data: 30.03.2020

grupa: grupa IV

temat kompleksowy: Zdrowe odżywianie.

rodzaj aktywności: muzyczna

cel: rozwijanie poczucia rytmu i wyobraźni dźwiękowej poprzez zabawę do muzyki oraz granie na instrumentach perkusyjnych

Kochane dzieci!

W tym tygodniu rozpoczynamy bardzo ważny temat-zdrowe odżywianie. Dzisiaj jednak mamy poniedziałek. A jak to w nasze poniedziałki bywa- tydzień rozpoczynamy śpiewająco. Dziś zapraszam Was do wspólnych zabaw z muzyką.

Przebieg:

(ranek)

  1. Aby rozruszać ciało polecam zestaw ćwiczeń z piłeczką (plik pdf w załączniku). Zachęcam aby te ćwiczenia wykonywać codziennie przez najbliższy tydzień.
    1. Dziś pobawimy się w muzykantów. Jako, że nie mamy możliwości wspólnie zagrać na przedszkolnych instrumentach to zrobimy je sami w domu. Do wykonania bębenka będziemy potrzebowali: kubeczka lub puszki, gumki recepturki, balonika lub woreczka jednorazowego  (lub czegoś innego na wykonanie membrany). Instrukcja wykonania zamieszczona w załączniku (bębenek pdf).
  2. Jako, że zmęczyły nam się troszkę rączki to proponuję abyście posłuchali nowej piosenki pt. „Pani Wiosna”. Możecie też nauczyć się ją śpiewać. A gdy nareszcie się spotkamy to wspólnie zaśpiewamy. Bardzo mi brakuje naszych wspólnych śpiewów i tańców.  https://www.youtube.com/watch?v=BexH4JWzMP8

1. Idzie, idzie Pani Wiosna

cicho na paluszkach,

taka piękna i radosna

jak bajkowa wróżka.

Ref. Obudź się niedźwiadku już,

wiosna jest tuż, tuż!

2. Idzie Wiosna kolorowa,

ma w koszyku kwiatki.

Pragnie nimi obdarować

dzieci i niedźwiadki.

Ref. Obudź się niedźwiadku już,

wiosna jest tuż, tuż!

  • Teraz będziemy potrzebowali naszego bębenka, pałeczki-może być kredka i piosenki. Wsłuchajmy się muzykę i spróbować zagrać z nią.

Teraz wystukiwaliście nutki, które nazywamy ćwierćnutami. Jeżeli mieliście problem to tutaj jest pomocny link https://www.youtube.com/watch?v=4vZ5mlfZlgk ćwierćnuty to pierwsze dźwięki „Ta” i w takim rytmie powinniście wystukiwać podczas grania z naszą piosenką. Nie przejmujcie się jeżeli macie jakiś problem. Spotkamy się w przedszkolu to razem będziemy tworzyć naszą orkiestrę.

Tęsknie za Wami!

Wasza pani Ania

Drodzy Rodzice i Drogie Krokodylki. Na popołudnie proponuję Wam kilka zabaw, wykonanie pracy plastycznej, a na koniec zachęcam Was do zrobienia pysznego, zdrowego soku z marchewki i jabłka lub innych owoców…mniam!

  1. ,,Rób to, co mówię”:

,,Jabłko, gruszka i daktyle klaśnij w ręce razy tyle  (klaskanie 2 razy),
i kapusta, i ogórek tyle razy podskocz w górę ( 4 podskoki),
marchewka, pietruszka i bób tyle razy przysiad zrób (3 przysiady),
kalarepa i mak za uszy się złap!”.

  • „Marchewkowy quiz”:

– czy marchewka to owoc czy warzywo?
– jak nazywa się marchewkowy kolor?
– jakie znacie owoce mające kolor pomarańczowy?
– co można zrobić z marchewki?
– jakie zwierzęta lubią marchewkę?
– czy marchewkę można jeść na surowo?
– czy marchewka zawiera witaminy?

  • Praca plastyczna(rozwijająca kreatywność i wyobraźnie):

Potrzebna nam będzie folią bąbelkowa (kto nie ma, może użyć ziemniaka przekrojonego na pół), rolka po papierze toaletowym lub jakikolwiek okrągły przedmiot np. mała butelka plastikowa, gumka rcepturka i farby. Owijamy folią dany przedmiot, zaciskamy gumką recepturką, zamaczamy w farbie, stawiamy stemple i wypełniamy kontur marchewki i jabłka.

Życzę udanej pracy, miłego dnia i smacznego!

p. Ola.