475 wizyt Praca zdalna 26 marca (czwartek) gr. II
Drodzy rodzice od 25 marca zadania dla dzieci będziemy prezentować właśnie w takiej formie, aby realizować podstawę programową wychowania przedszkolnego. Prosimy, aby w miarę możliwości przygotowane zadania realizować z dziećmi w domu. Zdjęcia prac można wysyłać drogą e-mail lub zatrzymać je w domu i przynieść do przedszkola po skończonej kwarantannie. Jeśli ktoś miałby kłopot w realizacji tych zadań (np. problem z drukarką) prosimy o wiadomość zwrotną na służbową pocztę a.maszkalo@pm8kg.pl
Pozdrawiam serdecznie, pani Agata
Zajęcia na czwartek – ranek
Temat kompleksowy: Wiosna w Kołobrzegu.
Aktywność matematyczna
Drodzy rodzice oraz dzieci dziś nauczymy się liczyć do 3 i odróżniać pojęcia: na, obok, pod.
1. Na początek zachęcam do wykorzystania paluszkowej rymowanki, która będzie miłym wprowadzeniem do liczenia.
Mam pięć paluszków
Mam pięć paluszków u ręki lewej i pięć paluszków u ręki prawej
(Ręce zaciskamy w piąstki a następnie prostujemy palce – kilka razy na przemian)
Pięć to niedużo, ale wystarczy do każdej pracy i do zabawy.
(Machamy palcem oraz wykonujemy gest prawą dłonią a następnie lewą)
Kciuk, wskazujący, potem środkowy, po nim serdeczny, na końcu mały.
(Ręce w piąstki i po kolei prostujemy palce wymieniając ich nazwy)
Pierwszy i drugi, trzeci i czwarty, na końcu piąty – trochę nieśmiały.
(Ręce w piąstki i po kolei prostujemy palce wymieniając kolejność.
2. Jeśli rozgrzaliście już rączki sięgnijcie po trzy swoje ulubione pluszaki (jeśli dziecko wykaże duże zainteresowanie liczeniem sięgnijcie po 5 misiów). Postawcie je obok siebie i policzcie dotykając każdego paluszkiem. Na końcu udzielcie odpowiedzi na pytanie: Ile jest misiów? Jeśli dziecko nie odpowiada wcale lub udziela złej odpowiedzi, liczy ponownie. Zabawę można rozwinąć zabierając jednego misia/lub dodając kolejne.
3. Teraz zaproszę Was do kolejnej zabawy, w której będzie potrzebny Wasz 1 ulubiony miś. Popatrzcie na przygotowane niżej obrazki i spróbujcie sami ułożyć Waszego misia według instrukcji wypowiedzianej przez rodzica np. – Połóż misia na stole. Połóż misia obok stołu. Połóż misia pod stołem. Do tej zabawy możecie wykorzystać nie tylko stół i misia, ale każdy inny przedmiot codziennego użytku np. krzesło i piłkę, jabłko i miskę.
4. Na pewno świetnie poradziliście sobie z zadaniami. Na zakończenie utrwalcie piosenkę „Maszeruje Wiosna”. Możecie maszerować w rytm muzyki oraz sami tworzyć swoje improwizacje ruchowe.
Miłego dnia,
Agata Maszkało