205 wizyt 30.03.2020 grupa IV praca zdalna
data: 30.03.2020
grupa: grupa IV
temat kompleksowy: Zdrowe odżywianie.
rodzaj aktywności: muzyczna
cel: rozwijanie poczucia rytmu i wyobraźni dźwiękowej poprzez zabawę do muzyki oraz granie na instrumentach perkusyjnych
Kochane dzieci!
W tym tygodniu rozpoczynamy bardzo ważny temat-zdrowe odżywianie. Dzisiaj jednak mamy poniedziałek. A jak to w nasze poniedziałki bywa- tydzień rozpoczynamy śpiewająco. Dziś zapraszam Was do wspólnych zabaw z muzyką.
Przebieg:
(ranek)
- Aby rozruszać ciało polecam zestaw ćwiczeń z
piłeczką (plik pdf w załączniku). Zachęcam aby te ćwiczenia wykonywać
codziennie przez najbliższy tydzień.
- Dziś pobawimy się w muzykantów. Jako, że nie mamy możliwości wspólnie zagrać na przedszkolnych instrumentach to zrobimy je sami w domu. Do wykonania bębenka będziemy potrzebowali: kubeczka lub puszki, gumki recepturki, balonika lub woreczka jednorazowego (lub czegoś innego na wykonanie membrany). Instrukcja wykonania zamieszczona w załączniku (bębenek pdf).
- Jako, że zmęczyły nam się troszkę rączki to proponuję abyście posłuchali nowej piosenki pt. „Pani Wiosna”. Możecie też nauczyć się ją śpiewać. A gdy nareszcie się spotkamy to wspólnie zaśpiewamy. Bardzo mi brakuje naszych wspólnych śpiewów i tańców. https://www.youtube.com/watch?v=BexH4JWzMP8
1. Idzie, idzie Pani Wiosna
cicho na paluszkach,
taka piękna i radosna
jak bajkowa wróżka.
Ref. Obudź się niedźwiadku już,
wiosna jest tuż, tuż!
2. Idzie Wiosna kolorowa,
ma w koszyku kwiatki.
Pragnie nimi obdarować
dzieci i niedźwiadki.
Ref. Obudź się niedźwiadku już,
wiosna jest tuż, tuż!
- Teraz będziemy potrzebowali naszego bębenka, pałeczki-może być kredka i piosenki. Wsłuchajmy się muzykę i spróbować zagrać z nią.
Teraz wystukiwaliście nutki, które nazywamy ćwierćnutami. Jeżeli mieliście problem to tutaj jest pomocny link https://www.youtube.com/watch?v=4vZ5mlfZlgk ćwierćnuty to pierwsze dźwięki „Ta” i w takim rytmie powinniście wystukiwać podczas grania z naszą piosenką. Nie przejmujcie się jeżeli macie jakiś problem. Spotkamy się w przedszkolu to razem będziemy tworzyć naszą orkiestrę.
Tęsknie za Wami!
Wasza pani Ania
Drodzy Rodzice i Drogie Krokodylki. Na popołudnie proponuję Wam kilka zabaw, wykonanie pracy plastycznej, a na koniec zachęcam Was do zrobienia pysznego, zdrowego soku z marchewki i jabłka lub innych owoców…mniam!
- ,,Rób to, co mówię”:
,,Jabłko, gruszka i daktyle– klaśnij w ręce
razy tyle (klaskanie 2 razy),
i kapusta, i ogórek– tyle razy podskocz w górę ( 4 podskoki),
marchewka, pietruszka i bób– tyle razy przysiad zrób (3 przysiady),
kalarepa i mak– za uszy się złap!”.
- „Marchewkowy quiz”:
– czy marchewka to owoc czy warzywo?
– jak nazywa się marchewkowy kolor?
– jakie znacie owoce mające kolor pomarańczowy?
– co można zrobić z marchewki?
– jakie zwierzęta lubią marchewkę?
– czy marchewkę można jeść na surowo?
– czy marchewka zawiera witaminy?
- Praca plastyczna(rozwijająca kreatywność i wyobraźnie):
Potrzebna nam będzie folią bąbelkowa (kto nie ma, może użyć ziemniaka przekrojonego na pół), rolka po papierze toaletowym lub jakikolwiek okrągły przedmiot np. mała butelka plastikowa, gumka rcepturka i farby. Owijamy folią dany przedmiot, zaciskamy gumką recepturką, zamaczamy w farbie, stawiamy stemple i wypełniamy kontur marchewki i jabłka.
Życzę udanej pracy, miłego dnia i smacznego!
p. Ola.