203 wizyt PRACA ZDALNA – Grupa VI Kangurki , środa 1 kwietnia
Dzień dobry dzieci !
Dzisiaj środa, więc będziemy wykonywać ćwiczenia gimnastyczne, usprawniające pracę mięśni brzucha, karku, stóp, oraz dużych partii mięśniowych. Następnie wykonamy ćwiczenia rozwijające aparat mowy oraz wzbogacające zasób słownictwa. Zapraszam do wykonania!
Temat kompleksowy : Zdrowe odżywianie
1) Zestaw ćwiczeń gimnastycznych:
Potrzebne materiały: koc, miska, maskotki lub papierowe kulki, rolka po papierze toaletowym lub ręczniku papierowym, gazeta, butelki po wodzie/sokach.
Na początek rozgrzewka:
Ćwiczenie 1: Ślizg z dmuchaniem rolki po papierze – ćwiczenie oddechowe. Dziecko w leżeniu przodem na kocyku wykonuje ślizg po wyznaczonej trasie, dmuchając na leżącą przed sobą rolkę po papierze.
Ćwiczenie 2: Naleśnik – Na podłodze kładziemy koc, dziecko kładzie się na jego skraj, toczymy dziecko przed sobą (zawijamy naleśnik) jednocześnie zawijając dziecko w koc, następnie tocząc odwijamy dziecko. Można także wykonać masażyk np. smarowanie dżemem 🙂
Ćwiczenie 3: Rzucanie maskotek lub papierowych kulek do celu-
Stawiamy miskę w odległości około 1,5 metra od dziecka ( można stopniowo zwiększać odległość), zadaniem dziecka jest trafianie do celu maskotkami lub kulkami z papieru. Ćwiczymy w ten sposób obręcz barkową.
Ćwiczenie 4: Wrzucanie do miski maskotek/kulek stopami ( pamiętaj o zdjęciu skarpetek) – dziecko kładzie się na plecach, za głową kładziemy miskę lub pojemnik, przy stopach maskotki lub kulki papieru. Zadaniem dziecka jest chwytanie stopami rzeczy i wrzucanie ich do miski za głową. Ćwiczymy mięśnie brzucha oraz stóp.
Ćwiczenie 5: Darcie gazety w leżeniu przodem- ćwiczenie karku i grzbietu.
Ćwiczenie 6: Zbieranie stopami skrawków papieru – ćwiczenie stóp.
Ćwiczenie 7: Czołganie się slalomem między butelkami ( jeśli nie mamy butelek, można wykorzystać maskotki z poprzednich ćwiczeń) – ćwiczenie dużych grup mięśniowych.
Ustawiamy butelki – zadaniem dziecka jest przeczołgać się slalomem, starając się nie przewrócić żadnej butelki.
Na koniec polecam zabawę przy piosence, kto jak skacze ( mam nadzieję, że pamiętacie ją z przedszkola 🙂 :
2) Ćwiczenia rozwijające narząd mowy i wzbogacające słownictwo:
Ćwiczenie 1: Dmuchanie przez słomkę na piórka lub małe skrawki papieru.
Ćwiczenie 2: Naśladowanie odgłosów zwierząt: https://www.youtube.com/watch?v=hNSYN4ZHMOU
Ćwiczenie 3: Wykonaj witaminową krzyżówkę – rozwiąż zagadki i sprawdź jakie będzie hasło.
Propozycja zagadek do krzyżówki :
1. Dobra gotowana, dobra i surowa. Choć nie pomarańcza, jest
pomarańczowa.
2. Czerwone na krzaku latem dojrzewają. Chętnie na kanapkach ludzie je
zjadają.
3. Każdy z was odgadnie łatwo tę zagadkę, ma bielutki korzeń i zieloną natkę.
4. Jakie warzywo, chociaż niewielkie, wyciśnie z oczu słoną kropelkę?
5. W ziemi się rodzą, z jednego – wiele. Najsmaczniejsze są jesienią pieczone
w popiele.
6. Z wierzchu czerwona, a w środku biała. Kiedy ją jadłeś w język cię
szczypała.
7. Na ogonie złota głowa. Smaczne pestki w sobie chowa.
8. Rośnie na polu, żółte kolby ma, nawet w popcorn zmienić się ją da.
1.MARCHEWKA
2.POMIDORY
3.PIETRUSZKA
4.CEBULA
5.ZIEMNIAKI
6.RZODKIEWKA
7.DYNIA
8.KUKURYDZA
Ćwiczenie 4: Podziel na sylaby hasła krzyżówki. Które hasło ma najmniej sylab?
Ćwiczenie 5: Jakie głoski słyszysz na początku , a jakie na końcu, gdy wypowiadasz hasła krzyżówki?
Popołudnie:
Śpiewacie jeszcze naszą piosenkę o dniach tygodnia? A pamiętacie jakie kolory mają dni w przedszkolu? Przypomnijcie sobie i zaśpiewajcie rodzicom:
Tydzień ma 7 dni, zna je mama, znasz je ty.
PONIEDZIAŁEK, WTOREK, ŚRODA, CZWARTEK, PIĄTEK i sobota.
A w niedzielę razem z mamą powtórzymy znów to samo!
A wiecie jaki mamy od dzisiaj miesiąc?
Przypomnijcie sobie także naszą piosenkę o miesiącach:
Pozdrawiam was, życzę miłego dnia, Pani Iza 🙂