434 wizyt 26.03.2020 grupa IV
Przedstawiam Wam propozycje zabaw i form aktywności dla Krokodylków.
- Zestaw porannych zabaw ruchowych. Wiosenny wiatr – zabawa ruchowa z krążeniem rąk.
Stajemy z dzieckiem w parze naprzeciwko siebie. Wykonujemy wyprostowanymi rękami obszerne krążenia. Krążenia rąk mogą być:
– wolne lub szybkie,
– symetryczne lub asymetryczne,
– w przód lub w tył.
W czasie krążenia dzieci naśladują wiejący wiatr, szumiąc: szszsz…Zmieniają natężenie: cicho, głośno, coraz ciszej, coraz głośniej.
Wiosenne chmury – zabawa oddechowa.
Dzieci rozganiają ciemne chmury, nabierają powietrza nosem i wypuszczają ustami. Zabawę powtarzamy kilka razy.
Słonko świeci, deszczyk pada – zabawa z elementami skoku obunóż.
Dzieci swobodnie spacerują po sali. Na hasło: Słonko świeci – cieszą się i wykonują podskoki obunóż w górę. Na hasło: Deszczyk pada – przeskakują obunóż przez kałuże, w przód i w tył.
Wąchamy kwiaty – zabawa bieżna. Rozkładamy na dywanie koła z szarf (może być coś innego) – kwiaty. Na sygnał dzieci biegają między szarfami tak, by ich nie poruszyć. Co jakiś czas mówimy: Stop! Wąchamy kwiaty. Wtedy dzieci klękają wokół szarf, wciągają powietrze nosem i wypuszczają ustami. Na zakończenie dzieci maszerują za Wiosną w rytm marsza.
- Wiosenny quiz – odpowiadanie na pytania.
Dajemy dziecku czerwoną oraz zieloną buźkę wyciętą z papieru. Rodzic podaje zdania prawdziwe i fałszywe, a dzieci odpowiadają, podnosząc odpowiednią buźkę: zieloną – kiedy zdanie jest prawdziwe, czerwoną – gdy jest nieprawdziwe. Przykładowe zdania:
Wiosną codziennie pada śnieg.
Bocian ma fioletowy dziób.
Zwiastunem wiosny jest róża.
Wiosną liście zmieniają kolor na żółty i spadają z drzew.
- Wiosenne kwiaty – rozmowa na podstawie ilustracji.
Jeżeli mamy możliwość to prezentujemy ilustracje i zdjęcia wiosennych kwiatów: przebiśniegów, krokusów, pierwiosnków, hiacyntów, tulipanów, żonkili, kaczeńców. Omawiamy wygląd kwiatów, wyjaśniamy pojęcie „rośliny chronione” i wskazuje kwiaty, które są w Polsce pod ochroną: przebiśnieg, krokus, pierwiosnek. Następnie podaje nazwę kwiatka, a chętne dziecko wskazuje go na ilustracji i dzieli jego nazwę na sylaby i wskazuje ich ilość.
- Praca plastyczna hiacynt- stemplowanie. (kartka papieru, brązowa kredka, zielona kartka, nożyczki, klej, farby plakatowe, patyczki higieniczne złączone gumką lub związane)
Jedną z ciekawszych technik plastycznych jest stemplowanie Zazwyczaj kojarzy się ona ze stemplami wykonanymi z ziemniaka, ale stemplować można prawie wszystkim. Podczas wykonywania tej pracy warto też zwrócić uwagę na możliwość łączenia farb i tworzenia nowych barw.
Instrukcja, jak wykonać pracę plastyczną, zamieszczona jest poniżej. Podczas jej wykonywania zwracamy uwagę na estetykę pracy i zachowanie porządku na stanowisku po jej skończeniu. Zachęcamy dziecko do samodzielnego sprzątania (tak jak w przedszkolu wdrażamy dzieci do samodzielności).
- Wiersz: „Kwiaty wiosny” autor: Bożena Forma
Krokus, hiacynt i tulipan
wiosnę chciały dziś powitać.
Wdzięcznie wszystkim się kłaniają
między sobą coś szeptają.
Nagle deszczyk je podlewa,
miło szumią wkoło drzewa.
Do słoneczka główki wznoszą
o promyki ciepłe proszą.
- Pamiętamy o dbaniu i obserwowaniu naszych hodowli
- Zabawa ruchowa połączona z naśladowaniem głosów zwierząt:
• Bocian (kle, kle ) –stoimy na jednej nodze
• Żaba ( kum, kum ) – skaczemy w przysiadzie
• Ptaki (fi u, fi u, tijo, tijo ) biegamy i machamy „skrzydełkami”
• Kukułka ( ku, ku ) – przysiad
• Mucha (bzz)- bieg na czworakach
- Zachęcam do wykonania karty pracy załączonej poniżej.