224 wizyt Grupa II, praca zdalna (03.04.2020) piątek
Grupa II, praca zdalna (03.04.2020) piątek
Data: 03.04.2020-piątek
Grupa: II
Temat kompleksowy: Zdrowe odżywianie.
Rodzaj aktywności: Aktywność ruchowa
Cele zajęć:
-rozwijanie sprawności fizycznej
-kształtowanie nawyku prawidłowej postawy
-reagowanie na polecenia
– przypomnienie i utrwalenie piosenki pt ,,Gimnastyka na wesoło”
Potrzebne materiały: warzywa/owoce, wykałaczki, zabawki
Ranek
Drodzy Rodzice i Drogie Dzieci,
Pamiętajmy, że aktywność ruchowa jest bardzo ważna w życiu dziecka, zatem na początek zapraszam do zabawy ,,Sałatka owocowa”
Następnie bardzo proszę rodzica o przeczytanie, krótkiego wierszyka, natomiast dzieci wykonują polecenia 😉
Wierszowanki – pokazywanki
Ręce w dole, ręce w górze,
Rysujemy koło duże,
Skok do góry, ręce w bok,
Teraz w przód zrób jeden krok,
Skok do tyłu, skok na jednej nodze,
Teraz usiądź na podłodze.
Zachęcam także do przypomnienia i utrwalenia sobie piosenki z zeszłego tygodnia.
Dla urozmaicenia czasu, który spędzamy teraz w domach proponuje w ramach aktywności fizycznej zrobić dziecku tor przeszkód z dostępnych przedmiotów w domu. Będzie to zapewne świetna zabawa dla dziecka, ale również będzie formą ćwiczeń sprawnościowych.
Serdecznie pozdrawiam, p.Karolina
Popołudnie
1. Piątkowe popołudnie rozpoczniemy wierszykiem oraz zagadkami:
„Zdrowe odżywianie”
Nie jest dobrze jeść zbyt dużo,
nie jest dobrze też się głodzić,
ale mądrze się odżywiać-
o to naszej mamie chodzi.
Mało tłuszczu, mało cukru,
Za to wapń i witaminy.
Głównie nabiał owoce
Jedzą chłopcy i dziewczyny.
A więc jajka i jogurty
Plus jarzyny i morele,
Czasem mięso, często serek-
Będzie zdrowiej i weselej!
Nie wystarczy jeść do syta
Lecz odżywiać się należy,
bo zawczasu zadbać trzeba,
żeby życie zdrowo przeżyć.
Zdrowo przeżyć i przetańczyć,
Być odważnym i wesołym,
W sprawnym ciele światły umysł,
Od przedszkola aż do szkoły!
Zagadki:
– W żółtą skórkę ubrany,
podłużny owoc,
co przez małpy jest lubiany. / banan
– Kulista jest, pomarańczowa,
soczysta i bardzo zdrowa.
Z soków dobrze wszystkim znana,
do cytrusów zaliczana. / pomarańcza
– Plasterek w herbacie żółty pływa,
jak się owoc ten nazywa? / cytryna
– Co to za
warzywo:
łupina brązowa i w ziemi się chowa.
Gdy mama go obierze,
trafi wnet na nasze talerze. / ziemniak
– Pomarańczowy
korzonek, zielony warkoczyk,
gdy mocno pociągniesz, wnet z ziemi wyskoczy. / marchewka
2. „Co zniknęło?” Rodzic ustawia obok siebie 3-5 owoców/warzyw. Dziecko zapamiętuje poszczególne elementy oraz zamyka oczy. Rodzic chowa 1 wybrany owoc lub warzywo. Dziecko udziela odpowiedzi na pytanie: co zniknęło? W razie braku odpowiedniej ilości warzyw czy owoców zabawę można wykonać z użyciem różnorodnych zabawek.
3. „Na działce” – zabawa ruchowa. Dzieci mają za zadanie pozbierać rozsypane z koszyczka owoce (rolę owoców mogą pełnić klocki, maskotki itp.)
4. „Zdrowe koreczki” – zachęcamy do przygotowania z dziećmi owocowych lub warzywnych koreczków. Przydadzą się wykałaczki oraz ulubione owoce lub warzywa. Warzywne koreczki można uzupełnić serkiem, wędliną lub chlebkiem. Smacznego 🙂
Pozdrawiam i ściskam, Agata Maszkało