2 481 wizyt Zamierzenia – II Biedronki
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO –DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC STYCZEŃ
BLOK TEMATYCZNY: „POZNAJEMY RÓŻNE WIELKOŚCI”
TERMIN REALIZACJI: 07-01-2014 do 10-01.2014r.
• zdobywanie doświadczenia w porównywaniu i określaniu wielkości przedmiotów,
• rozwijanie mowy i myślenia,
• stwarzanie warunków do zdobywania doświadczenia w przestrzeganiu podobieństw i różnic,
• zdobywanie doświadczenia przez manipulację figurami geometrycznymi na płaszczyżnie,
• porównywanie wysokości,
• rozwijanie sprawności manualnych,
• rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy muzyczno – ruchowe,
BLOK TEMATYCZNY: ”NASI DOMOWI ULUBIEŃCY”
TERMIN REALIZACJI: 13.01.2014r. – 17.01.2014r.
• wyrabianie opiekuńczego stosunku do zwierząt,
• rozwijanie wrażliwości na potrzeby zwierząt domowych,
• dostrzeganie charakterystycznych cech budowy kota,
• usprawnianie aparatu mowy- ćwiczenia ortofoniczne,
• rozwijanie mowy i myślenia,
• rozwiązywanie zagadek słuchowych,
• rozwijanie sprawności manualnej,
• -rozwijanie sprawności manualnej i fizycznej,
TERMIN REALIZACJI: 20.01.2014 do 24.01.2014r.
• wzmacnianie więzi uczuciowej z rodziną,
• wzbudzanie szacunku wobec osób starszych,
• uczestniczenie w obchodach wypowiedzi , poprzez składanie życzeń w Dniu Babci i Dziadka
• rozwijanie umiejętności wokalnych,
• rozwijanie mowy i myślenia,
• kształtowanie pamięci muzycznej i poczucia rytmu,
• rozwijanie spostrzegawczości,
• rozwijanie sprawności fizycznej,
• rozwijanie inwencji twórczej i ekspresji plastyczno – ruchowej
BLOK TEMATYCZNY: WESOŁY KARNAWAŁ
TERMIN REALIZACJI: 27-01-2014 do 31-01-2014r.
• rozwijanie umiejętności rytmicznego poruszania się na balu,
• rozwijanie inwencji twórczej,
• rozwijanie umiejętności integracyjnych,
• uczestnictwo w balu karnawałowym,
• rozwijanie sprawności manualnej,
• ćwiczenia spostrzegawczości wzrokowej,
• rozwijanie mowy i myślenia,
• dostrzeganie zjawisk atmosferycznych,
• rozwijanie wrażliwości muzycznej,
UCZYMY SIĘ WIERSZA:
DLA BABCI I DZIADKA
Kochani dziś okazja rzadka
Mamy Dzień Babci oraz Dziadka
Jak wiecie, jest ich razem czworo
Co można sprawdzić, gdy się zbiorą
Wciąż mówią wtedy o tych latach
Gdy jeszcze dzieckiem był nasz tata
A nasza mama bez swych lalek
Do łóżka iść nie chciała wcale
A teraz jak ten czas wciąż leci
Cieszą się dziećmi swoich dzieci
I myślą widząc ich gromadka
Że miło Babcią być i Dziadkiem
Więc dziś spróbujcie zapamiętać
Czym są dla dziadków ich wnuczęta
I pięknej szansy nie przegapcie
Kochajcie Dziadków swych i Babcie
UCZYMY SIĘ PIOSENEK:
„SREBRNE DRUTY”
1. Wzięła Babcia srebrne druty. I sweterek stary, spruty,
Migu, migu, zrobi Ali. Ze sweterka ciepły szalik.
Ref. Migu, migu, migu, migu
Migu, migu, migu, migu (2x)
2. Będą także dla Tomeczka. Nauszniki i czapeczka.
A dla Jacka, co jest malcem rękawiczki z jednym palcem.
Ref. Migu, migu….
BAL BALONIKÓW
Był sobie raz balonik niebieski w kropki złote.
