecie? A pamiętacie opowiadanie oraz ekologiczny film z poprzednich zajęć? Przypomnijcie sobie jak możemy chronić naszą planetę.
Waszym zadaniem na dziś jest utworzenie własnego kodeksu obrońcy przyrody. Możecie wykonać go jak chcecie np. w formie rysunków, bądź haseł. Im więcej propozycji, tym lepiej dla naszej planety 🙂 Podzielcie się efektami pracy. Jestem ciekawa co wymyślicie!
Popołudnie:
Proponuję zabawy konstrukcyjne, które uczą orientacji przestrzennej oraz precyzji ruchowej, rozwijają wyobraźnię przestrzenną oraz logiczne myślenie. Dzieci poprzez tego typu zabawy uczą się określania stosunków przestrzennych oraz nowych pojęć z nimi związanych, takich jak: góra, dół , z tyłu, z przodu, na, pod, a także wewnątrz i na zewnątrz. Co więcej, budowanie naprawdę złożonych i dużych obiektów świetnie ćwiczy zmysł równowagi i dotyku, usprawnia także koordynację ruchową. Można wykorzystać różnego rodzaju klocki ale także różne materiały dostępne w domu, oto przykłady :
Łączenie
elementów
Z grubego kolorowego kartonu powycinaj podstawowe kształty (kwadraty, trójkąty
itp.) lub kształty zwierząt czy przedmiotów (np. auto). Używając dziurkacza,
który robi pojedyncze dziurki, zrób w kartonowych wykrojach dziurki w dowolnych
miejscach, uważając, by nie były zbyt blisko siebie czy krawędzi. Przełóż
sznurówkę przez pierwszą dziurkę i zamocuj ją, wiążąc na supełek, by nie
uciekała w trakcie zabawy. Dobrze, by kolor sznurówki kontrastował z wykrojem.
Przewlekaj sznurowadło przez dziurkę. Jest to wspaniałe ćwiczenie do nauki
nawlekania oraz wiązania butów. Wystarczy odpowiedni wykrój w kształcie stóp.
Ciasto
Dzieci uwielbiają zabawy w kuchni. Rodzicu, pozwól dziecku, by pomogło Ci
przygotować ciasto. Będziecie potrzebować: 1 szklankę soli, 4 szklanki mąki, 1
szklankę ciepłej wody. W misce wymieszajcie sól z mąka i dodajcie wodę.
Ugniataj ciasto, aż będzie miękkie. Zachęć dziecko do ugniatania ciasta i
tworzenia różnych kształtów.
Taka zabawa rozwija precyzyjne zdolności motoryczne. Po zakończonej
zabawie, ciasto włóż do szczelnie zamykanego pojemnika.
Makaronowe korale
Jest
to niezastąpiona zabawa do trenowania zdolności motorycznych, a do tego dająca
ogrom radości, kiedy dziecko nosi na szyi własnoręcznie zrobiony naszyjnik.
Do tej zabawy będziesz potrzebować sznurek/sznurowadło oraz makaron rurki.
(Makaron można pomalować farbami.) Przewlecz makaron i zawiąż na końcu supeł.
Gotowe 🙂
Miłego dnia, pani Iza