W czasie, kiedy nie możecie uczęszczać do przedszkola, zachęcamy do:

– ćwiczeń w określaniu głosek na początku, na końcu wyrazu, np.: „Co słyszysz na początku wyrazu okno?…”);

– głoskowania krótkich wyrazów; np.: kot k-o-t; woda w-o-d-a; lew l-e-f  (głoska to dźwięk litery, więc głoskując mówimy to co słyszymy, a nie widzimy, kiedy wyraz jest napisany);

– ćwiczeń w rozpoznawaniu poznanych liter; czytanie wyrazów, krótkich zdań;

– przeliczania różnych przedmiotów;

– rozwiązywania prostych zadań tekstowych na dodawanie i odejmowanie, np.: „Na gałęzi siedziało 6 motyli. W pewnej chwili przyleciały jeszcze 3 motyle. Ile motyli siedzi obecnie na gałęzi?”;

– wykonywania działań na dodawanie i odejmowanie w zakresie 10; np.: 2+8=?; 8-3=?; 6+?=9; 10-?=5;

– porównywania liczebności, określania gdzie jest więcej, gdzie jest mniej; stosowania zapisów np.: 5>3; 7<10;

– rozpoznawania figur geometrycznych;

– rozwiązywania prostych rebusów;

– układania historyjek obrazkowych;

– ćwiczeń grafomotoryczne (kolorowanie, łączenie punktów, odtwarzanie wzorów,…);

– utrwalania znajomości kierunków w przestrzeni (prawo, lewo, z przodu, z tyłu,…);

– rozwijania sprawności poprzez zabaw manualne (lepienie, malowanie, wycinanie,…).

Poniżej znajdują się linki do stron, na których znajdziecie dużo propozycji ćwiczeń i zabaw.

http://www.kidipage.com/pl/karty-pracy/index.html

https://www.eprzedszkolaki.pl/karty-pracy

https://www.twinkl.pl/resources/polska-materialy-edukacyjne-dla-szkol-podstawowych/polska-materialy-edukacyjne-dla-szkol-podstawowych-przedszkole-i-klasa-0