Dzień dobry Grupo VI 🙂

W załączniku 1 czekają na was ćwiczenia poranne.

Rozpoczynamy kolejny tydzień pracy zdalnej. Przed nami nowy temat kompleksowy:

Wiemy jak dbać o przyrodę.

Zatem nasza propozycja na dziś to aktywność przyrodnicza – gromadzenie informacji na temat segregacji odpadów oraz aktywność plastyczna -praca pt. ,,Nasz Świat’’.

1) Aktywność przyrodnicza:

Zadanie 1: Odpowiedz na pytania (Zachęcamy dziecko do odpowiedzi całym zdaniem, do budowania wypowiedzi złożonych):

– Co to są odpady? Jakie są ich rodzaje?

– Jak myślisz dlaczego należy segregować odpady?

– Co według ciebie oznacza pojęcie ,,recykling’’? Podziel na sylaby to słowo.

Zadanie 2: Obejrzyj krótką bajkę edukacyjną o segregacji odpadów:

Po obejrzeniu bajki, spróbuj podać jak najwięcej odpowiedzi na pytanie: Co by było gdyby nie istniała segregacja odpadów?

Zamieszczam także plansze edukacyjne dotyczące segregacji odpadów pod nazwą : plansza edukacyjna 1 itd.

Zadanie 3: Wykonaj karty pracy dostępne w załącznikach 2 i 3. Jeśli nie ma możliwości wydruku, można narysować pojemniki do segregacji oraz wyciąć z gazety lub narysować jakie odpady wrzucamy do odpowiednich pojemników.

2) Aktywność plastyczna:

Potrzebne materiały : Biała kartka papieru A3 lub A4, kredki ołówkowe, bądź farby.

Podziel kartkę A4 lub A3 na dwie równe części. Po lewej stronie narysuj kredkami, bądź namaluj farbami świat , w którym segregowane są odpady, po prawej zaś narysuj/namaluj świat , gdzie nikt z mieszkańców nie segreguje odpadów i niekoniecznie pamięta o wrzucaniu ich do pojemnika.

W którym świecie czułbyś/czułabyś się lepiej ? Dlaczego? Odpowiedź uzasadnij.

Popołudnie:

Zapraszamy Was drogie Kangurki do zabawy „Omiń niespodziankę”.

Rodzic rozkłada na podłodze zabawki, między którymi będą  poruszały się dzieci:

-wąska dróżka- do przejścia stopa za stopą- między samochodzikami,

-murki o wysokości 20-30 cm z klocków plastikowych,

-drabinka z klocków drewnianych- dzieci idą między szczebelkami itp.

Dzieci maszerują po pokoju, pokonując przeszkody w ustalony sposób.

„Kosz na śmieci”- wysłuchaj uważnie wiersza W. Broniewskiego, zachęcającego do korzystania z kosza na śmieci. Prosimy Rodziców o przeczytanie wiersza.

Kosz na śmieci
Jestem sobie kosz na śmieci
Do mnie, do mnie chodźcie dzieci!
Stoję sobie przy tym świerku
Pełno chciałbym mieć papierków.

Rodzic zadaje pytania:

-Gdzie stoi kosz na śmieci?

-Na co czeka?

-Dlaczego trzeba wrzucać papiery do kosza?

-Czy zawsze o tym pamiętamy?

-Jak wygląda kosz na śmieci, czy łatwo go znaleźć i rozpoznać?

Po rozmowie dzieci rysują ilustrację z wiersza- las, choinki i kosz na śmieci przy drzewie.

Życzymy duuużo zdrowia i udanej zabawy – Pani Iza i Pani Kinga 🙂