Grafik aktywności dzieci w poszczególnych dniach w tygodniu:

Poniedziałek: aktywność  muzyczna

Wtorek: aktywność matematyczna

Środa: mowa

Czwartek: aktywność plastyczna

Piątek: aktywność ruchowa

Data: 31.03.2020.

Grupa: IV Krokodylki

Temat kompleksowy: Zdrowe odżywianie

Rodzaj aktywności: matematyczna

Cele zajęć: 

Kształcenie umiejętności posługiwania się pieniędzmi.
Rozwijanie umiejętności posługiwania się cyframi oznaczającymi nominały niektórych monet.
Kształcenie umiejętności liczenia obiektów i określanie ich liczby.

Potrzebne materiały: monety o nominałach 1zł, 2zł, 5zł prawdziwe lub wycięte z papieru; dostępne w domu rzeczy, które mogą posłużyć do zabawy w sklep, piłeczka lub papier zgnieciony w kulkę.

Ranek

W tym tygodniu mówimy o zdrowym odżywianiu. Ale, żeby być zdrowym trzeba się także gimnastykować. Zapraszam do ćwiczeń porannych „Piłeczka”- załącznik we wczorajszym dniu.

Zajęcia

  1. Na dzisiejsze zajęcia przygotowałam monety 1zł, 2zł, 5zł. Monety to pieniądze. Do czego służą pieniądze? Popatrz na monety i powiedz czym się różnią? A w czym są podobne?

Monety można wydrukować, wyciąć z załączonej karty- „monety”, samodzielnie narysować  lub wykorzystać prawdziwe pieniądze.

  • Porównywanie nominałów

Popatrz uważnie

1 zł to mały nominał

2 zł to tyle samo co 2x 1zł

5 zł to tyle samo co 5x 1zł

Jak myślisz za, którą monetę możemy kupić najwięcej, a za którą najmniej?

  • Teraz proponuję- zamknij oczy, wylosuj którąś monetę i powiedz jaka to moneta- zabawę powtarzamy kilka razy.
  • Zabawa „ Świnka skarbonka”-(załącznik „skarbonki”- można również narysować skarbonkę na kartce) „wrzuć” do skarbonek tyle monet, aby w jednej było 5 zł, a w drugiej 2 zł
  • Zabawa w sklep

A teraz przynieś kilka różnych zabawek, mogą być też owoce, warzywa lub inne zdrowe produkty; w zależności od tego co mamy w domu. Poproś rodzica, wspólnie zróbcie karteczki cenami zgromadzonych rzeczy (wartość poszczególnych towarów odpowiada poznanym wartościom motet- 1zł, 2zł, 5zł) i pobawcie się w sklep.

Udanej zabawy!

Popołudnie

  • Na popołudniem proponuję Wam chwilkę relaksu podczas słuchania opowiadania  Podróż do wnętrza piramidy- cz. I. Następnie możecie narysować własną piramidę lub skorzystać z załączonej kolorowanki.
  • A teraz przeniesiemy się w krainę emocji poprzez zabawę „Dokończ zdanie”. Rodzic rozpoczyna a dziecko kończy wypowiedzi:
  • Jestem zły gdy …
  • Cieszę się gdy …
  • Jestem smutny gdy …
  • Jestem zdziwiony gdy ..
  • Możecie też pobawić się w odgadywanie emocji, tak jak robiliśmy to w przedszkolu. Jedna osoba pokazuje minę a druga ma za zadanie odgadnąć emocję, którą prezentuje pierwsza.
  • Zachęcam również do wykonania prac załączonych do dzisiejszego dnia.

Pozdrawiam Was!

p. Ania