230 wizyt Praca zdalna 27 marca (piątek) gr. II
Grupa: Biedronki
Temat kompleksowy: Wiosna w Kołobrzegu
Rodzaj aktywności: aktywność ruchowa
Cel zajęć: Kształtowanie sprawności fizycznej, zwinności i koordynacji wzrokowo – ruchowej podczas ćwiczeń gimnastycznych i zabaw ruchowych,
RANEK
Drodzy Rodzice i Dzieci
Piątek był dniem w przedszkolu, kiedy przychodził czas na gimnastykę. Ten dzień zaczynaliśmy od piosenki
1. Na dzień dzisiejszy propozycja nauki nowej piosenki, przy której wykonujemy ćwiczenia https://www.youtube.com/watch?v=4T9mvzAZhD8.
Mam nadzieję, że jak w końcu wrócimy do przedszkola wszyscy razem będziemy ją śpiewać i przy niej ćwiczyć J
2. Następnie bawiliśmy się przy opowieści ruchowej, ale najpierw musi być krótka rozgrzewka J
Propozycja rozgrzewki w linku
To teraz możemy przejść do kolejnej propozycji dla dzieci i rodziców. Rodzic czyta opowiadanie, a dziecko obrazuje za pomocą ruchów.
Wyszło dziecko na spacerek, idzie
ścieżką pośród łąki, na której wysoko rosła trawa./dziecko maszeruje w miejscu,
wysoko podnosząc kolana, ręce poruszają się na przemian wzdłuż tułowia/
Szukało oznak wiosny rozglądając się wokół
siebie – raz w prawo, raz w lewo, znów w prawo i w lewo./dłoń do czoła i obrót
w odpowiednią stronę/
Na ścieżce leżało zwalone drzewo, dziecko
musiały je przekroczyć. /dziecko kolejno przechodzi nad jakąś przeszkodą (może
to być poduszka)/
Wtem zerwał się gwałtowny wiatr i zakołysał
koronami nieopodal rosnących drzew./dziecko zatrzymuje się i naśladuje ruch
drzew na polecenie rodzica raz wolno, raz szybko/
Wiatr tak zgiął gałęzie drzew, że dziecko
musiały iść na kolanach pod nimi. / czworakowanie
Spadł deszcz i powstały kałuże. Zadowolone
dziecko przeskakiwało je ze śmiechem. /dziecko skacze obunóż /
Zmęczone dziecko wróciły do domu i usiadło
na dywanie w kółeczku w siadzie skrzyżnym.
3. To teraz czas na napicie się wody i odpoczynek J
Serdecznie pozdrawiam, Karolina Kiełbasińska
ZAJĘCIA NA POPOŁUDNIE
Drodzy rodzice oraz dzieci dziś po południu będziemy utrwalać wiosenne zwiastuny oraz pojęcia: na, obok, pod.
1. Na początek proponuję muzyczną zabawę, podczas której dzieci mają za zadanie naśladować czynności wymyślone przez rodzica/opiekuna. Chodzi o dokładne odwzorowanie przez dzieci ruchów wykonanych przez dorosłego.
2. Po rozgrzewce zapraszam do zabawy, w której przydadzą nam się kolorowe klocki.
Umieszczanie przedmiotów wg instrukcji
Zadaniem dziecka jest ułożenie klocków wg poleceń rodzica/opiekuna. Np. połóż żółty klocek przed sobą, obok żółtego klocka połóż zielony klocek. Na zielonym klocku połóż czerwony klocek itd.
3. Do kolejnej zabawy możemy wykorzystać plastikowe nakrętki, klocki, fasolki, kamyczki oraz tym podobne rzeczy. Zadanie polega na tym, aby wypełnić kontury obrazków powyższymi przedmiotami. Zadanie to uczy koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz cierpliwości i precyzji ruchów. Załączam szablony, jednak możecie Państwo użyć własnych wg pomysłu.
4. Na zakończenie proponuję ciekawy film o Bocianach dla naszych najmłodszych.
Pozdrawiam wszystkie Biedroneczki,
Agata Maszkało