195 wizyt PRACA ZDALNA – Grupa VI Kangurki, wtorek 31 marca
Dzień dobry Kangurki!
Z racji tego, że dzisiaj mamy wtorek, będziemy rozwijać umiejętności matematyczne oraz muzyczne.
Przypominam o gimnastyce porannej, załączonej na cały tydzień ( załącznik 1 – wpis wczorajszy).
Nasz temat kompleksowy: Zdrowe odżywianie
1)Aktywność matematyczna: Chciałabym abyście wykonali zadania rozwijające umiejętność określania kształtu, wielkości, ciężaru oraz porównywania przedmiotów w swoim otoczeniu.
Potrzebne materiały: owoce oraz warzywa dostępne w domu ( sałata, szczypior, jabłka, banany, winogrona itp), waga kuchenna lub szalkowa, miska lub pojemnik z wodą
Ćwiczenie 1 : Porównaj ze sobą wielkości jabłek, pomidorów, ogórków, winogrona lub innych owoców i warzyw. Które są największe, a które najmniejsze?
Ćwiczenie 2: Czy potrafisz wskazać najcięższy owoc lub warzywo bez użycia wagi? Oszacuj także, który owoc waży najmniej, a następnie sprawdź czy prawidłowo oszacowałeś/aś za pomocą wagi.
Ćwiczenie 3: Pływa czy tonie?
Wrzuć do miski z wodą liść sałaty, szczypiorek, jabłko, winogrono, mandarynkę, rukolę, cebulę lub inne owoce i warzywa. Sprawdź które pływają a które toną. Jak uważasz dlaczego tak się dzieje?
Ćwiczenie 4: Spróbuj porównać i nazwać kształty owoców i warzyw. Czy uda ci się je pogrupować, utworzyć zbiory owoców/warzyw o podobnych kształtach? Do dzieła !
Ćwiczenie 5: Wrzucamy do worka/ reklamówki owoce i warzywa. Zamykamy oczy , próbujemy za pomocą zmysłu dotyku odgadnąć co wylosowaliśmy z worka.
2) Aktywność muzyczna: Wykonaj własne instrumenty muzyczne:
Potrzebne będą: małe słoiczki z nakrętkami (6), makaron, kasza, sól lub inne produkty dostępne w domu, ważne aby były o różnej gradacji.
Wykonanie: wsypujemy do dwóch słoiczków makaron, zakręcamy. Do następnych dwóch wsypujemy kaszę, do kolejnych sól. Można stworzyć więcej słoiczków, w zależności od dostępności materiałów i waszych pomysłów. Instrumenty możecie także ozdobić.
Brawo ! Wykonaliście instrumenty. 🙂
My także zrobiliśmy własne, wykorzystaliśmy: sól, cebulkę prażoną, płatki czekoladowe oraz makaron świderki – załączam zdjęcia.
Teraz możecie wykorzystać je grając do rytmu piosenki o witaminkach:
Swoje instrumenty możecie wykorzystać także w celu rozwijania percepcji słuchowej, wykonując poniższe ćwiczenia:
Ćwiczenie 1) Które instrumenty grają najciszej, a które najgłośniej?
Ćwiczenie 2) Dziecko zamyka oczy, rodzic rozkłada słoiczki w zasięgu rąk dziecka. Zadaniem dziecka jest odnalezienie par instrumentów, rozpoznając je po wydawanym dźwięku, z zamkniętymi oczami. Nie podglądaj ! 🙂
Popołudnie:
Proponuję zabawę w ,,smakosza’’, którą pamiętam z dzieciństwa. Pobudza ona zmysł smaku.
Do wykonania potrzebujecie produktów spożywczych dostępnych w domu, talerza, deski do krojenia oraz noża.
Wspólnie z rodzicami, ostrożnie pokrójcie na małe kawałki: owoce, warzywa, pieczywo, ser, wędlinę , co tylko chcecie 🙂 Ułóżcie smaczne kąski na talerzu. Następnie na wypowiedziane słowa rodzica/rodzeństwa: ,,Zamknij oczy, otwórz buzię’’ wykonujecie polecenie, a rodzic wybiera jeden kąsek i częstuje was. Waszym zadaniem jest odgadnięcie zagadek smakowych. Możecie zamienić się rolami!
Pochwalcie się efektami pracy. Życzę miłego dnia i super zabawy! Pani Iza 🙂