213 wizyt 27.03.2020 praca zdalna grupa IV
data: 27.03.2020
grupa: grupa IV
temat kompleksowy: Wiosna w Kołobrzegu
rodzaj aktywności: ruchowa
cel:
- wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka
- kształtowanie poczucia akceptacji samego siebie
- wyczucie własnego ciała
- rozwijanie sprawności ruchowej
- zachęcanie do wspólnej zabawy
Przebieg:
- Drogie dzieci. Na początek będziemy ćwiczyć naszą buzię aby w przyszłości ładnie mówić.
- Wymawiamy na przemian „ a-o” przy maksymalnym oddaleniu od siebie wargi górnej i dolnej.
- Oddalamy od siebie kąciki ust – wymawiamy „ iii”
- Zbliżamy do siebie kąciki ust – wymawiamy „ uuu”
- Naprzemienne wymawiamy „ i – u”
- Wysyłamy sobie buziaczki- cmokamy.
- Zamieniamy się w konika- parskamy
- Dmuchamy na piórko, piłkę pingpongową lub zgniecioną w kulkę kartkę
- Wymawiamy samogłoski w parach: a-i, a-u, i-a, u-o, o-i, u-i, a-o, e-o
- Wysuwamy wargi w „ ryjek”, cofamy w „ uśmiech”.
- Drodzy Rodzice. Przeczytajcie dziecku wiersz, postarajcie się inscenizować ruchem jego treść.
Gimnastyka to podstawa – sport dla dzieci ważna sprawa!
W górę ręce, w przód i w bok,
Skłon do nóżek, przysiad, skok!
- Teraz
zapraszam do wspólnej zabawy. Bawmy się!…Ruch to zdrowie
- Zabawa z elementami skoku: ,,Kałuże”(przeskocz 4 kałuże-małe poduszki, kartki papieru).
- Zabawa z elementami skłonu: „wiosenna łąka”- rozrzucamy na dywanie klocki, guziki lub drobne zabawki (będą to nasze kwiatki). Zachęcamy dziecko do zbierania elementów i późniejszego przeliczania.
- Opowieść ruchowa „Wiosna”.
Jedna osoba opowiada oczyta o wiośnie pozostali członkowie rodziny pokazują to ruchem.
Wiosna wychodzi na spacer
(kładziemy ręce na biodra i maszerujemy w miejscu).
Kiedy dotyka ziemi, topnieje śnieg i pojawiają się kwiaty
(wykonujemy przysiad dotykając dłońmi dywanu).
Trochę się zmęczyła. Przysiadła na starym pniu drzewa i postanowiła odpocząć
(kładziemy się na pleckach, wciągamy powietrze nosem wypuszczamy ustami).
Koniec tego odpoczynku, muszę wyczarować liście na drzewach i zaprosić do nich ptaki (wstajemy, wykonujemy podskoki, obroty, wyciągamy ręce w górę).
Ptaki pięknie śpiewają i wiosenny wietrzyk wieje
(pozostajemy w pozycji stojącej, kołysząc rękami w dowolnym kierunku, równocześnie naśladujemy szum drzew).
Czas żeby polatać z motylkami
(zamieniamy się w motylki i odfruwamy).
- Teraz przyszedł czas na relaks. Siadamy w parach jedno za drugim. Wykonujemy masaż zgodnie z instrukcją
Idzie
pani: tup, tup, tup,
(Na przemian z wyczuciem stukamy w jego plecy opuszkami palców wskazujących)
dziadek z laską: stuk, stuk, stuk,
(delikatnie stukamy zgiętym palcem)
skacze dziecko: hop, hop, hop,
(naśladujemy dłonią skoki, na przemian opierając ją na przegubie i na palcach)
żaba robi długi skok.
(z wyczuciem klepiemy dwie odległe części ciała dziecka np. stopy i głowę)
Wieje wietrzyk: fiu, fiu, fiu,
(dmuchamy w jedno i w drugie ucho dziecka)
kropi deszczyk: puk, puk, puk,
(delikatnie stukamy w jego plecy wszystkimi palcami)
deszcz ze śniegiem: chlup, chlup, chlup,
(klepiemy dziecko po plecach dłońmi złożonymi w „miseczki”)
a grad w szyby łup, łup, łup.
(lekko stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści)
Świeci słonko, (gładzimy wewnętrzną stroną dłoni ruchem kolistym)
wieje wietrzyk, (dmuchamy we włosy dziecka)
pada deszczyk.([z wyczuciem stukamy opuszkami palców w jego plecy)
Czujesz dreszczyk? (leciutko szczypiemy w kark)
- Wymyśl taniec samemu lub wspólnie z innym członkami rodziny do wiosennej piosenki „maszeruje wiosna” https://www.youtube.com/watch?v=yNLqW1kp9Pw
- Naśladuj mnie – zabawa pantomimiczna w parach.
Stajemy z dzieckiem w parze naprzeciwko siebie. Jedna z osób zaczyna się poruszać, a druga próbuje naśladować jej ruchy w lustrzanym odbiciu przy dźwiękach muzyki relaksacyjnej. Po wykonaniu zadania następuje zamiana ról.
*Proponowana muzyka https://www.youtube.com/watch?v=ryUxrFUk6MY
- Drogie dzieci. Poobserwujcie chmury na niebie. Mają one bardzo ciekawe kształty, czasami coś nam przypominają. Spróbujcie narysować takie chmury o ciekawych kształtach. Może też założyć kalendarz pogody (podobny do tego, który mamy w przedszkolu), na którym będziecie zaznaczać aktualną pogodę w postaci symboli (słońce, deszcz, chmury) itp.
Trzymajcie się w zdrowiu!
Anna Miszewska