Nie umiał wcale latać choć wielką miał ochotę
Aż przyszła noc gwiaździsta noc tańca i muzyki
Tej nocy sam karnawał rozdawał baloniki
Na złotych były nitkach, na cienkich, srebrnych sznurkach
Fruwały i tańczyły leciutko niby piórko
Już całe miasto tańczy walczyka w takt muzyki
Wirują nad głowamiWesołe baloniki
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC GRUDZIEŃ
-Zapoznanie z wyglądem i pracą górnika
-Zapoznanie z wyglądem, historią powstania i zastosowaniem węgla kamiennego
-Rozwijanie sprawności ruchowej i manualnej
-kształtowanie umiejętności wzrokowo- ruchowych
-doskonalenie umiejętności określania przedmiotów w przestrzeni
-rozwijanie pamięci
-rozwijanie poczucia rytmu
-rozwijanie mowy i myślenia
– stwarzanie warunków do spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej dziecka;
-Zapoznanie z charakterystyką i wyglądem nowej pory roku – zimą,
-obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie; zwrócenie uwagi na koloryt i piękno przyrody w zimowej szacie.
– Poznanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy, nazywanie ich (opady śniegu, szron, zawieje śnieżne).
– uczestniczenie w spacerach i zabawach ruchowych na świeżym powietrzu.
-rozwijanie pamięci
-rozwijanie mowy i myślenia
-stwarzanie warunków do spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej dziecka;
– udział w zabawach manipulacyjnych i konstrukcyjnych
-Przybliżenie tradycji i zwyczajów związanych ze świętami Bożego Narodzenia.
-Kształtowanie umiejętności wokalnych i ruchowych przy świątecznej muzyce.
– wzbudzanie zainteresowania obrazem i tekstem literackim;
– stwarzanie warunków do spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej dziecka;
– rozpoznanie w stosunkach przestrzennych, praktyczne wykorzystanie tej umiejętności;
– wspomaganie rozwoju wiedzy o samym sobie;
– nabywanie odwagi i umiejętności do wyrażania własnych myśli i uczuć oraz do występu przed publicznością
– zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo podczas zabaw na śniegu;
– wzbudzanie empatii poprzez kontakt z przyrodą i pomoc zwierzętom podczas zimowych dni
– rozwijanie umiejętności liczenia i klasyfikowania oraz położenia przedmiotów w przestrzeni
UCZYMY SIĘ WIERSZA:
„ CHOINKA”
UBIERZEMY CHOINKĘ
PIĘKNIE JAK NA BAL.
W SREBRNE SOPLE Z CUKIERKÓW,
W BROKATOWY SZAL.
CAŁA BĘDZIE W ŚWIECIDEŁKACH,
W CIASTKACH, JABŁKACH
I ŚWIATEŁKACH.
BĘDZIE MRUGAĆ SŁODKO DO NAS
I PACHNIEĆ ZADOWOLONA,
I KOLĘDY ŚPIEWAĆ Z NAMI,
A NA KONIEC WYCZARUJE
WIELKI WOREK Z PREZENTAMI!
UCZYMY SIĘ PIOSENKI:
„WESOŁA CHOINKA”
I NA GAŁĄZCE CHOINKOWEJ
WISZĄ DWA JABŁUSZKA
PRZY JABŁUSZKU PIERWSZYM PAJAC
PRZY DRUGIM KACZUSZKA.
PAJAC BIAŁY JAK PIEKARZ,
MĄKĘ MA NA BRODZIE
A KACZUSZKA ZŁOTA, JAKBY
KĄPAŁA SIĘ W MIODZIE.
REF.: CHOINKA, CHOINKA,
WESOŁA CHOINKA.
CHOINKA, CHOINKA WESOŁA!
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC LISTOPAD
W GRUPIE 4 – LATKÓW
• Rozbudzanie uczuć patriotycznych ,
• Nabywanie poczucia przynależności narodowej,
• Zapoznanie z symbolami narodowej tożsamości,
• Wyróżnianie i nazywanie części ubioru ,
• Dostrzeganie różnic w ubiorze ludzi,
• Obserwowanie pracy ludzi różnych zawodów – listonosz,
• Poznanie własnego adresu zamieszkania,
• Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie póżną jesienią,
• Dostrzeganie piękna przyrody w różnych porach roku,
• Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
• Słuchanie literatury dziecięcej,
• Rozwijanie mowy i myślenia,
• Usprawnianie czynności samoobsługowych,
• Doskonalenie narządów artykulacyjnych ,
• Rozwiązywanie zagadek o różnorodnej tematyce,
• Rozwijanie sprawności manualnej,
• Doskonalenie umiejętności analizy wzrokowo – ruchowej,
Piosenka:” LISTOPAD”
Szedł listopad polną drogą
zerwał liście z drzewa.
Pada deszcz, pada deszcz.
A ja sobie śpiewam.
Zimne wiatry wieją polem
idzie deszcz ulewa.
Pada deszcz, pada deszcz.
