216 wizyt praca zdalna 31.03.2020 grupa IV
Grafik aktywności dzieci w poszczególnych dniach w tygodniu:
Poniedziałek: aktywność muzyczna
Wtorek: aktywność matematyczna
Środa: mowa
Czwartek: aktywność plastyczna
Piątek: aktywność ruchowa
Data: 31.03.2020.
Grupa: IV Krokodylki
Temat kompleksowy: Zdrowe odżywianie
Rodzaj aktywności: matematyczna
Cele zajęć:
Kształcenie umiejętności
posługiwania się pieniędzmi.
Rozwijanie umiejętności posługiwania się cyframi oznaczającymi nominały
niektórych monet.
Kształcenie umiejętności liczenia obiektów i określanie ich liczby.
Potrzebne materiały: monety o nominałach 1zł, 2zł, 5zł prawdziwe lub wycięte z papieru; dostępne w domu rzeczy, które mogą posłużyć do zabawy w sklep, piłeczka lub papier zgnieciony w kulkę.
Ranek
W tym tygodniu mówimy o zdrowym odżywianiu. Ale, żeby być zdrowym trzeba się także gimnastykować. Zapraszam do ćwiczeń porannych „Piłeczka”- załącznik we wczorajszym dniu.
Zajęcia
- Na dzisiejsze zajęcia przygotowałam monety 1zł, 2zł, 5zł. Monety to pieniądze. Do czego służą pieniądze? Popatrz na monety i powiedz czym się różnią? A w czym są podobne?
Monety można wydrukować, wyciąć z załączonej karty- „monety”, samodzielnie narysować lub wykorzystać prawdziwe pieniądze.
- Porównywanie nominałów
Popatrz uważnie
1 zł to mały nominał
2 zł to tyle samo co 2x 1zł
5 zł to tyle samo co 5x 1zł
Jak myślisz za, którą monetę możemy kupić najwięcej, a za którą najmniej?
- Teraz proponuję- zamknij oczy, wylosuj którąś monetę i powiedz jaka to moneta- zabawę powtarzamy kilka razy.
- Zabawa „ Świnka skarbonka”-(załącznik „skarbonki”- można również narysować skarbonkę na kartce) „wrzuć” do skarbonek tyle monet, aby w jednej było 5 zł, a w drugiej 2 zł
- Zabawa w sklep
A teraz przynieś kilka różnych zabawek, mogą być też owoce, warzywa lub inne zdrowe produkty; w zależności od tego co mamy w domu. Poproś rodzica, wspólnie zróbcie karteczki cenami zgromadzonych rzeczy (wartość poszczególnych towarów odpowiada poznanym wartościom motet- 1zł, 2zł, 5zł) i pobawcie się w sklep.
Udanej zabawy!
Popołudnie
- Na popołudniem proponuję Wam chwilkę relaksu podczas słuchania opowiadania Podróż do wnętrza piramidy- cz. I. Następnie możecie narysować własną piramidę lub skorzystać z załączonej kolorowanki.
- A teraz przeniesiemy się w krainę emocji poprzez zabawę „Dokończ zdanie”. Rodzic rozpoczyna a dziecko kończy wypowiedzi:
- Jestem zły gdy …
- Cieszę się gdy …
- Jestem smutny gdy …
- Jestem zdziwiony gdy ..
- Możecie też pobawić się w odgadywanie emocji, tak jak robiliśmy to w przedszkolu. Jedna osoba pokazuje minę a druga ma za zadanie odgadnąć emocję, którą prezentuje pierwsza.
- Zachęcam również do wykonania prac załączonych do dzisiejszego dnia.
Pozdrawiam Was!
p. Ania