02.04.2020r. Czwartek

Grupa VII Żuczki

Temat kompleksowy: Zdrowe odżywianie.

Aktywność gimnastyczna i matematyczna.

Cele:

  • Kształtowanie sprawności fizycznej, zwinności i koordynacji wzrokowo- ruchowej podczas ćwiczeń gimnastycznych i zabaw ruchowych.
  • Stwarzanie sytuacji edukacyjnych motywujących dzieci do ważenia różnych przedmiotów, używania i stopniowania określeń, dotyczących ich ciężaru.
  • Rozwijanie myślenia przycznowo- skutkowego.
  • Rozwijanie spostrzegawczości i skupienia uwagi.

Środki dydaktyczne: waga, wieszak, torebki foliowe, owoce, warzywa, orzechy, klocki, lalki, książeczki, samochodziki, kartka papieru, plastikowy kubeczek, karty pracy.

1. Zagadka. „Bardzo jest dokładna, stoi sobie w sklepie. A co ile waży, pokaże najlepiej”- WAGA
Czytanie globalne wyrazu WAGA (podział wyrazu na sylaby, głoski, wyróżnienie głoski w nagłosie i wygłosie wyrazu).

2.Zapoznanie z różnymi rodzajami wag.
Dzieci odpowiadają na pytania:

  • „Do czego (w jakim celu) używamy wagi?”,
  • „Gdzie możemy się spotkać z wagą? (waga sklepowa, kuchenna, lekarska, łazienkowa, jubilerska, towarowa).

3. Ważenie w dłoniach różnych przedmiotów np., lalka, klocek itp. określanie ciężaru na oko co jest lżejsze a co cięższe. Żeby się upewnić porównują masę przedmiotów za pomocą wagi dostępnej w domu. i określają, np:
-klocek jest cięższy od kubeczka,
-ziemniak jest cięższy od orzecha ,
-plastikowy kubeczek jest lżejszy od samochodu,
-kartka jest lżejsza od kubeczka.

4.Konstruowanie wagi przez dzieci.
Wykonujemy wagę z wieszaka i dwóch Foliowych torebek. Zabawa w parach z rodzeństwem lub rodzicem. Jedno z dzieci jest ,,wagą’’ ( trzyma wagę ) a druga osoba będzie ważyć:

– ważymy klocki drewniane ( co zauważyliście? Który klocek jest cięższy?
Po czym to poznaliście? ) zmiana ról
– ważymy klocki plastikowe, zmiana ról
– ważymy 1 klocek drewniany i 1 plastikowy, zmiana ról
– dzieci muszą dołożyć tyle klocków plastikowych, żeby ważyły tyle samo co
klocek drewniany ( ile kloców trzeba było dołożyć? ) zmiana ról
– ważymy misia i lalkę ( co jest cięższe?) zmiana ról
– ważymy misia- dzieci wkładają do foliowej torebki tyle klocków żeby ważyły tyle co miś ( ile klocków waży miś?) zmiana ról
– ważymy lalkę – jak wyżej.

5. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych:

6. Tor przeszkód:

Nie znam dziecka, które nie uwielbiałoby toru przeszkód! Do jego wykonania wykorzystajcie to co macie w domu. Mogą to być wielkie kartony przez środek, których trzeba się przeczołgać, poduszki, po których trzeba skakać, butelki, które należy omijać czy krzesła, na które trzeba się wspinać! Zabawa idealna zarówno dla maluszków jak i dla starszych dzieci.

7.Eksperyment „ Kolorowa chmura”:

Co nam będzie potrzebne ?

Pianka do golenia, woda, szklane naczynie, barwniki spożywcze.

Przebieg zabawy: do szklanego naczynia wlej wodę, następnie piankę do golenia i wlej barwniki

spożywcze. Gotowe! Czas na obserwację.

8. Karty pracy:

  • Historyjka obrazkowa „Sałatka owocowa” załącznik nr 3.

zadaniem dziecka jest przyjrzeć się obrazkom i ustalić właściwą kolejność zdarzeń, oznaczając ją cyferkami od 1 do 4 lub ilością kropek w rogach obrazków. Następnie może opowiedzieć całą historyjkę i wymyślić dla niej tytuł. Może również użyć swojej wyobraźni, by wymyślić to, czego historyjka nie pokazuje: co mogło się dziać wcześniej i co stało się potem.

  • Znajdź 10 różnic „ Poranna toaleta” załącznik nr 1.

Miłego dnia Kochani. Ślemy gorące uściski Pani Ada i Ola.