A ja sobie śpiewam.
Słońce wstaje późnym rankiem,
ziemi nie ogrzewa.
Pada deszcz, pada deszcz.
A ja sobie śpiewam.
Wiersz
„PARASOLE” – H.Bechlerowej
Na ulicy pod drzewami
Parasole dwa.
Pod tym dużym idzie mama
Pod tym małym – ja
Idę z mamą , idę , słucham
Mama słucha też,
jak z drzewami o czymś szepcze
rozgadany deszcz.
Szepcze cicho ,to znów głośniej,
W rynnie dzwoni ,gra
i wesoło stuka, puka.
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK W GRUPIE II
BLOK TEMATYCZNY: MIESZKAŃCY LASU- JEŻ I WIEWIÓRKA
TERMIN REALIZACJI: 30-09-2013 do 04-10-2013
BLOK TEMATYCZNY: POLICJANT NASZYM PRZYJACIELEM
TERMIN REALIZACJI: 07-10-2013 do 11-10-2013
BLOK TEMATYCZNY: SMAKI I ZAPACHY ZIEMI
TERMIN REALIZACJI: 14-10-2013 do 18-10-2013
BLOK TEMATYCZNY: DOM- NASZ MAŁY ŚWIAT
TERMIN REALIZACJI: 21-10-2013 do 25-10-2013
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK W GRUPIE II
-rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i wypowiadania się na dany temat
-zapoznanie z charakterystycznymi oznakami jesieni
-rozwijanie mowy i myślenia- prawidłowe budowanie zdania
-rozwijanie umiejętności wyrażania muzyki ruchem
-rozwijanie sprawności manualnych
-zapoznanie się z wyglądem jeża i wiewiórki
-rozwijanie pamięci
-doskonalenie czynności samoobsługowych
-doskonalenie umiejętności liczenia w dostępnym zakresie
-doskonalenie umiejętności analizy wzrokowo- ruchowej
-zapoznanie z zasadami bezpiecznego poruszania się w ruchu ulicznym
-zapoznanie z wyglądem sygnalizacji świetlnej
-tworzenie zbiorów, rozwijanie umiejętności określania liczebności zbiorów
-zapoznanie z nazwą i wyglądem owoców krajowych i egzotycznych
-zapoznanie z pojęciem sad
-poznanie pojęcia ogród, poznanie części jadalnych warzyw
-poznanie podstawowych zasad przechowywania i przetwarzania owoców i warzyw
-poznanie znaczenia spożywania warzyw i owoców dla zdrowia
-tworzenie zbiorów o podanej liczebności
-klasyfikowanie elementów ze względu na ich przeznaczenie
-poznanie przykładów architektury wiejskiej i miejskiej, zabytkowej i współczesnej
-określanie charakteru i nastroju muzyki
-dostrzeganie regularności dnia i nocy
-poznanie warunków niezbędnych do życia roślin
-poznanie właściwości ziemi, piasku, żwiru
Piosenka
„Kolczasty jeż”
A w ogrodzie jeżyk śpi.
Zbudź się, jeżu, zbudź.
Lecz nie podam ręki ci,
bo mnie będziesz kłuć.
Chociaż na grzbiecie
jeżyk kolce ma,
to każde z dzieci
lubi go jak ja.
Mój jeżyku, odwiedź nas,
do przedszkola spiesz.
Był już kotek gościem raz,
może być i jeż.
Chociaż na grzbiecie
jeżyk kolce ma,
to każde z dzieci
lubi go jak ja.
Wiersz
,,Jeż”- Iwona Salach
W suchym lesie mieszka jeż
chcesz zobaczyć – to się spiesz!
Pod gromadką liści śpi,
gdy słoneczko złote lśni.
Jabłek nigdy nie zajada
chętnie złapie zaś owada.
I poluje tylko nocą
kiedy gwiazdki! Już migocą.
Gdy nastaje sroga zima
jeżyk drzemkę rozpoczyna.
Budzi się zieloną wiosną kiedy młode trawki rosą.
„Wiewiórka”
I. Salach
Wiewióreczka ruda
Oczkiem sobie mruga
Damy jej orzechy
Może przyjdzie tutaj.
Ma rudy ogonek
oczka jak węgielki,
A na uszkach śmieszne
Czerwone pędzelki.
Światełko
I. Salach
Przez ulicę idą dzieci,
gdy zielone światło świeci.
Kiedy żółte się zapali
uważają nawet mali.
Gdy zobaczysz zaś czerwone
czekaj grzecznie na (zielone).